14:01 - 1400/02/25
آگهی های مرتبط

دستگاه تایپ برقی چیست و چطور کار میکند؟

دستگاه تایپ برقی برای افرادی که نمی‌توانند از کامپیوتر یا لپ تاپ در همه جا استفاده کنند دستگاهی کاربردی است که با نیروی برق کار میکند و سرعت و کارایی بالایی نسبت به دستگاه های تایپ دستی دارد.

دستگاه تایپ برقی چیست و چطور کار میکند؟

دستگاه تایپ برقیبه ماشینی گفته می‌شود که برای نوشتن از آن استفاده می‌شود. مانند یک کیبورد که به کامپیوتر متصل است، دستگاه تایپ برقی به منبع تغذیه، کاغذ و جوهر نیاز دارد. با این وجود رایانه ها و چاپگرها محبوبیت بیشتری نسبت به دستگاه های تایپ برقی پیدا کرده اند، روندی که احتمالاً تغییر نخواهد کرد.

دستگاه تایپ برقیبه طور قابل ملاحظه ای پیشرفته تر از دستگاه های تایپ دستی است و به جای اینکه به نیروی ضربه کلید شخص متکی باشد به موتور متکی است. شخص می‌تواند یک کلید بزند و موتور نیروی مورد نیاز برای حرکت میله های تایپ را تأمین شود. به طور کلی تایپ با این ماشین های تحریر آسانتر و سریعتر است.

میله های چاپیدستگاه های تایپ دستیدر دستگاه های تایپ برقی برداشته شده و گوی های توپ جایگزین آنها شدند. این اجسام توسط موتورهای الکتریکی چرخانده می شوند. هنگامی که شخص به یک کلید فشار می دهد، توپ تایپ چرخانده می شود و در تماس با روبان قرار می گیرد تا حرف یا نماد مربوطه بر روی کاغذ چاپ شود. 

همچنین با پیشرفت دستگاه های تایپ برقی مکانیسم حرکت کاغذ با نیروی الکتریکی انجام شد. پیش از این کاغذ را با استوانه ای نگه می‌داشتند که با تایپ کاربر به صورت افقی حرکت می‌کرد و وقتی به انتهای صفحه میرسید سیلندر باید به سمت راست برگردانده میشد تا یک ردیف افقی دیگر تایپ شود. این کار با هل دادن سیلندر به عقب انجام میشد اما در نهایت از نیروی الکتریکی استفاده شد.

علاوه بر این، پیشرفتهای چشمگیر دیگری نیز ایجاد شد. روبان های چند رنگ اختراع شد و روبان های تصحیحی اضافه شد که باعث حذف خطاهای دستی می‌شود.

استفاده ازدستگاه تایپ برقیبه طور قابل توجهی آسان تر و پیچیده تر می‌شود. بسیاری از آخرین نسخه ها دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش الکترونیکی و کمک املایی ارائه شده توسط فرهنگ لغت های برنامه ریزی شده هستند.

اما با وجود همه پیشرفت ها،دستگاه تایپ برقیبه سادگی نمی‌تواند با کامپیوتر رقابت کند که توانایی های بسیار بیشتری نسبت به پردازش و چاپ متن دارد.

ماشین تایپ برقی

مراحل استفاده از دستگاه تایپ برقی

1.دستگاه تایپ برقیخود را با ولتاژ صحیح در پریز برق وصل کنید. دستگاه تایپهای الکترونیکی برخلاف انواع ماشین تحریر دستی کار نمی‌کنند مگر اینکه به برق وصل شوند.

2. دستگاه را با استفاده از کلید روشن کنید. برای یافتن محل سوئیچ به راهنماها مراجعه کنید. برخی از کلیدها ممکن است در جلو یا کنار دستگاه تایپ باشند.

3. صبر کنید تا دستگاه تایپ خودش را آماده کند و چرخدنده ها و روبان ها در موقعیت صحیح قرار بگیرند.

4. دو ورق کاغذ را داخل دستگاه تایپ برقی قرار دهید. (این کار برای اطمینان از آسیب نرساندن صفحه دستگاه تایپ است. یک کاغذ برای محافظت از صدمه در کنار صفحه قرار دارد و کاغذ دیگر برای تایپ کردن در بالای صفحه قرار دارد. کاغذ را مطابق دفترچه راهنما قرار دهید.)

5. حاشیه های خود را مطابق راهنما تنظیم کنید. اکثر دستگاه تایپهای الکترونیکی دکمه ای برای تعیین حاشیه دارند.

6. توقف برگه خود را مطابق با راهنما تنظیم کنید.

7. شروع به تایپ کنید!

• مطمئن شوید که کلید بازگشت را در انتهای خط فشار داده اید تا به خط بعدی بروید. در غیر این صورت موقع رسیدن به آنجا دستگاه بوق می‌زند.

• اکثر وسایل الکترونیکی از ویژگی Lift off برخوردار هستند. وقتی کلید را فشار می‌دهید اشتباه تایپی را از روی کاغذ پاک می‌کند. سپس می‌توانید کلمه/ کاراکتر صحیح را پس از رفع خطا تایپ کنید.

• بعضی از دستگاه تایپهای الکترونیکی دارای برگرداندن حمل اتوماتیک هستند. وقتی به انتهای خط رسیدید کاغذ به طور خودکار و خود به خود برمیگردد.

8. کاغذ را با استفاده از دستگیره صفحه از دستگاه تایپ خارج کرده و یا کلید بازگشت را نگه دارید.

9. دستگاه تایپ را خاموش کرده و از برق جدا کنید.

10. دستگاه تایپ را بپوشانید یا در مواردی که استفاده نمی‌کنید آن را در مکان مناسبی قرار دهید. همیشه از دستگاه تایپ خود مراقبت مناسب داشته باشید.

 

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواعدستگاه تایپ برقیو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایتبازار چاپ ایران مراجعه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد