09:04 - 1398/05/07

رشد 32 درصدی تولید کاغذ

معاون مدیر کل صنایع شیمیایی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولیدات بخش کاغذ مانند روزنامه، چاپ و تحریر، تیشو، بسته بندی و مقوا در سال گذشته را 770 هزار تن اعلام کرد که 32 درصد نسبت به سال 1395 بیشتر است

رشد 32 درصدی تولید کاغذ

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از ایرنا به گزارش شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدعلی اسفندیاری» افزود: مصرف انواع کاغذ در ایران به دلیل تغییر الگوی مصرف و توسعه صنعتی رو به افزایش است.
به گفته وی، پارسال بجز کاهش تولید در بخش های کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، سایر حوزه ها از رشد قابل توجهی برخوردار بود.
وی ادامه داد: پارسال تولید کاغذ بسته بندی به رقم بی سابقه 540 هزار تن رسید که نسبت به سال 1395 رشد 60 درصدی نشان می دهد. همچنین 100 هزار تن کاغذ بسته بندی صادر شد.
همچنین با رشد 37 درصدی تولید کاغذ تیشو که در ساخت دستمال کاغذی کاربرد دارد، بجز تامین بازار داخلی، 12 هزار تن صادرات داشتیم.

** وضع تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه 
معاون مدیرکل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره دلیل کاهش تولید کاغذ در بخش چاپ، تحریر و روزنامه گفت: شرکت های فعال در این حوزه به دلیل مقرون به صرفه بودن تولید سایر کاغذها کمتر مبادرت به تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه می کنند.
به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند. 
دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.
چندی پیش مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: در 11 ماهه 1396 تولید انواع کاغذ با رشد 33 درصدی در همسنجی با پارسال، به بیش از 700 هزار تن رسید.
«پروین نباتی» یادآوری کرد: در زمینه کارتن نیز با افزایش تقاضا برای محصولات بسته بندی شده و رفع برخی مشکلات، تولید در 11 ماهه امسال رشد 22 درصدی داشته و تا پایان بهمن ماه حدود 444 هزار تن کارتن در کشور تولید شد. این آمار در 11 ماهه سال پیش از آن 364 هزارتن بود.

منبع:irna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد