آشنایی با طرز کار دستگاه پانچ دوبل برقی

اگر به دنبال یک سبک صحافی بسیار حرفه ای و ظریف هستید و پانچ دوبل را در نظر گرفته اید ، دستگاه های پانچ دوبل برقی این کار را برای صحافی اوراق ، گزارشات ، پایان نامه ها ، جزوات و ... را فقط در چند ثانیه و کمترین زمان و بهترین کیفیت برایتان انجام میدهند.

آشنایی با طرز کار دستگاه پانچ دوبل برقی

دستگاه پانچ دوبل برقیهمانطور که از نامش پیداست برقی بوده و یکی ازدستگاه های صحافیحرفه ای است که اتصال فنر دوبل را از همیشه راحت تر می کند. با داشتن مکانیزم پانچ برقی برای کارآیی بیشتر فرآیند اتصال، می‌توانید با فشار دادن یک دکمه اسناد و کارهای چاپی را پانچ کنید. به عبارتی کار با این ماشین های صحافی آسان است.

 

2 الگوی سوراخ متفاوت وجود دارد که از پانچ دوبل استفاده می‌کنند، اکثردستگاههای فنرزن دوبلبه صورت سوراخ 3: 1 یا 2: 1 در دسترس هستند:

استانداردترین و محبوب ترین دستگاه‌های پانچ، 32 سوراخ (3: 1) را سوراخ می‌کنند و به شما امکان می‌دهد از 1/4 تا 16/9 متصل شوید.

سیم های اتصال دهنده های سیم که با سوراخ 21 سوراخ (2: 1) به شما امکان می‌دهند از ضخامت 1/4 "تا 1 1/4" متصل شوید.

اکثر ماشین های اتصال سیم به صورت سوراخ 3: 1 یا 2: 1 در دسترس هستند.

فنر دوبل زن برقی سوپربایند مدل WIREMAC-E
فنر دوبل زن برقی سوپربایند WIREMAC-E

 

روند کار دستگاه فنر زن دوبل برقی

اولین قدم برای این کار تهیهفنر دوبلاست.

 اگر می‌خواهید از جلد صحافی کاغذی یا پلاستیکی استفاده کنید، کتاب های خود را با جلدهای درج شده مونتاژ کنید.

کتاب خود را اندازه بگیرید تا بتوانید اندازه صحیح سیم صحافی را برای ارائه خود انتخاب کنید. برای انتخاب اندازه صحیح فنر دوبل، فقط ضخامت سند را اندازه بگیرید. (صفحات را فشرده نکنید) و 1/8 اضافه کنید تا صفحات شما بتوانند آزادانه حرکت کنند. اگر سند شما کمتر از 5/8 باشد، از فنر 3: 1 استفاده می کنید و اگر 5/8 یا ضخیم تر باشد، باید از سیم پیچ 2: 1 استفاده کنید. دستگاه پانچ دوبل برقی را راه اندازی کنید.

برای آزمایش دستگاه خود به چند برگه کاغذ خالی نیاز دارید. مشاهده خواهید کرد که جدول صحافی دستگاه شما باید دارای یک راهنمای کاغذ باشد که به شما کمک می‌کند تا کاغذ را وارد کنید تا سوراخ ها در صفحه متمرکز شوند. اکثر ماشین ها علامت گذاری بر روی جدول صحافی برای متداول ترین اندازه کاغذ دارند. این علامت گذاری نقطه شروع راه اندازی دستگاه شما است. به سادگی راهنمای کاغذ را به سمت علامت گذاری صحیح حرکت دهید، یک ورق کاغذ را در شکاف پانچ قرار دهید و دکمه را فشار دهید.

بعد از انجام این کار، یک تکه کاغذ پانچ شده را برداشته و آن را از وسط تا کنید تا بررسی کند که آیا سوراخ ها به صورت خطی قرار دارند یا نه. اگر همه سوراخ ها به صورت مرتب صف آرایی قرار داشته باشند، آماده پانچ اسناد خود هستید. اگر اینگونه نیست، باید راهنمای کاغذ را حرکت داده و کاغذ دیگری را سوراخ کنید تا زمانی که سند را تنظیم کنید.

 پس از تنظیمات بالا، شما آماده هستید که سند خود را پانچ کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، مهم است که کتابهای خود را به بخشهای کوچک تقسیم کنید. 

مرحله بعدی قرار دادن اسناد یا کتاب روی فنرهای دوبل است. 

با اطمینان از نزدیک بودن سیم به قطر فنر دوبل مناسب، فنر دوبل را قرار دهید. دکمه دستگاه را فشار دهید تا سیم به شکل گرد فشرده شود و اتصال را تمام کنید.

بعد از اینکه یک کتاب را به پایان رساندید، می‌توانید مراحل کار برای هر کتاب را تکرار کنید. 

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد