19:50 - 1398/05/29

کاغذ کالای اساسی و نیازمند توجه مسئولین

جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان ؛در خصوص قرار گرفتن کاغذ در لیست کالاهای اساسی و تاثیر بر قیمت آن گفت: اگر کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار نگیرد و محاسبه قیمت خرید آن با دلار 4200 تومانی عملیاتی نشود نمی توان تاثیر این طرح را بر قیمت کاغذ مشاهده کرد.

کاغذ کالای اساسی و نیازمند توجه مسئولین

به گزارش بخشخبریبازار چاپ ایرانبه نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی بابیان اینکه این طرح باید به طور صد در صد اجرایی شود، گفت: باید چند تاجر گشایش اعتبار داشته باشند تا نتیجه آن بر قیمت کاغذ دیده شود چرا که  این کار بر قیمت کاغذ تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه خریداری کاغذ با دلار 4200 تومان تا دلار شش هزار و خورده ای متفاوت است و این مقدار اختلاف قیمت هم تاثیر زیادی روی قیمت کاغذ می گذارد، ادامه داد: هم اکنون وضعیت کسب و کار تمام اصناف ضعیف است، اگر کاغذ با نرخ 4200 تومان به وسیله تاجر خریداری شود کسب و کار در زمینه چاپ و نشر تغییر می کند.

رئیس اتحادیه صحافان با اشاره به وضعیت ما در زمینه تولید کاغذ تحریر بیان کرد: قدرت تولید کاغذ را در بخش کاغذ تحریر در کشور نداریم و فکر نمی کنم کارخانه های تولید کاغذ بتوانند کاغذ تحریر تولید کنند البته  وضعیت ما در زمینه کاغذ روزنامه متفاوت است و دو تا سه کارخانه وجود دارند که در زمینه تولید کاغذ روزنامه به ما کمک می کنند.

منبع :papna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد