16:30 - 1399/11/29
محصولات مرتبط

ورنی یکی دیگر از انواع پوشش های چاپی

برای طراح یا بازاریابی که می خواهد تأثیر مواد چاپی خود را بهبود بخشد ، تعدادی گزینه جالب و مقرون به صرفه وجود دارد.بازار چاپ ایران در این مقاله نگاهی به پوشش های ورنی  خواهد داشت که اغلب برای بهبود تأثیر نمونه های چاپی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند از نظر معتبرتر نشان دادن محصول و بهبود دوام ، به برند اضافه شوند.

ورنی یکی دیگر از انواع پوشش های چاپی

شرکت های تکمیل چاپ چه کاری انجام می دهند؟

 برای طراحان و بازاریابان FINISHING اصطلاح عمومی است که چاپگرها برای هر کاری که پس از چاپ شدن برای یک کار اتفاق می افتد ، استفاده می کنند. این بدان معناست که مواردی مانند برش ، تاشو ، صحافی و غیره همه فرآیندهای تکمیل کننده هستند. بسیاری از چاپگرها می توانند ساده ترین مراحل تکمیل را در خانه انجام دهند. سایر کارهای پیچیده تر و تکمیل کننده ممکن است نیاز به شرکت های تکمیل کننده چاپ تخصصی داشته باشد.

از لحاظ تاریخی ، محدوده بسیار کمی از کارهای پس از چاپ در دسترس بود ، بنابراین امکانات خلاقانه بسیار کم بود. اما این روزها نه تنها طیف گسترده ای از گزینه های پس از چاپ وجود دارد بلکه بسیاری از آنها با قیمت های نسبتاً متوسطی روبرو هستند. بنابراین برای طراح یا بازاریابی که می خواهد تأثیر مواد چاپی خود را بهبود بخشد ، تعدادی گزینه جالب و مقرون به صرفه وجود دارد.

بازار چاپ ایراندر این مقاله نگاهی بهپوشش های ورنی خواهد داشت که اغلب برای بهبود تأثیر نمونه های چاپی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند از نظر معتبرتر نشان دادن محصول و بهبود دوام ، به برند اضافه شوند.ورنی، طبق طبقه بندی صنعتی آن - می تواند تفاوت زیادی در کاغذ چاپی و بسته بندی ایجاد کند. کاربرد آن روی کاغذ مشابه جوهر است ، زیرا پوششی است که می توان مانند جوهر آن را روی پرس چاپ کرد. شما می توانید ورنی را به صورتی چاپ کنید ، که کل چاپ را پوشش دهد یا این امکان را دارید که فقط متن ، تصاویر یا گرافیک خاصی را روی قطعه چاپ شده خود را ورنی بزنید. 

ورنی ها می توانند براق ، ساتن یا مات باشند و همگی از نمونه چاپ شده شما محافظت بیشتری می کنند. اگر یک پروژه چاپی دارید که مانند کارت پستال که از طریق پست ارسال می شود ، یا مانند کارت ویزیت به شدت توصیه میشود ، استفاده از ورنی باعث می شود قطعه زیبا به نظر برسد و به همین راحتی خراشیده نشود. 

ورنی واتربیس مخملی یونا(آلمان)

 

انواع پوشش ورنی:

- ورنی تو کار (گرم): محصول چاپی که قرار است با ورنی گرم پوشش داده شود با روش سیلک اسکرین انجام میشود و باعث میشود زیبایی و براقیت و همچنین شفافیت خاصی در محصول چاپی ایجاد گردد

- ورنی رو کار (سرد): برخلاف ورنی گرم این نوع ورنی صرفا جهت تثبیت رنگ، مورد استفاده قرار گرفته و تقریبا هیچ‌گونه درخشندگی در آن مشاهده نمی‌گردد ، ورنی سرد اغلب با چاپ افست انجام می گردد

 

چه زمانی باید  پروژه چاپ خود را با ورنی پوشش دهید؟

هر زمان پروژه چاپ شما از طریق پست ارسال شود ، پوشاندن قطعه با ورنی مفید است. کارت های ویزیت ، پوشه های جیبی ، کارت های بازرگانی ، کارت های پستال و غیره نیز می توانند گزینه های خوبی برای پوشش دهی با ورنی باشند. بسته به استفاده از پروژه چاپی شما ، استفاده از ورنی براق کننده یا مات بهترین کارایی را خواهد داشت و عمق و جلوه  دیگری به پروژه چاپ شما خواهند افزود.

 

چه زمانی نباید پروژه چاپ خود را با ورنی پوشش دهید؟

اگر پروژه چاپ ما به کسی نیاز دارد که با مداد یا خودکار  بتواند روی آن بنویسد ، پوشش ورنی  گزینه خوبی نخواهد بود. روی ورنی ها و روکش ها نمی توان نوشت. به همین دلیل ، کارت های تبریک ، کارت پستال و سایر پروژه هایی که باید به صورت دست نویس یا جوهر افشان چاپ شوند ، نباید با ورنی پوشش داده شوند.

 

مزایا و معایبپوشش های ورنی:

یکی از بارزترین موارد این است که ورنی می تواند یک گزینه اقتصادی و کاربرپسند برای تصاویری باشد که مشتریان باید طولانی مدت نمایش دهند. از آنجا که به طور معمول حاوی تثبیت کننده های نور ماورا بنفش است ، ورنی می تواند محو شدن ، زرد شدن ، ترک خوردن ، لایه برداری ، پوسته پوسته شدن و موارد مشابه را کاهش دهد. پوشش دهی با ورنی همچنین می تواند باعث سهولت در تمیز کردن و کنترل یک تصویر چاپ شده دیجیتالی شود، حتی می تواند یک چاپ را در برابر آب مقاوم کند ، البته لزوما ضد آب نیست. به مزایای بیشتری نیاز دارید؟ پوشش دهی با ورنی ظاهری مشابه لمینیت را ارائه می دهد ، اما به طور معمول قیمت آن بسیار کمتر است. علاوه بر این ، می توان ورنی را در مناطق خاصی از چاپ ، برای برجسته کردن قسمت های صفحه چاپ کرد.در حالی که مزایای محافظتی ورنی زدن به کاربردهای طولانی مدت منجر می شود ، برخی از این مزایا برای کاربردهای کوتاه مدت نیز مناسب است. توجه داشته باشید که همه ورنی ها براق نیستند.ورنی های مات نیز وجود دارد که صرفاً قصد دارند بدون افزودن درخشش ، تصویر را از آسیب محافظت کنند. ورنی های ساتن و رنگ آمیزی نیز گزینه هایی هستند و ورنی ساتن درخشش را ارائه می دهد .

با این حال ، در مقایسه با پوشش آبی و پوشش UV ، درجه حفاظت کمتری را ارائه می دهد. همچنین با گذشت زمان مستعد زرد شدن هستند. همچنین پوشش های ورنی آنچنان سازگار با محیط زیست نیستند و برای جلوگیری از ترشح ترکیبات سمی در جو به برنامه ای دقیق احتیاج دارند. و عدم انعطاف پذیری در تغییر سطح براق بودن نمودار نهایی نیز یکی از نقاط ضعف این پوشش هاست.

 

شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع پوشش های ورنیو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایرانمراجعه کنید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد