18:02 - 1398/05/18

چاپ مستقیم پوست روی زخم های عمیق با چاپگر قابل حمل

محققان دانشگاه تورنتو کانادا چاپگر قابل حملی ساختند که قادر است پوست را مستقیما روی زخم های عمیق چاپ کند.

چاپ مستقیم پوست روی زخم های عمیق با چاپگر قابل حمل

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقلاز گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این چاپگر کوچک عملکردی شبیه به یک دستگاه چسب نواری دارد، با این تفاوت که به جای نوار چسب، لایه ای از پوست مصنوعی مبتنی بر آلژیانت را روی زخم قرار می دهد.
آلژیانت نوعی پلی ساکارید سازگار با محیط زیست، فعال و غیرسمی است که با هزینه نسبتا کمی می توان آن را تولید کرد. این ماده در ترکیب با پلی اورتان ها برای تولید انواع الاستومر، نانوکامپوزیت و هیدروژل ها کاربرد دارد و در صنایع غذایی و پزشکی کاربرد وسیعی دارد.
در لایه زیرین پوست مصنوعی که توسط این دستگاه چاپ می شود، نوارهایی از جوهر زیستی تعبیه شده که حاوی مواد زیستی از جمله کلاژن و فیبرین که یکی از مهم ترین مواد لازم برای ترمیم زخم است وسلول های پوست هستند.
این چاپگر که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد، نیازی به شستشو ندارد و در کمتر از دو دقیقه روی زخم را می پوشاند. محققان نمونه اولیه این دستگاه را با موفقیت روی موش ها و خوک ها آزمایش کرده اند. 
اکنون محققان در تلاشند تا مساحت زخم های قابل پوشش توسط این دستگاه را افزایش دهند و امیدوارند به زودی این ابزار وارد مرحله آزمایشات بالینی روی انسان شود. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Lab on a Chip منتشر شده است.

منبع :irna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد