چند نکته برای افزایش عمر مفید پرینترها

طول عمر پرینترها بستگی زیادی به نحوه استفاده، مراقبت و نگهداری دستگاه دارد. با ایجاد تغییرات کوچک و ساده می‌توانید طول عمر پرینتر خود را افزایش دهید. پرینتر شما با تعمیر و نگهداری منظم نه تنها در اوج کارایی کار می‌کند، بلکه ماندگاری آن نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

چند نکته برای افزایش عمر مفید پرینترها

طول عمر پرینتربه عوامل مختلفی بستگی دارد - از مدل و سازنده تا تعداد دفعات استفاده از آن. شما فقط با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از بسیاری از مشکلات رایج پرینتر جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است دوام خواهد داشت.بازار چاپ ایرانچند نکته برایافزایش طول عمر پرینتردر این مقاله برایتان ارائه میدهد با ما همراه باشید.

9 نکته اساسی برای افزایش طول عمر پرینتر

  • نحوه استفاده صحیح از پرینتر را بیاموزید: استفاده از پرینتر با تنظیمات نامناسب نه تنها می تواند بهپرینترآسیب برساند، بلکه می‌تواند شما را مجبور به چاپ مجدد همان سند برای چندین بار در جهت درست کردن آن کند. با اطمینان از اینکه همه کسانی که از پرینتر استفاده میکنند می‌دانند چگونه از تنظیمات و ویژگی های آن استفاده کنند، بیشترین بهره را از پرینتر می گیرید و عمر طولانی تری به آن می‌دهید. خواه کارآموز دفتر باشد، بچه هایتان یا فقط شما از پرینتر استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همه فرصت مطالعه کتابچه راهنما را داشته اند.
  • تمیز نگه داشتن فضای داخلی پرینتر: یکی از مهمترین کارهایی که باید برای افزایش طول عمر پرینتر انجام دهید تمیز نگه داشتن فضای داخلی آن تا حد ممکن است. پرینترها هر روز گرد و غبار جمع می کنند و این معمولاً در سطوح داخلی و خارجی اتفاق می افتد. مواد را به آرامی از پرینتر پاک کنید. بهترین راه برای این کار استفاده از پد یا پارچه نرم برای پاک کردن قطعات قابل دسترسی پرینتر است. کل مراحل نظافت ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اینطور نیست. این کار معمولا کمتر از پنج دقیقه طول میکشد. هر ماه یک بار این کار را انجام دهید کافی است. اگر اغلب از پرینترهای خود استفاده می کنید یا در مقیاس بزرگتری چاپ می‌کنید- همانطور که بسیاری از مشاغل انجام می‌دهند- بررسی دو تا سه بار در ماه ایده آل است.
  • سینی خروجی کاغذرا اگر استفاده نمی‌شود، ببندید: به احتمال زیاد پرینتر شما یک سینی خروجی کاغذ دارد. وقتی از سینی خروجی استفاده نمی‌کنید حتماً آن را ببندید. سینی از پرینتر بیرون می‌زند و به راحتی توسط شخصی که از آنجا عبور میکند می‌تواند از بین برود یا بشکند. تاشو مداوم سینی در داخل و خارج  گاهی اوقات می‌تواند دردسر ساز شود. این کار یکی از آسان ترین اقداماتی است که می‌توانید برای نگهداری پیشگیرانه در پرینتر انجام دهید.
  • کارتریج ها را قبل از خشک شدن جایگزین کنید: تعویض کارتریج یا جوهر به طور منظم از فرسودگی در پرینتر جلوگیری می کند. علاوه بر این بیشتر هشدارهای تونر و جوهر در صورت استفاده 80٪ خاموش می‌شوند. گرچه لازم نیست به محض اطلاع کارتریج را تعویض کنید، اما بهتر است چند هفته قبل از موعد مقرر برای تعویض کارتریج برنامه ریزی کنید. یک کارتریج خشک منجر به ساییدگی در سر پرینتر شما می‌شود.
  • هنگام تعویض کارتریج ها مراقب باشید: به احتمال زیاد شما به طور مکرر جایگزین کارتریج های پرینتر خود خواهید شد. در هنگام تعویض کارتریج خود احتیاط کنید. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید تا بر سلامت کلی پرینتر تأثیر منفی نگذارید و کیفیت چاپ را کاهش ندهید.
  • پرینتر خود را در حالت آماده به کار نگه دارید: روشن و خاموش کردن مداوم پرینتر برای پرینتر خوب نیست. با این حال اگر قرار نیست چند روزی از پرینتر خود استفاده کنید، میتوانید آن را در حالت آماده به کار نگه دارید. پرینترها هنگام روشن بودن گرمای زیادی تولید می‌کنند -حتی اگر به طور فعال چاپ نکنند کارتریج خشک شده و میتواند سر چاپ را مسدود کند. روشن نگه داشتن پرینتر برای مدت طولانی همچنین می‌تواند باعث پارگی در مناطق دیگر شود. بنابراین اگر قصد استفاده از آن را برای چند روز ندارید بهتر است آن را در حالت آماده به کار نگه دارید. این نه تنها به صرفه جویی در انرژی کمک می کند بلکه به جلوگیری از سایش غیرضروری نیز کمک می‌کند.
  • به طور منظم از پرینتر استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که به طور منظم از پرینتر خود استفاده می کنید. اگر قصد دارید آن را برای مدت طولانی بدون استفاده بگذارید، کارتریج را برداشته و در آن را در یک مکان خشک و بسته نگه دارید.
  • حجم کاری ماهانه یا سالانه را مورد توجه قرار دهید: اگر در حال کار یک دفتر یا شغل شلوغ هستید به ابزاری نیاز دارید که حجم بالای کار شما را بدون به خطر انداختن کیفیت چاپ داشته باشد. بنابراین هنگام خرید دستگاه ایده آل، یک پرینتر با چرخه کار مناسب ماهانه یا سالانه را در نظر بگیرید. غالباً این اعداد نشان دهنده تعداد صفحاتی است که یک ابزار چاپ می‌تواند ماهانه یا سالانه با کیفیت چاپ مطلوب نشان داده شده توسط سازنده تولید کند.
  • ازجوهر،تونر، کارتریجو کاغذ با کیفیت بالا استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که لوازم مورد نظر را با بهترین کیفیت انتخاب می‌کنید تا از آسیب احتمالی پرینتر خود جلوگیری کنید. سرمایه گذاری در جوهر و کاغذ با کیفیت بالا عمر پرینتر شما را افزایش می دهد. تلاش برای کاهش هزینه با استفاده از کاغذ چاپی و جوهر بی کیفیت می تواند در طولانی مدت با آسیب رساندن به پرینتر شما هزینه بیشتری داشته باشد. کاغذ با کیفیت بالا مانع از گرفتگی کاغذ می شود که می تواند به پرینتر آسیب برساند. همچنین نسبت به کاغذ بی کیفیت، پرز و گرد و غبار کمتری دارد که باعث مسدود شدن پرینتر و تمیز کردن بیشتر آن می‌شود. همچنین از استفاده از کارتریج های نام تجاری خارج از برند خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به آسیب رساندن به پرینترها شود یا به داخل پرینتر نشت کند. کارتریج های جوهر با کیفیت بالا که توسط سازنده ساخته یا تأیید شده اند عملکرد روان پرینتر شما و ماندگاری بسیار بیشتری را تضمین می‌کنند.
  • سیستم عامل را به روز کنید: دقیقاً مانند رایانه، پرینتر شما دارای سیستم عامل است. هر چند وقت یکبار سازنده برای بهینه سازی سیستم و رفع اشکالات، یک به روزرسانی نرم افزاری منتشر می‌کند. برای بهبود عملکرد پرینتر، این به روزرسانی ها را اعمال کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد