21:00 - 1400/02/25

انواع سنسور لیبل پرینتر

سه فناوری مختلف سنسور لیبل وجود دارد که عملکرد هر سنسور بر اساس طیف وسیعی از مواد قابل قبول، سرعت و دقت ثبت متفاوت است.

انواع سنسور لیبل پرینتر

استفاده از لیبل یا همان برچسب به طور پیوسته در حال افزایش است. انواع لیبل ها از شفاف گرفته تا چاپ شده و متالیزه و خیلی موارد دیگر ...وجود دارد. به منظور شناسایی ایمن انواع متنوعی از برچسب ها و لیبل ها، دانستن عملکردسنسور لیبل پرینتربهتر است.

سه فناوری مختلف سنسور لیبل وجود دارد

  1. نوری
  2. خازنی (دیفرانسیل و تک سر)
  3.  التراسونیک

هرسنسور لیبلنقاط قوت و ضعفی دارد. برای مقایسه نقاط قوت و ضعف این سنسورها دردستگاه پرینتر لیبل زنبابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

این بررسی اجمالی هر فناوری، مزایا و معایب هر یک را به شما نشان می‌دهد. همچنین توضیح ساده ای درباره نحوه کار این فناوری ارائه خواهد داد.

 

سنسورهای التراسونیک لیبل پرینتر

سنسورهای اولتراسونیکبا امواج صوتی با فرکانس بالا برای اندازه گیری ضخامت وب کار میکند. امواج صوتی در فضای خالی عبور می‌کند. این سنسورها هیچ حساسیتی به مواد فلزی ندارند و تقریباً می‌توانند برچسب های هر ماده را حس کنند. آنها می‌توانند برچسب های منحصر به فردی که حاوی چندین لایه هستند را نیز شناسایی کنند، حتی اگر حباب های هوا در مواد وجود داشته باشد.

سنسورهای اولتراسونیک از این نظر که می‌توانند گسترده ترین مواد را تشخیص دهند، یک مزیت بزرگ دارند اما دقت آنها نسبت به سنسورهای خازنی حتی در سرعت های پایین بسیار کمتر است. به دلیل ماهیت این فناوری، دقت آنها با سرعت ارتباط مستقیم دارد - با افزایش سرعت، دقت به طور مداوم کاهش می‌یابد.

 

سنسورهای خازنی لیبل پرینتر

سنسورهای خازنیاز میدان های الکتریکی برای اندازه گیری ضخامت بافت برچسب استفاده می‌کنند. تغییر ضخامت بین برچسب ها و شکاف ها باعث ایجاد سنسور می‌شود. تشخیص برچسب ها با این سنسورها راحتتر است. سنسورهای خازنی در دو پیکربندی دیفرانسیل و تک سر ارائه می‌شوند. سنسورهای خازنی بسیار دقیق و بسیار سریع هستند. آنها حتی در سرعت های بالا کاملاً دقیق هستند.

سنسورهای خازنی تک سراز یک عنصر سنجش واحد برای اندازه گیری ضخامت برچسب استفاده می‌کنند. آنها طوری تنظیم می‌شوند که ضخامت آستر زیر نقطه تحریک سنسور باشد. ضخامت برچسب + آستر از نقطه ماشه بیشتر شده و سنسور تحریک می‌شود. اگر مواد فلزی روی برچسب وجود داشته باشد، سنسور افزایش ضخامت را نشان می‌دهد اما چون اندازه گیری از قبل بالاتر از نقطه ماشه است، هیچ تاثیری بر خروجی سنسور ندارد.

به نظر می‌رسد که فلزات سنسورهای خازنی بسیار ضخیم هستند. اگر یک برچسب کاملاً فلزی باشد مانند فویل یا مواد مایلر فلزی، ضخامت ظاهری برچسب ها ممکن است سنسور را حتی در شکاف غالب کند بنابراین قادر به تشخیص فاصله نیست. اغلب اوقات یک اپراتور ماهر می‌تواند سنسور را برای کار با برچسب های فلزی جامد تنظیم کند، اما ممکن است همیشه اینطور نباشد.

سنسورهای خازنی دیفرانسیلاز دو عنصر سنجش خازنی برای تشخیص ضخامت شبکه استفاده می کنند. خروجی دو عنصر سنسور از یکدیگر کم می شوند به این ترتیب که سنسور فقط زمانی خروجی دارد که یک سنسور بیش از یک برچسب داشته باشد. یک مزیت این است که تغییرات کوچک در فاصله بین عناصر حسگر و صفحه پایه، در نتیجه تغییر دما یا لرزش بر حسگر تأثیر نمی گذارد. اما در صورت استفاده از جوهر یا مواد فلزی بر روی برچسب یا آستر، نمی‌توان از سنسورهای دیفرانسیل استفاده کرد.

 

سنسورهای نوری لیبل پرینتر

سنسورهای نوریبا قرار دادن یک منبع نور مادون قرمز در زیر وب و یک آشکارساز روی وب برای اندازه گیری روشنایی نور کار می‌کنند.

عدم توانایی سنسورهای نوری در تشخیص برچسب های واضح، صرف نظر از مواد آستر یکی از عمده ترین محدودیت های این سنسورها است.

سنسورهای نوری با سرعت کم نتایج دقیق را ارائه می دهند. با این حال دقت با افزایش سرعت کاهش‌می یابد.

 

نتیجه گیری:

از بین انواعسنسور لیبل پرینتر، سنسورهای خازنی دقیق ترین سنسورها هستند و پس از آنها سنسورهای نوری قرار می‌گیرند. سنسورهای اولتراسونیک به سرعت مربوط می‌شوند و با افزایش سرعت از دقت آنها کاسته می‌شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد