15:07 - 1400/03/17
آگهی های مرتبط

مزایا و معایب چاپگرهای چندکاره

مزایا و معایب چاپگرهای چندکاره

چاپگر های چند منظوره، قابلیت چندین دستگاه را در یک واحد فراهم می کنند. این دستگاه ها غالباً دارای قابلیت چاپ، اسکن، کپی و نمابر به صورت یک دستگاه همه کاره هستند. شناخت مزایا و معایب چاپگر چندکاره به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید  آگاهانه تصمیم بگیرید.

بابازار چاپ ایراندر این مقاله همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مزایا و معایبدستگاه های کپی چندکاره یا چندمنظوره.

 

مزایای چاپگرهای چندکاره

  • راحتی و سهولت با ارائه امکانات اضافی: دستگاهی که توانایی ادغام چندین عملکرد در یک دستگاه را داشته باشد، علاوه بر چالش های کمتری که هنگام راه اندازی و در نتیجه استفاده از آن تجربه می‌شود، سهولت کاری بالایی دارد و افراد می‌توانند همه فعالیتهای چاپی خود را در یک واحد و بهتر مدیریت کنند.

به عنوان مثال اگر به طور معمول پیام های فکس زیادی ارسال یا دریافت نمی‌کنید، ممکن است دردستگاه فکسجداگانه سرمایه گذاری نکرده باشید. با این حال، یک چاپگر چند منظوره که شامل قابلیت های نمابر است به شما امکان می‌دهد فکس های گاه و بیگاه را بدون هزینه اضافی ارسال یا دریافت کنید. علاوه بر این، توانایی اسکن یک تصویر و سپس چاپ آن تصویر با استفاده از همان دستگاه، با صرفه جویی در وقت و استفاده از دو دستگاه جداگانه سطح راحتی دیگری را ایجاد می‌کند.

  • کنترل محیط چاپ را آسان تر می‌کنند:وقتی همه فعالیتهای چاپ در یک شبکه اتفاق می افتد، فرصت برای سهولت فرآیندهای مدیریت و کنترل اسناد یک سازمان را فراهم می‌کند و کنترل محیط چاپ بسیار آسانتر می شود. و بالطبع کنترل محیط چاپ باعث افزایش امنیت و کاهش هزینه های چاپ می‌شود.
  • اشغال کمتر فضا:برای بسیاری از مشاغل کوچک و افرادی که با محدودیت های فضای قابل توجهی کار می کنند یا حتی افرادی که سعی در استفاده بیشتر از فضای دفتر کار خود دارند به جای درگیر کردن فضا برایپرینتر، دستگاه کپی، دستگاه فکس و اسکنر، می توانند عملکرد یکسانی را در یک دستگاه واحد داشته باشند.
  • مقرون به صرفه و صرفه جویی در هزینه ها:هزینه خرید یک دستگاه که چندین عملکرد را انجام می‌دهد معمولاً کمتر از خرید چندین دستگاه است. بنابراین، بدون پرداخت هزینه برای هر ویژگی می توانید از قابلیت چند دستگاه در یک دستگاه بهره مند شوید.
  • تعمیر و نگهداری آسان:علاوه بر قیمت خرید اصلی، نگهداری یک دستگاه هزینه کمتری نسبت به نگهداری چندین دستگاه دارد و کارهایی مانند به روزرسانی درایورها و خرید "مواد مصرفی" مانند جوهر یا تونر، کاغذ و سایر اجزا نیز به طور کلی آسان تر می‌شود.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی:چاپگرهای چند منظورهمعمولاً برای تأمین انرژی کل دستگاه به یک سیم نیاز دارند. این نه تنها باعث کاهش ازدحام کابل می شود بلکه باعث کاهش استفاده برق مورد نیاز دستگاه می شود. و بالطبع این صرفه جویی در مصرف انرژی منجر به صرفه جویی در هزینه ها می‌شود.
  • قابلیت چاپ بی سیم:چاپگرهای بی سیم دقیقاً مانند چاپگرهای سیمی کار می‌کنند اما چاپگر به جای استفاده از کابل، از طریق Wi-Fi به دستگاه متصل می‌شود. وقتی یک چاپگر بی‌سیم است، یک ایستگاه کاری بسیار مرتب و منظم است زیرا سیم های نامرتب و زیاد نخواهید داشت. می‌توانید از دستگاه های دیگر مانند تلفن، تبلت یا حتی دوربینی که Wi-Fi داخلی دارد چاپ کنید. این قابلیت باعث می‌شود لازم نباشد کاربرها مستقیماً در کنار دستگاه قرار بگیرند، زیرا بدون هیچ مشکلی می‌توانند در هر جایی از راه قرار گیرند و کار مدنظرشان را چاپ کنند.
  • طیف گسترده ای از این دستگاه ها در دسترس است:چاپگرهای چند منظورهبه راحتی در دسترس هستند و در بازار عرضه میشوند.
  • آنها با پیشرفت فناوری به روز می‌شوند: پیشرفت های سریع در فناوری منجر به افزایش توسعه دستگاه شده است. اکثر سازندگان برنامه ها و نرم افزارهایی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که این چاپگرها را با مجموعه ای از دستگاه ها مانند دوربین های دیجیتال و... سازگار می‌کند.
دستگاه کپی سه کاره ریکو 2014
دستگاه کپی سه کاره ریکو Ricoh MP-2014AD-ARDF

معایب چاپگرهای چندکاره

  • بروز مشکل در یک مورد باعث از کار افتادن همه ویژگی ها میشود:بزرگترین عیب یکدستگاه چند منظورهبا بروز مشکلی آشکار می‌شود. به عنوان مثال، یک مشکل در کارتریج جوهر یا تونر ممکن است مانع چاپ، کپی و دریافت فکس شود.
  • پایین بودن کیفیت یا عملکرد در مقایسه با دستگاه های تک کاره:به عنوان مثال دستگاه فکس در یکدستگاه چند منظورهممکن است همان ویژگی های ارائه شده توسط دستگاه فکس مستقل را نداشته باشد.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد