همه چیز درباره پرینترهای چاپ عکس

چاپ عکس، فرایند چاپ فیزیکی تصاویر دیجیتال با استفاده از پرینترهای چاپ عکس است.

همه چیز درباره پرینترهای چاپ عکس

پرینتر چاپ عکسبرای چاپ روی کاغذ عکس طراحی شده است و نحوه کارکرد آن تبدیل تصاویر دیجیتال به چاپ های فیزیکی است.

چاپ عکسیکی از سنتی ترین روش ها در عکاسی است و اصلی ترین فناوری است که مردم می‌توانند تصویری که توسط دوربین گرفته شده را مشاهده کنند. این فناوری ساده هنوز هم وجود دارد و حتی با وجود تصور اغلب گالری‌های دیجیتال و به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر، چاپ عکس هنوز هم اقدامی پر رونق برای نمایش تصاویر به روشی خاص است.

 

نکات خرید پرینتر چاپ عکس

 اگر به دنبالپرینتر چاپ عکسهستید، باید در مورد ویژگی‌های متعدد موجود تحقیق کنید و در نظر داشته باشید که واقعاً برای چه چیزی از چاپگر استفاده می‌کنید.

قیمت چاپگر عکسبسته به عوامل مختلفی می‌تواند بسیار متفاوت باشد:

 DPI مخفف Dots Per Inch، معیاری برای وضوح چاپ است که نشان می‌دهد یک چاپگر می‌تواند در هر اینچ مربع از چاپ، چند نقطه رنگ یا پیکسل ایجاد کند.میزان DPI اگر کم باشد، عکس های دانه ای و لکه دار تولید می‌کند که جلوه ظاهری با کیفیتی نخواهند داشت.

اکثر چاپگرهای عکس دارای عملکردهای ویرایشی مانند حذف چشم قرمز، گزینه های حاشیه ای و جلوه های رنگ آمیزی خلاقانه مانند ایجاد عکسهای قهوه ای و سیاه و سفید هستند.

اگر امکان تست وجود داشت، دستگاه را روشن کنید تا ببینید با چه سرعت (تعداد چاپ در دقیقه) و چه میزان صدایی عکسها را چاپ می‌زند.

از مطابقت نرم افزاری که معمولاً به همراه چاپگرهای عکس ارائه می‌شود نیز مطمئن شوید.

بررسی تعداد کارتریج‌های جوهر به شما کمک می‌کند تا میزان هزینه جوهر و کاغذ مربوط به استفاده از چاپگر را پیش بینی کنید. 

سرانجام بررسی ساختار چاپگر از جمله محکم بودن لولا ها و سینی‌های کاغذ، به شما کمک می‌کند که آیا چاپگر برای مدت طولانی استفاده می‌شود یا خیر؟

خرید پرینتر چاپ عکس

مراحل چاپ عکس

گرفتن عکس مناسب اولین قسمت هنگام چاپ تصاویر است.

پس از تولید عکس، نوبت ویرایش، مرتب سازی و روتوش تصاویر است. اکثر عکاسان به ندرت تصویری دارند که آماده چاپ مستقیم از دوربین باشد. به احتمال زیاد باید اندازه آن را تغییر دهید. تعادل رنگ، برش و جزئیات زیادی را اعمال کنید تا بهترین حالت را داشته باشد. این ویژگی های ویرایش عمومی را می توان با برنامه های گرافیکی مانند فتوشاپ، لایت روم و هر برنامه گرافیکی دیگر انجام داد.

اندازه و ذخیره صحیح تصاویر چاپی قبل از چاپ علاوه بر بهبود کیفیت چاپ، باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود زیرا چاپگر مجبور نیست بیشتر از حد لازم کار کند.

پس از انتخاب تصویر برای چاپ،پرینتر چاپ عکسرا روشن کرده و تمام دستورات موجود را ارزیابی کنید و چاپ را تایید کنید.

 

انواع کاغذ عکس

مانند چاپگرها و جوهر، تمام کاغذهای چاپگر یکسان نیستند. در کیفیت، ضخامت، وزن و اندازه ها تفاوت وجود دارد. به هدف عکس فکر کنید. آیا این هنر زیبا خواهد بود و به دیوار مشتری شما آویزان می‌شود؟ عکس فوری است؟ و غیره.

انواع مختلفی از کاغذهای مختلف، برای کمک به دستیابی به جلوه های مختلف از یک تصویر وجود دارد. هنگام انتخاب کاغذ حتماً رنگ ها، کنتراست و تن های خاص تصویر خاصی را که می‌خواهید چاپ کنید در نظر بگیرید.

یک کاغذ هرچه سنگین تر باشد، ضخامت آن نیز بیشتر خواهد شد.

بافت عکس بر نمای کلی چاپ تأثیر می‌گذارد. بافت های مختلف انواع کاغذ دارای مفاهیم مختلفی هستند و می‌توانند متناسب با انواع خاصی از تصاویر استفاده شوند. بعضی از انواع کاغذ مانند براق، ساتن، مروارید یا نیمه براق، بهتر است در مواردی استفاده شود که بخواهید محیط چاپ با خود تصویر رقابت نکند. این نوع سطح طیف خوبی از تن ها را با براقیت کافی برای ایجاد یک رنگ سیاه عمیق ارائه می‌دهد. اما با این وجود حداقل کیفیت بازتابنده را برای ایجاد بازتاب سطح ندارد. یک سطح مات یا صاف می‌تواند خود را به خوبی به تصاویر هنری وادار کند بدون آنکه تصویری از نوع بافت را به تصویر بکشد. انتخاب بافت به دلیل طیف گسترده ای از گزینه های موجود سلیقه ای میباشد و واقعاً به ترجیح کاربر و نوع کار بستگی دارند. 

نکته مهم دیگری که باید با کاغذ در نظر بگیرید، اندازه آن است. حداکثر چاپگرها 8×10 هستند. اگر می‌خواهید هنرهای دیواری را به مشتریان خود تحویل دهید به چاپگر بزرگتری نیاز دارید.

نکته آخر برای انتخاب کاغذ عکس این است که مارک کاغذ را با مارک چاپگر مطابقت دهید. از کاغذ Canon با چاپگر HP استفاده نکنید. جوهرها برای آن کاغذ ساخته شده و آزمایش شده اند و برای مارک های مختلف واکنش یکسانی نخواهند داشت. 

 

پرینتر مخصوص چاپ عکس

مزایای چاپ عکس

با توجه به عکس گرفتن و اخیراً اشتراک گذاری مجازی و فوری تصاویر، هنر و عملکرد تولید فیزیکی چاپ نسبت به گذشته کمتر مورد نیاز است. اما چاپ فیزیکی فواید بی نظیری دارد. زیرا همچنان بهترین و مورد احترام ترین روش برای داشتن عکس است.

  • تصاویر دیجیتال تبدیل به یک شی ملموس می‌شوند و تصاویر خود را هنگام چاپ، در قالبی بسیار بزرگتر می‌بینیم. نه فقط در صفحه نمایش گوشی های موبایل.
  • وقتی طرح زیبایی ایجاد کردید می‌خواهید آن را با دنیا به اشتراک بگذارید. وجود چاپهای حرفه ای در معرض دید دیگران، کار شما را راحت تر می‌بینند و تحسین می‌کنند. مهم نیست که عکسهای شما چقدر شگفت انگیز هستند اگر روی یک هارد دیسک مخفی شده اند و کسی نمیتواند آنها را ببیند.
  • اکثر صفحات دیجیتال ریز هستند. سعی کنید یک صفحه نمایش 3×5 اینچی را با چاپ 24×30 اینچی مقایسه کنید.
  • خوب است کپی دیگری از عکسهای خود داشته باشید. تصاویر دیجیتال غیر قابل تخریب نیستند، هارد دیسک ها خراب می‌شوند و تلفن های همراه ویروسی میشوند یا هر مشکل دیگر.

 

 

انواع پرینتر چاپ عکس

پرینترهای چاپ عکسبه دو دسته عمده تقسیم می‌شوند:چاپگرهای عکس فوری اختصاصیوچاپگرهای عکس اختصاصی.

چاپگرهای عکس فوری اختصاصی، همانطور که از نام آن مشخص است  برای چاپ چیزی غیر از چاپ عکس های کوچکتر طراحی شده اند. شما به سادگی نمی‌توانید از آنها برای خروج اسناد استفاده کنید، زیرا آنها کاغذ با اندازه بزرگتر را قبول نمی‌کنند. آنها به اندازه عکس فوری در اندازه کاغذهای 2 در 3 اینچ ، 4 در 6 اینچ یا 5 در 7 اینچ محدود می‌شوند. همه این چاپگرها همه این اندازه ها را چاپ نمی‌کنند. (بیشتر آنها فقط از یک اندازه پشتیبانی می‌کنند.) و به طور کلی هرچه چاپگر کوچکتر باشد، حداکثر اندازه کاغذ نیز کوچکتر است.

اما این دسته از چاپگرها فقط با محدودیت‌های آن تعریف نمی‌شوند. این چاپگرها نسبتاً کوچک و قابل حمل هستند با تأکید بر سهولت استفاده.

در مقابل،چاپگرهای عکس اختصاصیکیفیت خروجی در سطح حرفه ای را ارائه می‌دهند. این چاپگرها به طور معمول می‌توانند در اندازه های حداکثر 13 در 19 اینچ چاپ کنند و اغلب سطح مطلوبی و کیفیت بالایی را ارئه می‌دهند.

اما نکته قابل توجه این است که وجه مشترک هر دو دسته تمرکز آنها برچاپ عکساست.

گزینه های اتصال پرینتر عکس

 

گزینه های اتصال پرینتر چاپ عکس

اتصال سیم دار یا بی سیم؟

می‌خواهید از چه طریق چاپ کنید؟ برخی ازچاپگرهای عکسفقط یک اتصال USB دارند. برخی دیگر یک جک اترنت را برای اشتراک آسان در شبکه اضافه می‌کنند. اکنون اکثر آنها اتصال Wi-Fi را ارائه می‌دهند و تعداد کمی هر سه گزینه USB ،Ethernet و Wi-Fi را ارائه می‌دهند. تعداد کمی از مدل ها در این سطح اتصال دهنده های PictBridge یا گزینه های چاپ مستقیم از دستگاه مشابه را ارائه می‌دهند. زیرا فرض این است که عکاسان جدی می‌خواهند بعد از اینکه تصاویر خود را تغییر دادند، از برنامه های ویرایش عکس روی رایانه خود چاپ کنند.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد