دستگاه تاریخ زن-قیمت زن چیست و انواع آن

برای اطمینان از اینکه کالاها می‌توانند به راحتی از طریق زنجیره تأمین عبور کنند، انتخاب دستگاه تاریخ زن-قیمت زن بسیار مهم است. بخشها و صنایع مختلف نیاز به دستگاههای تاریخ زن دارند که بتواند کدها و اطلاعات را در طیف گسترده ای از محصولات و ظروف اعمال کند. عوامل دیگر از جمله سرعت خطوط تولید و تنظیمات کارخانه تصمیم می گیرند که کدام دستگاه برای یک کاربرد خاص ایده آل است.

دستگاه تاریخ زن-قیمت زن چیست و انواع آن

در این مقاله ، بابازار چاپ ایرانهمراه باشید تا مشخصات کلیه فن آوری های مختلف دستگاههای تاریخ زن-قیمت زن و نحوه ارتباط آنها با بخش ها و محصولات مختلف را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هنگام انتخاب دستگاه مدنظرتان، راحت تر تصمیم گیری کنید.

چاپ تاریخ، قیمت و سایر اطلاعات به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در تمام مراحل تولید، پردازش و توزیع برای مصرف کننده، خرده فروش ها و هرکسی که در زنجیره تامین و استفاده هست میباشد.

مشتریان تمام حوزه ها در مورد بسته بندی، گرافیک چاپی و کارهای هنری روی کیسه ها و ظروف بسته بندی وسواس زیادی دارند. آخرین چیزی که آنها می‌خواهند اطلاعات با کیفیت پایین است.

علاوه بر مشتریان طبق قوانین ادارات ایمنی و استاندارد و سایر سازمان ها نیز کلیه کالاهای تولیدی باید تمام اطلاعات و مشخصات لازم را داشته باشند. از محتویات بسته بندی تا جزئیات مربوط به ساخت آن به عنوان تعداد دسته، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت و غیره.

 

انواع دستگاه تاریخ زن-قیمت زن

  • دستگاه تاریخ زن دستی

دستگاه تاریخ زن-قیمت زن دستیبا نیروی دستی کار می کنند و معمولاً فقط برای مقادیر بسیار محدود خروجی مناسب هستند. نمونه هایی از این دستگاه ها عبارتند از: تمبر گرم سنتی و پد جوهر، یا دستگاه های رمزگذار غلتکی برچسب. این نوع دستگاه ها معمولاً توسط تولیدکنندگان کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و طیف کمی از محصولات را اغلب با دست و برای توزیع محدود تولید می کنند.

 

  • دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک

سیستم های رمزگذاری دسته ای نیمه اتوماتیک به صورت الکترونیکی کار می‌کنند و کدها را به طور خودکار اجرا می کنند اما در خطوط اتوماتیک عرضه ادغام نمی شوند، به این معنی که تغذیه و جمع آوری محصول باید با دست انجام شود.

 

  • دستگاه تاریخ زن اتوماتیک

دستگاههای تاریخ زن-قیمت زن اتوماتیک، اطلاعات کالاها را بر روی محصولات اعمال می‌کنند بدون اینکه نیازی به مداخله اپراتور در امتداد یک خط تولید باشند. هنگامی که دستگاه اتوماتیک با کد مناسب تنظیم شد، تغذیه و چاپ محصول به طور خودکار انجام می‌شود تا زمانی که به تغییر محصول یا کد نیاز باشد.

سیستم های اتوماتیک قیمت زن-تاریخ زن بهترین گزینه برای تولید در مقیاس بزرگ یا خطوط تولید با حجم بالا است.

 

  • دستگاه تاریخ زن تماسی و بدون تماس

همهدستگاه های تاریخ زن(دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک) بیشتر به دو دسته اصلی  تماسی و غیر تماسی تقسیم می‌شوند. اینکه شما به رمزگذار دسته ای تماسی یا غیر تماسی نیاز داشته باشید به صنعت و نوع محصول تولیدی شما بستگی دارد.

  • دستگاه های تاریخ زن تماسی، تماس مستقیم با سطح محصول یا بسته بندی کد شده دارند. شامل تمبرهای لاستیکی یا فلزی سنتی و همچنین ماشین آلات چاپ خودکار انتقال حرارت (TTO) از این دسته دستگاه ها هستند.
  • دستگاه های تاریخ زن بدون تماس، از نظر فیزیکی سطح محصول کد شده را لمس نمی کنند و در عوض از تکنیک هایی مانند لیزر و اسپری جوهر برای اعمال کد مورد نظر استفاده می کنند. دستگاه های غیر تماسی برای کدهایی که باید مرتباً تغییر کنند مناسب هستند. چاپگرهای جوهر افشان حرارتی و چاپگرهای لیزری نمونه ای از این دستگاه ها هستند.

 

فن آوری دستگاه‌های تاریخ زن-قیمت زن

  • تاریخ زن-قیمت زن انتقال حرارتی:نسخه های چاپی انتقال حرارتی را می‌توان با سرعت بالا برای تولید کدهای با کیفیت بالا در فیلم ها و برچسب های انعطاف پذیر استفاده کرد. چاپ انتقال حرارتی یک فناوری ترجیحی برای کدگذاری دسته ای مواد غذایی فرآوری شده و راحت است. در این فناوری یک کد مستقیماً به بسته بندی یا برچسب محصول منتقل می شود، با استفاده از گرمائی که به یک روبان جوهر در یک منطقه هدف مشخص وارد می‌شود. بنابراین برای تولید کد، چاپ باید در تماس کامل با منطقه چاپی مدنظر باشد. طراحی منحصر به فرد چاپگرهای انتقال حرارتی، عملکردی تمیز و کاربرپسند را ارائه می‌دهد.
  • تاریخ زن-قیمت زن جوهر افشان:قابل تنظیم ترین گزینه با جوهر است که می‌تواند به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد تمیز و قابلیت اطمینان تقریباً در هر بستری استفاده شود.
  • تاریخ زن-قیمت زن لیزری:لیزر یکی از مطمئن ترین، متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین روش های مارک گذاری موجود است. برای صنایع با بالاترین کیفیت و دقت، مدل لیزری این دستگاهها گزینه مناسبی برای کد گذاری با سرعت بالا هستند.

 

قیمت دستگاه‌های تاریخ زن-قیمت زن

قیمت دستگاههای تاریخ زنبه میزان قابل توجهی بر اساس امکانات متفاوت است. نوع فناوری به کار رفته، تعداد ماشین آلات و تعداد مواردی که به کدگذاری احتیاج دارند از عواملی هستند که در هزینه موثر است. باید تعداد کدهای مورد نیاز، هزینه راه اندازی اولیه و هزینه کار با دستگاه و ... قبل از اقدام به خرید بررسی شود.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد