16:52 - 1398/05/04

85 درصد کاغذهای موجود در بازار متعلق به کاغذهای وارداتی

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه کمبود تولید و پایین بودن کیفیت کاغذهای داخلی، بازار را ناگزیر به واردات کرده است، گفت: 85 درصد کاغذهای موجود در بازار به کاغذهای وارداتی تعلق دارد.

85 درصد کاغذهای موجود در بازار متعلق به کاغذهای وارداتی

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از ایرنا،چندی پیش «ابوالفضل روغنی گلپایگانی» رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از توقف تولید کاغذ چاپ و تحریر در کارخانه های داخلی کشور خبر داد و دلیل آن را اشباع بازار از کالاهای وارداتی عنوان کرد.
وی اعلام کرد: کارخانه چوب و کاغذ مازندارن،‌ کاغذ تبریز و کارخانه پارس سه کارخانه تولیدکننده کاغذ چاپ و تحریر در کشور هستند که در سال 96 تولید جدی نداشتند،‌ زیرا تمام نیاز بازار از طریق واردات انجام شد و تولیدات این کارخانه‌ها انبار یا خمیر شده اند.
در این ارتباط، «سیدحسین میرباقری مهرآبادی» رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: بعضی از کاغذها و مقواها مثلا کاغذ گلاسه و مقوای اف.بی.بی (مقواهای مورد استفاده برای بسته بندی محصولات غذایی و بهداشتی) اصلا در کشور تولید نمی شود و غالب کاغذهای تولید داخل نیز نه نیاز بازار را تامین می کند و نه از کیفیت کافی برخوردار است.
وی ادامه داد: مصرف کنندگان در بازار نیاز به کالایی با کیفیت بالا و با قیمتی مناسب دارند و تا زمانی که این شرایط در تولید داخل مهیا نشود، مجبوریم نیاز بازار را با واردات کاغذ از دیگر کشورها تامین کنیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به اینکه بیشترین کاغذ وارداتی از کشورهای چین، اندونزی و کره جنوبی تامین می شود، گفت: برای اتکا به تولید داخل، کیفیت و قیمت کاغذهای داخلی را ارتقا دهیم.
میرباقری یکی از دلایل پایین بودن کیفیت کاغذهای داخلی را به روز نبودن دستگاه ها و ماشین آلات تولید کاغذ ذکر کرد و ادامه داد: افتخار منِ ایرانی است که کالای ایرانی را در بازار عرضه کنم اما تا زمانی که تولید کافی و با کیفیت نداریم، نمی توان نیاز بازار را نادیده گرفت.

منبع :
irna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد