12:56 - 1400/03/13
آگهی های مرتبط

راهنمای انتخاب چاپگرها و دستگاه های کپی چندکاره

هنگامی که به دنبال چاپگر یا دستگاه کپی چند منظوره هستید، باید تصمیمات لازم را بگیرید. از جمله اگر می خواهید رنگی چاپ شود، آیا جوهر یا تونر را ترجیح می دهید؟ یا عواملی که باید در نظر بگیرید شامل سرعت، ظرفیت کاغذ، قابلیت های گرافیکی و ظرفیت حافظه است. آیا اطلاعات کافی درباره این موارد دارید؟ هنگام خرید چاپگر چند منظوره یا دستگاه کپی به دنبال چه چیزی هستید؟

راهنمای انتخاب چاپگرها و دستگاه های کپی چندکاره

چاپگر چند منظوره (MFP) دستگاهی است که عملکرد چاپگر، دستگاه کپی، اسکنر و نمابر را در یک دستگاه به صورت دستگاه چندکاره تلفیق می کند. این دستگاه ها گزینه ای عالی و اقتصادی برای کاهش هزینه های تأمین و افزایش بهره وری و گردش کار هستند. به عبارتی چاپگر چند منظوره می‌تواند به یک سرمایه مفید در مدیریت و کنترل هزینه های چاپ و اسکن تبدیل شود و همچنین اگر هوشمندانه انتخاب کنید می تواند قابلیت های جدیدی را به سازمان شما اضافه کند، مدیریت منابع را در سازمان ادغام و کارایی فرآیند تجارت را بهبود بخشد.

انتخاب چاپگرها و دستگاه های کپی چندکاره

دستگاه های کپی و چاپگرها از گذشته تا به امروز یکی از دستگاه های استاندارد اکثر محل های کار بوده و هست. خرید دستگاهی که با فناوری شما سازگار باشد به شما امکان می‌دهد با یک خرید تمام نیازهای چاپ و کپی مربوط به مشاغل خود را برطرف کنید.

می‌خواهید ازچاپگر چند کارهبرای کمک به مدیریت اسناد، کاهش کاغذ، بهیود گردش کار، کار از راه دور و غیره استفاده کنید؟ هر روز چند کار کپی، چاپ، فکس، اسکن و ایمیل انجام می دهید؟ چند کاربر دستگاه را به اشتراک می گذارند؟ آیا شما برای داشتن چاپ رنگی به آن نیاز خواهید داشت؟ بي سيم؟ متصل به تلفن همراه ؟و بسیاری موارد دیگر.

در هنگام خرید بایدمزایا و معایب چاپگرهای چندکاره در نظر گرفته شود و سپس اقدام به تهیه محصول مدنظرتان کنید. علاوه بر مزایا و معایب، یکسری فاکتورها را هم باید در نظر داشته باشید. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

  • نوع جوهر: اینکه دستگاه از جوهر یا تونر استفاده می کند؟ هنگام ارزیابی یک چاپگر چند منظوره، مراقب باشید که فقط به هزینه سخت افزار اولیه نگاه نکنید. تعدادی از عوامل دیگر نیز باید در نظر گرفته شود از جمله: هزینه لوازم. وقتی هزینه جوهر در نظر گرفته شود،چاپگرهای جوهر افشانچند منظوره که در ابتدا کم هزینه تصور می شوند معمولاً دارای هزینه های جانبی بالاتر از چاپگرهای چند منظوره لیزری هستند.
  • سرعت چاپ: سرعت چاپ یکی از مهمترین مشخصات هنگام انتخاب دستگاه های کپی چندکاره است. سرعت چاپ اغلب با عنوان "ppm" درج می شود. به دنبال چاپگری باشید که به اندازه کافی سریع باشد تا جریان کار شما روان باشد. اگر معمولا در حجم زیاد چاپ ندارید، سرعت کمتر نیز برای کسب و کار شما مناسب خواهد بود.
  • ظرفیت کاغذ: ظرفیت کاغذ که اغلب به عنوان "سینی" یا "کاست" شناخته شده است  و همچنین اندازه کاغذی که می‌تواند روی آن چاپ کند را هنگام انتخاب دستگاه در نظر بگیرید. بهترین انتخاب به انواع و اندازه کاغذهایی که بیشترین استفاده را دارید بستگی دارد.
  • اسکن کردن: تقریباً همه چاپگرهای اداری دارای اسکنر داخلی هستند اما همه دستگاه ها دارای فیدر اسناد خودکار یا قابلیت اسکن دوبلکس نیستند. اگر قصد اسکن حجم زیادی از اسناد را دارید، فیدرهای اسناد ضروری هستند. داشتن امکان دوبلکس، اسکن دو طرفه را امکان پذیر می‌کند. اگر قصد اسکن تصاویر را دارید “وضوح نوری اسکنر” دستگاه را نیز بررسی کنید.
  • گرافیک: چاپگرها دارای مشخصات گرافیکی بسیار متفاوتی هستند. چاپگرهای اداری که عمدتا برای اسناد متنی استفاده می‌شوند وضوح بسیار کمتری دارند. اگر مطمئن نیستید به چه سطح گرافیکی نیاز دارید با یک نماینده از مارک کپی مورد نظر خود تماس بگیرید و در مورد اینکه از چاپگر برای چه استفاده می کنید مشورت کنید. آنها باید بتوانند مدلی متناسب با نیاز و بودجه شما پیشنهاد دهند.
  • حافظه: هرچه حافظه دستگاه بیشتر باشد، دستگاه سریعتر می تواند کارها را پردازش کند. بیشتر چاپگرهای چندمنظورهو دستگاه های کپی دیجیتال دارای نوعی حافظه داخلی هستند که به آنها امکان می دهد تعداد قابل توجهی از اسناد و اسکن ها را حفظ کنند. حافظه داخلی مشابه هارد دیسک رایانه است. در ورق های خاص ممکن است RAM ،HDD ،SSD یا حافظه ذخیره سازی استاندارد برای هر مدل وجود داشته باشد. بسته به اندازه دستگاه، RAM می‌تواند از 256 مگابایت تا 2 گیگابایت باشد و فضای ذخیره سازی می‌تواند از 1 گیگابایت تا 1 ترابایت باشد. اگر کسب و کار شما حجم بالایی از تصاویر یا کارهای چاپ را نیاز دارد، ظرفیت حافظه بالاتری را توصیه می‌کنیم. 
  • قابلیت چاپ بی سیم یا WiFiدار: قابلیت چاپ بی سیم به کارکنان امکان چاپ، اسکن یا کپی از هر دستگاه متصل به اینترنت را می دهد. در نظر بگیرید سیستمچاپگر چند منظورهبا شبکه موجود شما ادغام می شود. در چاپگرهای چند منظوره WiFi بدون نیاز به سیم یا کابل اتصال به شبکه، به یک شبکه متصل می‌شوند. این امکان چاپ آسان را فراهم می‌کند بدون اینکه سیمهای اضافی استفاده شود. به طور مثال با چاپگرهای چند منظوره  تلفن های هوشمند را به WiFi MFP متصل کنید تا بتوانید از هر کجا و هر زمان کار کنید.
  • تحقیق کنید که اشخاص ثالث چه میگویند: اطلاعات مربوط به عملکرد دستگاه و مسائل مدیریتی و پشتیبانی که در برگه های مشخصات فروشنده ارائه میشود را با افراد باتجربه در صنعت در میان بگذارید تا بدانید در مورد کیفیت و عملکرد محصولی که در نظر دارید چه نظراتی دارند؟

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد