11:51 - 1398/05/03

بلاتکلیفی دو ساله انتقال صنعت چاپ و کوتاهی وزرای مربوطه

نماینده تشکل‌ های چاپ در سراسر کشور از بلاتکلیفی دو ساله انتقال صنعت چاپ به وزارت صنعت انتقاد کرده و می‌گوید: دیگر آن جنب و جوش اولیه برای انتقال در میان وزرای مربوطه وجود ندارد.

بلاتکلیفی دو ساله انتقال صنعت چاپ و کوتاهی وزرای مربوطه

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از تسنیمغلامرضا شجاعنماینده تشکل‌های چاپ در سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، از ارسال نامه تشکل‌های چاپ به مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف انتقال صنعت چاپ به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد و گفت: بلاتکلیفی دو ساله برای انتقال این صنعت،‌ موجب شد تا ما از کمیسیون صنابع بخواهیم بادعوت کردن از دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صنعت‌، معدن و تجارت این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: در این راستا در دیداری که در ایام عید با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم،‌ از وقفه پیش آمده در این زمینه گلایه کردیم که شخص وزیر نیز قول داد،‌ موضوع به زودی تمام شود. قرار بود تا پایان سال 95 این انتقال انجام شود،‌ اما تاکنون ادامه یافته است.

شجاع با اشاره به جلسه برگزار شده در کمیسیون صنایع مجلس که به دستور لاریجانی انجام شد،‌ گفت: در آن جلسه مقرر شد که نامه مشترکی از دو وزیر با مضمون واگذاری چاپ به وزارت صنعت به کمیسیون صنایع برود که هنوز وزیر ارشاد این نامه را ننوشته است. البته آقای صالحی وعده دادند که این نامه به زودی ارسال خواهد شد.هم‌چنین مقرر شده بود که دو وزارتخانه لایحه‌ای برای اصلاح بند 16 ماده 2 تنظیم کنند که از طریق دولت به مجلس برود و این ماده اصلاح شود،‌ اما هنوز چنین عملی انجام نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریعتر انتقال صنعت چاپ نهایی شود و گفت: به نظر می‌رسد آن جنب و جوش اولیه در دو وزراتخانه برای انتقال صنعت چاپ وجود ندارد‌،  شاید همین امر موجب شده تا این بلاتکلیفی ادامه پیدا کند. باید تمهیدی اندیشید که هر چه سریعتر این تصمیم عملیاتی شود چرا که واحدهای کوچک و متوسط  در حال صدمه دیدن هستند.

منبع:تسنیم 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد