13:39 - 1400/02/15
آگهی های مرتبط

آشنایی با انواع دستگاه های حضور غیاب

دستگاه های حضور و غیاب برای کنترل تردد پرسنل و ورود و خروج در محل کار استفاده می شوند. سیستم های حضور و غیاب کارفرما را قادر می سازد تا ساعت کار، دیر کردن کارکنان، ترک زود هنگام کار، وقت استراحت و غیبت کارکنان و بسیاری از موارد دیگر را به آسانی کنترل کنند.

آشنایی با انواع دستگاه های حضور غیاب

افزودندستگاه های حضور و غیاببه سازمان یا شرکت شما یک روش ساده و قدرتمند است که منجر به افزایش سود بیشتر و بهره وری بالاتر می شود. دستگاه های حضورغیاب با ساده سازی مدیریت و پردازش زمان به منظور مدیریت موثر کارکنان و شرایط حضور و غیاب آنها باعث میشود تا شرکت ها بتوانند انتظارات مشتری خود را بهتر برآورده کنند و عملیات را بهینه کنند.

 

انواع دستگاههای حضور و غیاب

  • دستگاه حضور و غیاب کارتی

دردستگاههای حضور و غیاب کارتی، یک کارت برای کارمند صادر می‌شود که دارای یک کد عددی منحصر به فرد است. برای هر کارت یک کد منحصر به فرد اختصاص داده می‌شود که ممکن است با کد ثبت شرکت کارمندان مطابقت داشته باشد و برای هر کارت کاملاً متفاوت است. این کارت بر روی دستگاه قرار می‌گیرد و به دلیل کد منحصر به فرد آن، اطلاعات شناسایی کارمند تایید میشود زیرا کد روی نام آن کارمند است و این در دستگاه وارد شده است. بدون این کارت، ورود محدود می‌شود.

کارتهای هوشمند شامل دو دسته اصلی است:

کارت های تماسی:برای ثبت ورود و خروج باید دستگاه با کارتهای تماس با سیستمهای حضور و غیاب تماس گرفته شود. آنها از بارکدها و کارت های مغناطیسی تشکیل شده اند که از طریق شکاف تعبیه شده در دستگاه حضور و غیاب ارتباط برقرار می‌کنند.

• کارتهای بدون تماس:کارتهای مجاورت بدون تماس از فناوری خواندن RF (رادیو فرکانس) استفاده می‌کنند. این یک محدوده خواندن را ایجاد می‌کند که تحت تأثیر شرایط خارجی نیست و ورود و خروج ساده است. فقط کافی است کارت هوشمند خود را در مقابل دستگاه نگه دارید، تا توسط دستگاه به طور خودکار اسکن شود. کارتهای بدون تماس حداقل تا 10 سانتیمتر با دستگاههای حضور و غیاب ارتباط برقرار می‌کنند.

 

  • دستگاه حضور غیاب بیومتریک

فناوری بیومتریک از اجزای انسانی مانند اثر انگشت، صورت، عنبیه، کف دست یا شناسایی صدا استفاده می‌کند و آنها را به عنوان سابقه تأیید هویت ثبت می‌کند. همه این اجزا در هر انسانی منحصر به فرد هستند. مشهورترین فناوری بیومتریک مورد استفاده در دستگاههای حضور و غیاب،فناوری شناسایی چهره و اثر انگشتاست.

سیستم حضور غیاب بیومتریکاطمینان از صحت داده های حضور و غیاب را می‌دهد. سیستم های مبتنی بر کارت فقط کارت سوئیپ شده را ضبط می کنند تا کسانی که آن را کشیده اند شناسایی شوند. بیومتریک تضمین می‌کند که شما فقط به کارمندان خود در ازای زمان واقعی کار کرده اید، نه زمان ادعا شده. این در مواردی بسیار مفید است که سرپرستان و مدیران همیشه برای نظارت بر فعالیتهای کارمندان در دسترس نیستند.

انواع مختلفی از بیومتریک در دستگاه های حضور و غیاب استفاده می‌شود. از اعضای مختلف بدن انسان برای شناسایی یک کارمند استفاده می‌شود:

اثر انگشت: اثر انگشت، منحصر به فرد یک فرد است.

دست: طول انگشتان و شکل دست

عنبیه: حلقه رنگی که مردمک چشم را احاطه کرده است.

صورت: ویژگی های صورت

شبکیه: عروق مویرگی پشت چشم

افزایش محبوبیت سیستم های مبتنی بر بیومتریک برای دستگاه های حضور و غیاب، به دلیل توانایی سیستم بیومتریک در تشخیص ویژگی های فیزیولوژیکی منحصر به فرد (مانند اثر انگشت، کف دست، شکل صورت یا عنبیه چشم) فواید بسیاری دارد. فناوری بیومتریک کاملاً برای مدیریت زمان کارمندان کار می‌کند. از طرف دیگر این اطمینان را می‌دهد که هر کارمندی حضور و غیاب شخص خود را ثبت میکند، نه شخص دیگری.

 

  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

درسیستم حضور و غیاب اثر انگشت، چندین اثر انگشت از پرسنل ثبت می‌شود. هنگامی که فرد می خواهد ورود و خروج را ثبت کند، انگشت خود را بر روی سنسور قرار میدهد. اثر انگشت وی با اثر انگشت ثبت شده در یک پایگاه داده و سپس پرسنل شناسایی شده مقایسه می‌شود.

 

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

سیستم های حضور و غیاب چهرهبا مقایسه تصاویر چهره با تصاویر چهره که قبلاً ثبت شده اند، هویت فرد را بررسی می‌کنند.

 

مزایای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

این دستگاهها مزایای زیادی نسبت به روشهای سنتی و دستی که در سازمانها استفاده میشد دارند. به طور معمول چنین سازمان هایی دفترچه ثبت را نگهداری می‌کنند، جایی که افراد نام، زمان و سایر جزئیات مورد نیاز خود را وارد می‌کنند. اما مشکل این سیستم دستی عدم دقت، وقت گیر بودن، غیر قابل اعتماد بودن است و از همه مهمتر امنیت کمتر است.

• زمان کمتری را برای محاسبه حقوق صرف کنید: یک مزیت اساسی برای تجارت شما این است که کارمندان زمان کمتری را برای ردیابی، ضبط و پردازش وقت خود در هر روز، هفته و ماه صرف می‌کنند. با به روزرسانی برخی از مشاغل زمان محاسبه حقوق و دستمزد هر ماه را تا 70 درصد کاهش می‌دهند. کارمندان میتوانند به جای وظیفه اضافی حسابداری خود روی مشاغل مربوطه تمرکز کنند.

• جلوگیری از سرقت زمان: سرقت زمان میتواند شامل همه چیز از گرفتن ناهار طولانی تر از زمان اختصاص داده شده یا دیر رسیدن به سر کار هنگام تأخیر در کار باشد. با استفاده از سیستم های حضور و غیاب بیومتریک این مشكل كاملاً برطرف شده است.

• وقت و منابع کمتری را صرف کارهای اداری کنید: صرفاً مرتب سازی، سازماندهی و پردازش مدارک میتواند وقت گیر باشد. علاوه بر این هزینه دوباره پر کردن اقلام مورد نیاز برای نگهداری سیستم حضور و غیاب قدیمی، کاغذ، خودکار / مداد، جوهر چاپگر و تونر می‌تواند در طولانی مدت بسیار گران باشد.

• سیستمی که می‌تواند با تجارت شما رشد کند: یک سیستم مبتنی بر کاغذ ممکن است اکنون در برخی موارد برای مشاغل کوچک شما کار کند. هنوز هم اگر انتظار دارید که در آینده کار شما بیشتر شود یا کارمندان بیشتری استخدام کنید و اطلاعات بیشتری برای ردیابی داشته باشید بهتر است از دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک استفاده کنید.

• ایجاد یک پایگاه داده مرکزی: اگر شرکت شما در چندین دفتر یا طبقه پخش شده است بهتر است از یک پایگاه داده متمرکز با اقدامات اطلاعاتی تضمین شده استفاده کنید. از هر کجا میتوان به این اطلاعات دسترسی داشت. بنابراین مدیران می‌توانند اطلاعات مربوط به پرسنل خود را پیگیری کنند.  

مضرات روشهای زمانبر و منسوخ  بسیار زیاد است. این روش مستلزم هزینه و وقت است و می‌تواند منجر به بیماری های مرتبط با استرس برای کسانی شود که مجبورند ساعت ها وقت خود را صرف جمع آوری، اصلاح و محاسبه برگه های زمانی کنند. کارکنان را از انجام وظایفی که هر هفته برای حل آنها استخدام شده اند منحرف می کند. به جای استفاده از فناوری های قدیمی با رفتن به سمت یک سیستم حضور و غیاب با کیفیت، به شرکت خود اجازه دهید از مزایای ماشین های حضور و غیاب بهره مند شود.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد