14:49 - 1399/11/02

فوم رولر در پرینترهای لیزری

غلطک فوم یا فوم رولر یک غلطک لاستیکی باریک به قطر ١٠-١٥ میلی متر است که که نقش اساسی آن شارژ الکتریکی  درام است و دقيقا بر روی سطح درام می چرخد تا جریان الکتریکی را منتقل کند ، برای پاک کردن تصویر ایجاد شده قبلی روی درام و آماده سازی آن برای ایجاد تصویر جدید و در نهایت چاپ جدید .

فوم رولر در پرینترهای لیزری

فوم رولر :

درون هر کارتریج تونر اجزای زیادی وجود دارد که برای تحویل چاپ با هم کار می کنند. ما در این مقاله میخواهیم نگاهی بهفوم رولر، یک جز اساسی در بسیاری از چاپگرها بیندازیم.

 اندازه فوم رولر كارتريج با درام پرينتر و درام كارتريج برابر است.

فوم رولر

 

فوم رولردو هدف دارد. ابتدا تونر را به دولوپر می رساند. دوم ، هر تونر اضافی را که از دولوپر به درام منتقل نمی شود ، شستشو می دهد.

اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که فوم رولر قطعه ای بسيار حساس است؛ به طوری که اگر ضربه اي به فوم رول وارد شود و جاي آن بماند، دقيقا همان قسمت از فوم رول روي درام را تميز نمي كند

 

 چه موقع بایستی فوم رولر را تعویض کنیم؟

در بين تمامي قطعات يك كارتريج تنها قطعه اي كه كمتر خراب مي شود، فوم رولر ﭘرینتر است.اما با اين حال بايد هنگام مصرف، به آن توجه لازم را داشته باشید و سرویس‌های دوره‌ای مرتبط با آن جدی گرفته شود.

طول عمر فوم رولر ﭘرینتر اصولا بالغ بر ٢٥٠٠٠ تا ٣٥٠٠٠ صفحه ﭘرینت است و ﭘس از این مدت باید جایگزین شود. اما با اینحال خرابی فوم رولر پرینتر نشانه‌هایی دارد که با مشاهده‌ی آنها می‌توان جهت تعویض فوم رولر پرینتر اقدام کرد

  • كاغذ پس از سپري كردن عمليات چاپ كاملاً سياه شود.
  • نشانه دیگر آن است که در چاپ انجام شده، يك كلمه پشت سر هم تكرار شود و سپس كمرنگ تر شود.
  • بعضي زمينه هاي مشكي ابرمانند كه روي كاغذ چاپ مي شود نیز می‌توانند نشانه‌ای دال بر خرابی فوم رولر پرینتر باشد.

 در هر حال با مشاهده‌ی هر یک از این موارد، توصیه می‌شود فوم رولر بررسی شده و در صورت نیاز تعویض گردد.

 

خریدفوم رولکارتریج:

مهم‌ترین نکته‌ای که می‌بایست در زمان خرید فوم رولر پرینتر به آن توجه کرد، کیفیت این قطعه است.

اگر چه معمولاً تمام فوم رولرهای پرینتر، از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند اما باید توجه داشت که تکنولوژی ساخت و آلیاژ بکاررفته در فوم رولرهای مختلف متفاوت است. بنابراین در زمان خرید این قطعه باید تلاش کرد تا بهترین فوم رولر ممکن را تهیه و در دستگاه استفاده کرد. 

همچنین میتوانید برای تهیه انواع فوم رول های با کیفیت به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه و پس از مطالعه جزئیات فنی و مشخصات هرکدام، خرید با کیفیتی را تجربه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد