14:06 - 1399/12/11
آگهی های مرتبط

همه چیز درباره دستگاه فتوکپی سیاه و سفید

دستگاه فتوکپی سیاه وسفید به طور گسترده ای در بخشهای تجاری ، آموزشی و دولتی برای چاپ اسناد استفاده میشود . این دستگاه ها تک رنگ یا به عبارتی مونو هستند و فقط از تونر سیاه استفاده میکنند.

همه چیز درباره دستگاه فتوکپی سیاه و سفید

دستگاه فتوکپی سیاه و سفید:

دستگاه هایفتوکپی سیاه و سفیدفقط از یک رنگ تونر (سیاه) استفاده می کنند. آنها فتوکپی های تک رنگ تولید می کنند ، به همین دلیل به آنها دستگاه های مونو می گویند.

این دستگاه های فتوکپی برای شرکت ها یا اداراتی که فاکتورها ، صورتحساب ها ، صفحه های کار یا اسناد بزرگ متن را چاپ می کنند و رنگ ضروری نیست ، ایده آل هستند . اگر مشاغل شما نیازی به استفاده از رنگ برای خروجی چاپ ندارند ، پس یک دستگاه فتوکپی سیاه و سفید می تواند گزینه معقولی باشد ، زیرا هم از نظر خرید سخت افزار و هم از نظر هزینه خدمات بسیار ارزان تر از دستگاه رنگی هستند.

 

سرعت و دوام دستگاه های فتوکپی سیاه و سفید:

تمرکز اصلی تولیدکنندگان دستگاه های فتوکپی این روزها سرعت و دوام است ، این دو پارامتر مهم هستند و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. هنگامی که می خواهید دستگاه جدیدی خریداری کنید ، به دستگاهی نیاز دارید که در مرحله اول سرعت شما را کم نمی کند ، اما می تواند حجم چاپ ماهانه شما را نیز تجربه کند ، بدون اینکه دچار گرفتگی مداوم کاغذ یا خرابی آن شوید.دستگاه های کم حجم فقط قادر به چاپ چند صد یا هزار برگ در ماه بدون تجربه خطا هستند ، در حالی که دستگاه های با حجم بالا قادر به چاپ ده ها هزار ورق در ماه هستند. اگر دستگاهی را خریداری کنید که توانایی پاسخگویی به میزان متوسط ​​چاپ ماهانه شما را نداشته باشد ، زمان کمتری را تجربه خواهید کرد و در نهایت مجبورید دستگاه خود را زودتر از آنچه نیاز دارید تعویض کنید. برای اطمینان از اینکه دستگاه در طول مدت اجاره و دوره خدمات دوام خواهد آورد ، در حالت ایده آل باید دستگاهی را انتخاب کنید که دوره کار کمی بالاتر از نیاز شما داشته باشد

 

انواع دستگاه فتوکپی :

دستگاه فتوکپی آکبند و نو
دستگاه فتوکپی استوک(کارکرده)

 

دستگاه فتوکپی استوک(کارکرده):

Stock در لغت به معنای ذخیره ، موجود در انبار میباشد اما در بازار و اصطلاح بازاری که افراد به کار میبرند به عنوان دستگاه کارکرده و دست دوم رایج است.

خرید دستگاه های فتوکپی دست دوم برای مشاغل بسیار محبوب است ، ما قصد داریم نگاهی به برخی از ملاحظاتی که باید قبل از خرید یکی از آنها انجام شود ، کمک کنیم تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، بیشترین بهره را از دستگاه کپی بگیرید.

خرید دستگاه کپی جدید مزایای آشکاری دارد اما مزایای دستگاه های دست دوم باعث شده است که مشاغل زیادی به جای دستگاه های کپی جدید ، دستگاه های دست دوم را انتخاب کنند.

 

مزایای خرید دستگاه فتوکپی استوک (دست دوم):

• کیفیت چاپ تضمین شده است : چرا که همه دستگاه های فتوکپی دست دوم سرویس و بازسازی می شوند ، تمام قطعات فرسوده تعویض می شوند و مشکلات اجرایی آنها برطرف میشود و به طور کلی دستگاه قبل از اینکه برای فروش مجدد در دسترس قرار گیرد یا به حداقل برسد ، به حداقل استاندارد مورد نیاز می رسد.

• قابلیت های مقرون به صرفه : دستگاه فتوکپی دست دوم مورد تایید راهی عالی برای کاهش هزینه ها با حفظ کیفیت و کارایی است.به شما امکان دسترسی به دستگاه های فتوکپی را می دهد که در غیر این صورت توانایی پرداخت آن را ندارید.

• جلوگیری از اثرات زیست محیطی : یک دستگاه فتوکپی استفاده شده گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال جلوگیری از اثرات زیست محیطی خود هستند زیرا از تخریب آن جلوگیری می کنید ، که منجر به آلودگی محل دفن زباله و تولید و حمل و نقل دستگاه جدید می شود.

 

نکات قابل توجه هنگام خرید دستگاه های فتوکپی استوک:

در هنگام خرید دستگاه کپی استوک به سال ساخت ، وضعیت قطعات ، وجود لوازم جانبی ، سرعت چاپ در دقیقه ، وضعیت صدای دستگاه ، یکی بودن کنتور مکانیکی دستگاه کپی و کنتور دیجیتال دستگاه فتوکپی و .. دقت لازم را داشته باشید
هنگامی خرید اطمینان حاصل کنید که از جای معتبر خرید می کنید ، شرکتهای خوبی را پیدا کنید و اعتبار شرکت و کیفیت ماشین آلاتی را که آنها قبل از خرید می فروشند تأیید کنید.
نکته قابل توجه و مهم درخرید دستگاه فتوکپی استوکی که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شوید این است که این دستگاه ها به دو صورت هستند : دستگاه فتوکپی استوک ایران و دستگاه فتوکپی استوک اروپا . دستگاه فتوکپی استوک ایران از خارج کشور وارد شده ، سپس توسط فردی خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته شده است و مجدد برای فروش وارد بازار شده است . اما دستگاه فتوکپی استوک اروپا از خارج کشور وارد ایران شده اما شما اولین خریدار آن در ایران هستید و بالطبع این دو تفاوتهای بارزی در نحوه عملکرد و کیفیت باهم خواهند داشت
بیشتر در مورد مارکها و دستگاهی که قصد خرید دارید اطلاعات جمع و بررسی کنید

 

 

اجزای دستگاه فتوکپی و عملکردهای مربوطه:

 

سینی ورودی کاغذ:

سینی است که دسته ورق های کاغذ را برای چاپ در آن نگه می دارد.

 

کاغذکش:

یک قطعه لاستیکی است که یک ورق کاغذ از نوار کاغذ می گیرد و آن را با غلتکها به سیستم چاپگر می فرستد .برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

 

لامپ نوردهی:

این لامپ،  نور ساطع می کند و توسط پرینتر کنترل می شود تا پالس های نور را به سمت آینه ها روشن کند. سپس آینه ها نور را بر روی درام حساس به نور منعکس می کنند و تصویر را به عنوان الکتریسیته ساکن تشکیل می دهند.

 

درام:

درام یک سیلندر آلومینیومی است که با یک فیلم نور رسانا (حساس به نور) پوشانده شده است. ماده رسانای نوری به نور واکنش نشان می دهد و بنابراین تصویر بر روی درام به صورت مجموعه ای از مناطق فعال و غیرفعال الکتریسیته ساکن روی ماده رسانای نوری تشکیل می شود. شدت نور - شاید با بازتاب مقدار رنگ یا خاکستری ، سیاه یا سفید - از سند اصلی ، شدت بار الکتریکی را بر روی ماده رسانای نوری فراهم می کند ، که توسط گرید شارژ ایجاد می شود. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

 

گرید شارژ:

یک سیم نازک در یک اسلاید فلزی است ، که معمولاً بخشی از یونیت درام است ، با هدف تولید یک بار الکتریکی بر روی طبل ، جایی که نور با فیلم نور رسانا واکنش می دهد. این شارژ برای جذب تونر به درام است ، زیرا واحد تونر از یک ماده شیمیایی با بار مثبت تشکیل شده است.

 

یونیت تونر:

تونر پودری است که حاوی پلاستیک رنگی ریزدلیک شده است و با گرم شدن این ماده جوهر می شود. این واحد همچنین از چیزی به نام "دولوپر" تشکیل شده است که یک ماده شیمیایی فلزی کاملاً پایه است و می تواند از طریق الکتریکی شارژ شود. هنگامی که درام با بار الکتریکی از واحد تونر عبور می کند ، دولوپر جذب درام می شود و تونر را به همراه آن به داخل درام می برد.  برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

 

یونیت ترانسفر:

یک سیم نازک است که در یک اسلاید فلزی قرار دارد و به صورت الکتریکی تونر را از درام روی کاغذ کپی می کند. در همان زمان این مولفه  کاغذ با بار الکتریکی را از درام جدا می کند تا کاغذ بتواند تا مرحله بعدی فرآیند ادامه یابد.

 

یونیت فیوزینگ:

یونیت فیوزینگ تونر را به کاغذ متصل می کند ، متشکل از دو غلتک ، که قسمت بالایی آن گرم می شود تا پلاستیک تونر ذوب شود و با عبور کاغذ از غلتک ، جوهر را روی کاغذ آزاد می کند. غلتک فیوزر فوقانی توسط لامپ فیوزینگ دما کنترل می شود ، و با یک پوشش سیلیکونی نچسب (و بنابراین قابل تمیز شدن آسان) پوشانده شده است. غلتک فیوزر پایین گرم نمی شود و به طور کلی فقط یک لاستیک سیلیکونی نرم است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

یونیت Adf:

قطعه ای که وظیفه انتقال کاغذها را به زیر اسکنر برای ایجاد تصاویرکپی دارد.

 

یونیت نظافت(کلینینگ):

از آنجا که درام نه تنها شارژ می شود بلکه تونر را با مواد سازنده جذب می کند تا تصویر کپی را بر روی درام ایجاد کند ، یک واحد تمیز کننده متشکل از یک غلتک مغناطیسی و یک تیغه تمیز کننده ، هر تونر اضافی را از طبل پاک می کند تا برای نسخه بعدی آماده شود.

 

سینی خروجی کاغذ:

محل خروج کاغذ کپی است ، به کاغذ اجازه می دهد تا با ریسک کمتری از افتادن کاغذ از قفسه خروجی چاپگر ، به طور مرتب و با نظم روی هم قرار گیرد.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع دستگاه های فتوکپی سیاه و سفید و انواع قطعات این دستگاه ها و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد