تفاوت بین پرینترهای لیزری رنگی و سیاه سفید

تفاوت بین پرینترهای لیزری رنگی و سیاه سفید واقعاً به آنچه شما نیاز دارید بستگی دارد. هر دو پرینتر لیزری از نظر عملکردی به یک شکل کار می‌کنند، بنابراین تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. اما اگر شما نیاز دارید که اغلب از پرینتر خود برای اسناد استفاده کنید، پرینتر لیزری سیاه سفید انتخاب بهتری است. اما اگر مجبورید گاهی به کارهای هنری یا تصاویر چاپی نیاز داشته باشید، پرینتر لیزری رنگی مناسبتر است.

تفاوت بین پرینترهای لیزری رنگی و سیاه سفید

پرینترهای لیزریبه دو دسته واضح تقسیم می شوند: رنگی و سیاه سفید

پرینتر لیزری که میتواند چاپ رنگی را ارائه دهدپرینتر لیزری رنگیو دیگری که چاپ سیاه و سفید را ارائه می دهدپرینتر تک رنگ یا سیاه سفیدنامیده میشود. 

تفاوت واقعی بینپرینتر لیزری سیاه سفیدوپرینتر لیزری رنگیدر استفاده از تونرها نهفته است. پرینترهای لیزری تک رنگ فقط از کارتریج تونر مشکی استفاده میکنند در حالی که در پرینترهای لیزری رنگی از کارتریج های تونر فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه استفاده میشود. استفاده از 4 کارتریج تونر مستقیماً بر بدنه و سرعت پردازش پرینتر تأثیر میگذارد.

 پرینترهای لیزری رنگی سنگین تر و کندتر از نسخه های سیاه و سفید هستند. هزینه هر صفحه پرینتر لیزری رنگی نیز از پرینتر لیزری تک رنگ بیشتر است.

تفاوت پرینتر لیزری رنگی و سیاه سفید

  • قیمت اولیه: به طور معمولپرینتر لیزری سیاه و سفیدیا تک رنگ بسیار ارزان تر از پرینتر رنگی است. بیشتر  مصرف کنندگان پرینترهای لیزری، نیازی به استفاده از چاپ رنگی در خانه ندارند. بنابراین گزینه تک رنگ ارزان تر می تواند انتخاب بهتری باشد. یک پرینتر لیزری تک رنگ می تواند چاپ سریع را با هزینه چاپ کم ارائه دهد.
  • هزینه تونر:پرینترهای لیزری سیاه و سفید در مقایسه با پرینترهای رنگی، هزینه تونر کمی دارند. به طور کلی هزینه تونر پرینتر رنگی بسیار بیشتر از تونر لیزری سیاه و سفید است. پرینترهای لیزری تک رنگ از یک کارتریج تونر مشکی استفاده می کنند. پرینترهای لیزری رنگی ازتونرهای رنگی (CMYK)استفاده می کنند: فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه.
  • هزینه هر صفحه: پرینترهای لیزری تک رنگ از یک کارتریج تونر سیاه استفاده می کنند. پرینترهای لیزری رنگی معمولاً از چهار کارتریج استفاده می کنند: فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه. چاپ رنگی از تونر بیشتری برای چاپ یک صفحه استفاده می کند، که به طور قابل توجهی هزینه هر صفحه را افزایش می دهد.
  • مشخصه های فیزیکی: پرینترهای لیزری رنگی معمولاً بزرگتر، سنگین تر و کندتر از نمونه های سیاه و سفید خود هستند. پرینترهای لیزری رنگی از آنجا که باید تونرهای اضافی و پیچیدگی مکانیکی بیشتری نسبت به یک دستگاه تک رنگ داشته باشند، بزرگتر و سنگین تر هستند. پرینترهای لیزری تک رنگ برای کسانی که پرینتر سبک و قابل حمل می‌خواهند انتخاب بهتری است.
  • گزینه های چاپ بهتر:پرینترهای لیزری رنگیدر صورت نیاز به چاپ اسناد رنگی و گرافیکی مزیت بیشتری دارند. در حالی که چاپ رنگی دارای اشکالاتی است اما از مزایای چشمگیری نیز برخوردار است. نه تنها خروجی رنگ زیباتر از خروجی سیاه و سفید به نظر می رسد، بلکه تأثیر بیشتری نیز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از رنگ 80 درصد احتمال متوقف شدن و خواندن پیام شما را افزایش می دهد. اگر چاپ های شما نیاز به جلب توجه خوانندگان داشته باشد، رنگ می تواند یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند باشد.
  • سرعت:پرینترهای لیزری رنگیکه هر چهار تونر خود را به یک درام منتقل می کنند. به جای اینکه هر بار یک تونر را روی کاغذ با درام های جداگانه استفاده کنید - فقط برای تولید یک صفحه باید کار بیشتری نسبت به یک پرینتر تک رنگ داشته باشند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواعپرینترهای لیزری رنگیوپرینترهای لیزری سیاه سفیدو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد