20:00 - 1399/11/07

انواع جوهر پرینتر

جوهر پرینتر حالت مایع و یا جامد مانندی دارد که برای ایجاد نوشته و تصاویر چاپی رو کاغذ در پرینتر های جوهر افشان مورد استفاده قرار می گیرد. این جوهر ها دارای چهار رنگ اصلی مشکی، زرد، آبی و قرمز می باشند

انواع جوهر پرینتر

جوهر پرینتر :

جوهریکی از مواد مصرفیپرینترهای جوهرافشانمیباشد .

 نوع و مارک و اصل و تقلبی بودن جوهر فاکتور اصلی برای تعیین میزان کیفیت چاپ می  باشد.

در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های جوهر پرینتر جامد و مایع آشنا کنیم

 

جوهر پرینتر مایع :

Dye- based:این نوع جوهر پرینتر مایع به دلیل ابکی بودن آن هم از نظر اقتصادی به صرفه تر است وهم از نظر میزان کیفیت چاپ نسبت به جوهر جامد و انواع دیگر جوهر مایع کیفیت بهتری دارد هم چنین این جوهر به دلیل ابکی بودنش زود تر خشک می شود (زود تر جذب کاغذ می شود) میزان احتمال خرابی در نسخه های چاپ شده و دست خورده شدنشان کمتر است ولی اگر نسخه چاپ شده با این جوهر در معرض آب یا محیط مرطوب قرار گیر موجب ایجاد لک می شود. چاپ با این نوع به مرور زمان با در معرض نور قرار گرفتن کم رنگ خواهد شد.

اگر شما نگران هزینه ی تهیه جوهر هستید و یا قصد دارید نسخه چاپی با کییفیت از نظر رنگ هستید بهتر است برای دستگاه خود از این نوع جوهر استفاده کنید.

جوهر سابلیمیشن

 

Day_sublimation: جوهر مایع پرینتر از نوع سابلیمیشن با حرارت به روی کاغذ منتقل شده و باعث ایجاد نسخه چاپی می شود. این نوع جوهر پرینتر اصلا شفاف نیسن و نور را از خود عبور نمی دهد و به همین دلیل است که مانند نوع قبلی که در پاراگراف بالا معرفی کردم به مرور زمان با در معرض نور خورشید قرار گرفتن کم رنگ نمی شود و کیفیت خود را از دست نمی دهد. از این نوع جوهر پرینتر مایع برای ایجاد تصویر به روی ظروف و لباس و ..... مورد استفاده قرار می گیرد.

Pigment_base:این جوهر گرانتر از دو مرور معرفی شده در قسمت های قبل می باشد اما در کنار گران بودنش ماندگتری بسیار عالی دارد و می توانید سالیان دراز باکیفیت بماند ضد آب بودن این نوع جوهر پرینتر از ویژگی های قابل توجه آن می باشد. اگر پرینتر در مقابل نور قرار دارد و یا قصد ایجاد نسخه های چاپ براق را دارید  بهتر است از این نوع جوهر برای دستگاه خود استفاده کنید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد