آشنایی با دستگاه چاپ بنر فلکس و قطعات آن

اگر به دنبال تبلیغ رویداد یا شرکت و سازمان خود هستید ، بدون شک استفاده از بنرها و تابلوها را در نظر گرفته اید ،این کار توسط دستگاه چاپ بنر فلکس صورت میگیرد.

آشنایی با دستگاه چاپ بنر فلکس و قطعات آن

چاپ بنر چیست؟

چه راهی بهتر از بنرهای تبلیغاتی برای انتشار پیام در مورد تجارت خود؟ همچنین به شما فرصتی عالی برای تبلیغات تجاری خود به روشی اصیل و متنوع می دهد.

بنرها به دلیل تطبیق پذیری و دامنه وسیع کاربردشان ، روش تبلیغاتی عملی هستند. وقتی مکان مناسب و عناصر ظریف آثار هنری در دسترس باشد ، می توانند تأثیر زیادی بر مخاطب بگذارند.

همچنین می توان آنها را به معنای واقعی کلمه در همه جا قرار داد. اما با اینحال حوزه خدمات چاپ به طور مداوم در حال تغییر است و برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون صنعت برای کیفیت و چرخش سریعتر با چالشی روبرو است. برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورددستگاه های چاپ بنر فلکسنحوه کارکرد آنها در این مقاله با سایت بازار چاپ ایران همراه باشید.

 

دستگاه چاپ بنر فلکس:

همانطور که از این دستگاه ها نیز مشخص است بارزترین و مهم ترین ابزار کار دستگاه های چاپ بنر ،بنرهامیباشد.

 

اندازه بنر :

اندازه بنر با اندازه کاغذ  A4 طبیعی که اغلب هنگام چاپ استفاده می شود ، بسیار متفاوت است. اصولاً ، چاپگر از چاپ روی اندازه رسانه که همان عرض رسانه A4 است ، اما بسیار طولانی تر است پشتیبانی می کند. حداکثر طول رسانه ای که می تواند برای چاپ استفاده شود به نوع چاپگر بستگی دارد. اساساً ، جدول زیر حداکثر طول رسانه بنر را نشان می دهد که می تواند برای چاپ در هر یک از محصولات مدنظر استفاده شود

پرینتر

حداکثر طول بنر (میلی متر)

 

 

C5100

 

1200

C53001200

 

C7100

 

1200

C7200900

 

C7300

 

1200

C7400900

 

C7500

 

1200

C9200900

 

C9300

 

1200

C9400900

 

C9500

 

1200

C9600/C98001200

 

نحوه چاپ بنر :

از آنجا که باید بنر از سینی خوراک جلو تغذیه شود ، ضروری است که برای چاپ در مکانیزم تغذیه کننده چاپگر ، به اندازه کافی در سینی جلو قرار گرفته باشد. با این حال ،  بنر همچنین باید به آرامی داخل چاپگر قرار گیرد بدون اینکه فشار زیادی به مکانیسم تغذیه کاغذ چاپگر وارد شود. 

 بنر را می توان به گونه ای تغذیه کرد که به چاپگر رو به پایین یا رو به بالا چاپگر منتقل شود. در صورت خارج شدن از دستگاه رو به پایین چاپگر ، کاربر باید اطمینان حاصل کند که رسانه به دلیل ضخامت بیش از حد مسدود نمی شود. توصیه می شود که رسانه بنر را به سمت کشویی رو به بالا (خروجی عقب) خارج کنید تا از مسیر کاغذ تا حد ممکن اطمینان حاصل شود. خروج از رسانه بنر به حالت کشنده رو به بالا ، باعث می شود که پیچ خوردگی کاغذ به دلیل مسیریابی مسیر کاغذ نسبت به خروجی به سمت استوکر رو به پایین ، باشد.

 

تجهیزات ساخت بنر:

برای شروع کار ، باید با کامپیوتر و نرم افزار خوب طراحی و گرافیک انجام دهید. لیست ویژگی ها در نرم افزار شما می تواند باعث پیشرفت یا پسرفت طرح های شما شود ، بنابراین محدود شدن به نرم افزار مبتدی می تواند به رقابت شما آسیب برساند.

پس از دریافت رایانه ، نرم افزار و چاپگر یا برنامه ریز ، ممکن است بخواهید سخت افزار مخصوص ساخت بنر را نیز به آن اضافه کنید.

 

 قطعاتدستگاه چاپ بنر فلکس :

 برای فعالیت چنین دستگاه بزرگی ، و ایجاد یک عملکرد یکپارچه باید قطعات و اجزای آن به بهترین شکل ممکن کنار هم قرار گیرند . 

(توصیه میشود برای جلوگیری از آسیهای جدی به دستگاه از قطعات بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده نکنید و هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید)

  1. هد دستگاه 
  2. برد دستگاه 
  3. تسمهوپولی
  4. منبع و تغذیه برق دستگاه 
  5. ساب تانک،دمپروانواع کلید 
  6. پمپ فیلتر مرکب
  7. سیستم هیتر و خشک کن 
  8. رول بازکنو رول جمع کن
  9. انواع کابل فلتوسنسور
  10. قطعات متفرقه دستگاه

1-هد دستگاه: عمل پاشش رنگ را با استفاده از نازل های کوچک انجام میدهند و مهم ترین قطعه دستگاه های چاپ بنر میباشد

2- برد دستگاه : دستورات چاپ که از طریق نرم افزارهای کامپیتوری صادر میشود توسط این بردها کنترل و هدایت میشوند

3-تسمه و پولی: تسمه ها از جمله قطعات مهم مکانیکی دستگاه هستند برای ایجاد یک چاپ یکنواخت 

4-منبع تغذیه: تامین برق دستگاه چاپ بنر و قطعات آن را عهده دار است

5- ساب تانک دمپر و کلید دستگاه : تغذیه مرکب دستگاه به عهده ساب تانک میباشد

6- پمپ فیلتر مرکب: پر کردن مرکب سابتانک توسط این قطعه انجام میشود

7- سیستم هیتر و خشک کن:هیتر پیش گرم (پیش از چاپ) و هیتر پس گرم (پس از چاپ)  برای گرم کردن و در نهایت خشک شدن سریعتر رسانه چاپ شده

8-رول بازکن و رول جمع کن: رول جمع کن جلو برای جمع آوری رول چاپ شده و رول جمع کن عقب برای جمع کردن همان رول چاپ شده است 

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع قطعات دستگاه چاپ بنر  فلکس و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد