14:27 - 1399/10/29
آگهی های مرتبط

پودر دولوپر(Developer) چیست و چه کاربردی دارد؟

دولوپر(Developer)  پودری است که معمولاً از قطعات آهن تشکیل شده است. در دستگاه کپی یا چاپگر لیزری همراه با تونر برای چاپ تصویر استفاده می شود . (این پودر در واقع نقش حامل تونر را ایفا میکند)

پودر دولوپر(Developer) چیست و چه کاربردی دارد؟

عملکرددولوپر:

دولوپر که درواقع از فریت مغناطیسی یا قطعات ریز آهن ساخته شده است به دلیل رسانایی بودن انتخاب می شوند چون فرآیند دستگاه کپی با استفاده از الکتریسیته ساکن کار می کند

دستگاه های کپیبا استفاده از الکتریسیته ساکن و رسانایی عکس در جایی که جوهر لازم است ارتباط برقرار می کنند. دستگاه کپی با استفاده از الکتریسیته ساکن یک تصویر ایجاد می کند. سپس توسعه دهنده را روی کاغذ پخش می کند ، و دولوپر فقط به قسمت هایی که با استاتیک شارژ می شوند می چسبد.

 

نکاتی در مورد نگهداری ازپودر دولوپر:

  • در صورتی که این پودر با ناخالصی ترکیب شود، اثر خود را از دست میدهد و از دست دادن اثر دولوپر به معنی چاپ بی کیفیت است
  • برای پیشگیری از ترکیب دولوپر با ناخالصی باید مراقب باشید که درب مخزن آن باز نشود یا در تانک آسیب دیدگی وجود نداشته باشد
  • باید از حرارت و رطوبت دور باشد
پودر دولوپر تیپ ۲۸

 

چه زمانیدولوپر دستگاه کپیباید تعویض شود؟

دستگاه های کپی ،  از دولوپر برای تکمیل مراحل انتقال تونر به درام دستگاه کپی استفاده می کنند. دولوپر معمولاً قبل از اینکه توانایی نگه داشتن ذرات تونر را در جای خود از دست بدهد ، دوام می آورد. بعد از آن مرحله ، باید تعویض شود . بنا به تصور برخی افراد این پودر نیز مانند تونر مصرف میشود و بعد از خالی شدن مخزن باید شارژ شود. اما این پودر هنگام چاپ به صورت فیزیکی مصرف نمیشود. در واقع تعویض پودر سنگین بخاطر کاهش کیفیت آن است و نه تمام شدن پودر موجود در مخزن!

برای تعویض، بهتر است از بهترین محصولات ممکن در این زمینه استفاده کنید چرا که نقش دولوپر در کیفیت چاپ، بسیار مهم است. هر گونه ایرادی در کیفیت دولوپر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونرتان را نیز به شدت بالا خواهد برد و عوارض دیگری مانند ریزش پودر تونر را نیز در پی خواهد داشت!

 

همچنین میتوانید برایدیدن انواع دولوپر و مطالعه جزئیات بیشتر به بخش فروشگاه بازار چاپ ایرانمراجعه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد