همه چیز درباره پرینترهای حرارتی

پرینترهای حرارتی یا فیش پرینترها، از گرما برای فعال کردن یا انتقال رنگدانه ها استفاده می‌کنند. در دو دسته انتقال حرارتی و چاپ مستقیم حرارتی دسته بندی میشوند و از یک روبان یا کاغذ شیمیایی برای ایجاد یک تصویر در سطح چاپی استفاده می‌کنند.

همه چیز درباره پرینترهای حرارتی

پرینترهای حرارتی، دستگاههای چاپ دیجیتال هستند که برخلاف پرینترهای جوهر افشان به جای جوهر یا تونر از گرما برای انتقال متن و تصاویر چاپ شده استفاده میکنند.

پرینترهای حرارتیمجهز بههد چاپ حرارتیهستند که از صدها پین تشکیل شده که با روبان جوهر کار می‌کنند و با تبدیل انرژی الکتریکی به گرما، یک سری نقاط تولید می‌کنند که حروف روی کاغذ را تشکیل می‌دهند.

پرینترهای حرارتیرا می‌توان در صنایع هواپیمایی، بانکی، سرگرمی، خرده فروشی، مواد غذایی و بهداشتی، حمل و نقل، تدارکات، ساخت و غیره استفاده کرد.

پرینتر حرارتی بیکسولون مدل SRP-350III
پرینتر حرارتی بیکسولون SRP-350III

انواع پرینترهای حرارتی و نحوه کارکرد

پرینترهای حرارتی به دو دسته تقسیم بندی میشوند:

  1. پرینترهای حرارتی مستقیم
  2. پرینترهای انتقال حرارت

هر دو فناوری چاپ حرارتی مستقیم و انتقال حرارتی ازهد چاپ حرارتیاستفاده می‌کنند که گرما را برای ایجاد برچسب ها اعمال می‌کند.

  • پرینترهای حرارتی مستقیم

درپرینترهای حرارتیمستقیمجوهر، تونر یا روبان جداگانه لازم نیست. در این پرینترها انتقال گرما از هد چاپ حرارتی بهکاغذ حرارتیباعث یک واکنش ترموشیمیایی میشود و متن و گرافیک قابل مشاهده میشود.

  • پرینترهای انتقال حرارتی

در این پرینترها از هد چاپ حرارتی برای انتقال جوهر جامد از یک روبان به یک لایه (برچسب) استفاده میشود .ترکیبی از گرما و فشار، نوار را به لایه پیوند می‌دهد و یک تصویر تولید می‌کند. این نوع چاپ، چاپ دائمی را تولید می کند. (روبان معمولاً از موم، رزین یا ترکیبی از این دو ساخته می‌شود و با حرارت و فشار به سطح برچسب متصل می‌شود.)

 

کدام نوع چاپ حرارتی مناسبتر است؟

  • پرینترهای حرارتی مستقیمبا ایجاد تصاویر مستقیماً روی مواد چاپی بدون استفاده از روبان، تونر یا جوهر کار می‌کنند. در عوض، این روش از محیط های شیمیایی و حساس به گرما استفاده می‌کند که هنگام عبور از زیر سر هد چاپی سیاه می‌شود. در نتیجه، این رسانه نسبت به نور، گرما و سایش حساسیت بیشتری دارد. و برچسب ها ماندگاری بالایی ندارند. تصاویر می‌توانند با گذشت زمان کمرنگ شوند و اگر در معرض گرما، نور یا کاتالیزورهای دیگر قرار بگیرند رسانه ها تاریک می‌شوند.چاپ انتقال حرارتیمی‌تواند محصولات بسیار بادوام تری تولید کند و می‌تواند با انواع مختلفی از رسانه ها و مواد کار کند و آن را متنوع تر کند.
  • چاپ حرارتی مستقیمگزینه کم هزینه تر و ساده تر است زیرا هیچ روبان، جوهر، بشقاب یا سایر تجهیزات جانبی لازم نیست. از آنجا که پرینترهای انتقال حرارتی به روبان نیاز دارند، هزینه های تأمین بیشتر از حرارت مستقیم است.
  • هدهای انتقال حرارتی بیشتر از هد چاپهای حرارتی مستقیم دوام دارند.
  • روش انتقال حرارتیکیفیت چاپ متن، وضوح بالا ، گرافیک و بارکد را برای حداکثر خوانایی و قابلیت اسکن ارائه می‌دهد.
  • روبان های انتقال حرارتی می‌توانند فرمول ها و رنگ های مختلفی داشته باشند، بنابراین کاربر محدود به چاپ سیاه نیست.

با همه توصیفات بالا هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه بهترین فناوری چاپ حرارتی کدام است، وجود ندارد. هنگام انتخاب فرایند، انواع متغیرها و ملاحظات دیگر مانند سطح دوام و هزینه تولید و غیره را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید.

پرینتر حرارتی میوا مدل TP1000
پرینتر حرارتی میوا TP1000

مزایای پرینترهای حرارتی

  • سرعت چاپ سریع

باپرینترهای جوهر افشان، زمان لازم است تا پرینتر جوهر را به صورت فیزیکی روی صفحه قرار دهد. ولی یک پرینتر حرارتی، در کسری از زمان تصاویر را سریع ارائه میدهد. این امر منجر به تسویه حساب سریعتر مشتری، چاپ سریعتر برچسب حمل و نقل، خدمات بیشتر به مشتریان، کالاهای فروخته شده بیشتر و کار بیشتر توسط کارمندان کمتری می‌شود.

  • چاپ حرارتی ارزان‌تر است

 عدم درگیری کارتریج یا روبان در استفاده از پرینترهای حرارتی باعث صرفه جویی در سرمایه گذاری میشود. هرکسی پرینتر داشته باشد میداند تعویض کارتریج جوهر چقدر گران است. با این حال، یک پرینتر حرارتی بدون جوهر است. آنها از گرما برای چاپ تصاویر بر روی کاغذ استفاده می کنند. این امر باعث می شود که شما در هزینه کارتریج های جوهر و ... صرفه جویی کنید.

  • تعمیر و نگهداری آنها راحت تر است

 پرینترهای حرارتیبه اندازه پرینترهای معمولی قطعات متحرک ندارند و فرصت کمتری برای شکستن آنها وجود دارد. همچنین با قطعات متحرک کمتر، اگر در پرینتر حرارتی مشکلی پیش بیاید معمولاً تعمیر آنها بسیار راحت تر، سریعتر و ارزانتر است.

  • چاپ تصاویر با کیفیت بالا

 از آنجا که جوهر برای لکه گیری وجود ندارد،پرینترهای حرارتیتصاویر واضح و با دوام ایجاد می‌کنند که خواندن آنها راحت تر است.

 

معایب پرینترهای حرارتی

  • پرینترهای حرارتیرنگ کمتری را چاپ می‌کنند و نمی‌توان عکس های با کیفیت بالا را با پرینترهای حرارتی چاپ کرد.
  • اگر بیش از حد گرم شوند، جوهر مصرفی بیشتر است و ممکن است چاپ دقیق نباشد.
  • هد چاپ می‌تواند در اثر حرارت زیاد هنگام چاپ آسیب ببیند.
  • با وجود اینکه پرینترهای حرارتی سریعتر هستند و به جوهر نیاز ندارند، هزینهکاغذ حرارتیکمی بیشتر از کاغذ معمولی است.

 

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد