تفاوت کارتریج های تونر و جوهر

جوهر و تونر وظیفه یکسانی در چاپ دارند ولی جوهر ماده مصرفی گران‌تری نسبت به تونر است. اما در طولانی مدت، چاپگرهای لیزری هزینه کمتری دارند.

تفاوت کارتریج های تونر و جوهر

انتخابجوهر و تونر، جوانب مثبت و منفی زیادی دارد. اما بیشترین سوالی که برای افراد و شرکت ها مهم است این است که در استفاده طولانی مدت، کدام گزینه ارزان ترین است؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا جنبه مالی تونر و جوهر را بررسی کنیم.
تصمیم به انتخاب جوهر یا تونر، منجر به تصمیم انتخاب بینپرینترهای لیزریو جوهر افشان خواهد شد. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به هرگونه خرید دستگاه، از هزینه های پیش رو باخبر باشید.

تفاوت بین جوهر و تونر چیست
  • کارتریج چیست؟

دانستن اینکه کارتریج چیست و در چاپگر شما چگونه کار می کند فوق العاده مهم است. 

ظرفی که حاوی جوهر یا تونر پرینترهاست را کارتریج مینامند. کارتریج ها در دو نوع جوهر و تونر برایچاپگرهای جوهرافشانو لیزریدر بازار ارائه میشوند.

جوهر و تونر دو نوع کارتریج چاپگر کاملاً متفاوت هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید در مورد کارتریج‌های چاپگر خود بیشتر بدانید یا به دنبال چاپگر جدید هستید باسایت بازار چاپ ایراندر این مقاله همراه باشید.

 

مقایسه جوهر و تونر

در حالی که بسیاری از مردم معتقدند جوهر و تونر تقریباً یک چیز هستند، اما واقعیت این است که آنها کاملاً متفاوت هستند. اگرچه هدف آنها یکسان است اما ساختار و عملکرد آنها کاملاً منحصر به فرد است.

 در حالی که جوهر مایع است که روی چاپ اسپری می‌شود، تونر پودری است که به الکتریسیته ساکن و فیوزینگ متکی است (الکتریسیته ساکن تونر را به درام چاپگر می‌کشاند، سپس فیوزر تونر را روی صفحه ذوب می‌کند.)

به طور خلاصهکارتریج های جوهرحاوی مایع هستند و توسط چاپگرهای جوهر افشان وکارتریج های تونردارای پودر هستند و توسط چاپگرهای لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاپگرهای جوهر افشان، نسبت به چاپگرهای لیزری قیمت کمتری دارند. اما کارتریج‌های تونر نسبت به کارتریج های جوهر بزرگ‌تر هستند و قیمت بیشتری دارند.

اگر به هزینه اولیه و قیمت کارتریج نگاه کنید، احتمالا تصمیم به خرید چاپگرهای جوهر افشان با قیمت پایین خواهید داشت. اما اگر هزینه های مصرفی پیش رو را در نظر داشته باشید احتمالا در تصمیمتان مردد شوید.
چاپگرهای جوهر افشان معمولا مصرف کارتریج بالایی دارند و باید هزینه های زیادی را برای تعمیرات و خرید جوهر صرف کنید. با این حساب هزینه های زیاد تعویض کارتریج، کم بودن قیمت دستگاه ها را خنثی می‌کند.

تفاوت بین کارتریج جوهری و تونری

قیمت و خرید کارتریج

چند مورد از نکات مورد توجه در هنگامخرید کارتریج‌هاموارد زیر هستند که روی قیمت نیز تاثیرگذارند:

  • عملکرد صفحه: هر کارتریج بازده خاصی از صفحه یا تعداد تخمینی صفحاتی را که می‌توانید از کارتریج دریافت کنید ارائه می‌دهد. بازده صفحه برای هر سری کارتریج متفاوت است و براساس پوشش صفحه 5٪ است.
  • اندازه کارتریج: کارتریج ها دارای اندازه های مختلفی هستند، بنابراین قابل درک است که بازده صفحه آنها متفاوت است. کارتریج های پر بازده یا XL بسیار بیشتر از یک کارتریج استاندارد چاپ می‌کنند و به طور کلی برای مصرف کنندگان با نیاز به چاپ زیاد، بازدهی بهتری دارند. کارتریج های استاندارد دارای قیمت کمتری نسبت به کارتریج های پر بازده هستند و گزینه خوبی برای مصرف کننده هایی است که گاه به گاه چاپ می‌کنند.
  • هزینه هر صفحه: هزینه هر صفحه، ارزش پولی است که شما برای چاپ سند در هر صفحه هزینه خواهید کرد. برای تعیین هزینه هر صفحه برای یک چاپگر خاص، عملکرد کارتریج چاپگر را بررسی کنید. کارتریج هایی که بازده صفحه بالاتری دارند به طور کلی در طولانی مدت کارایی بیشتری دارند. (هزینه هر صفحه با تقسیم بازده صفحه به هزینه کارتریج جوهر محاسبه می‌شود.)
  • ضمانت های کارتریج: به طور کلی بسته به خریدکارتریج جوهریاکارتریج تونر، ضمانت نامه متفاوت است.کارتریج های جوهر معمولاً با تاریخ انقضا روی بسته بندی به فروش می‌رسند. این تاریخ تاریخی را اعلام می‌کند که بعد از آن بهترین عملکرد دیگر تضمین نشده است.کارتریج های تونر معمولاً با تاریخ انقضا به فروش نمی‌رسند، احتمالاً به این دلیل که ماندگاری آنها اغلب بیشتر از کارتریج های جوهر است. (ولی توصیه ما این است که در صورت امکان از کارتریج های تونر تولید ظرف یک سال اخیر خرید و استفاده کنید.)

 

محاسبه هزینه کارتریج های جوهر و تونر

تصمیم گیری درباره ویژگی ها و گزینه های چاپی که در چاپگر به دنبال آن هستید فقط بخشی از داستان است. هزینه کارتریج های چاپگر نیز فاکتور مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین بهتر است قبل از خرید، هزینه‌های کارکرد چاپگر را بررسی کرده و مطمئن شوید که این هزینه ها مطابق با نیاز چاپ و بودجه شما است.

هزینه چاپ چاپگرها را می توان با این فرمول محاسبه کرد: تعداد صفحاتی که کارتریج می تواند چاپ بزند تقسیم بر قیمت خرید کارتریج.
چاپگرهای لیزری برای چاپ در تیراژهای بالا طراحی شده اند و بازده صفحه بالایی دارند. کارتریج های این دستگاه ها، به شما امکان چاپ بیشتری می‌دهند و به طور کلی هزینه چاپ در صفحه کمتری نسبت به جوهرافشان ها دارند.
پرینترهای جوهرافشان، اندازه کوچکتری دارند و به همین دلیل ظرفیت محدود و بازده صفحه کمتری دارند. این عوامل باعث می شود زود به زود مجبور به تعویض مکرر کارتریج شوید.
به همین دلیل اگر می خواهید روی یک دستگاه مقرون به صرفه و کم هزینه سرمایه گذاری کنید، چاپگرهای لیزری بهترین گزینه هستند. با کارتریج های تونر، نه تنها در هر کارتریج پرینت بیشتری دریافت می کنید، بلکه هزینه های چاپ شما در طولانی مدت بسیار کمتر خواهد بود.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد