17:27 - 1398/06/02

وزارت فرهنگ مسئول پیگیری و ساماندهی بازار کاغذ است

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ با بیان اینکه وزارت فرهنگ مسئول پیگیری و ساماندهی بازار کاغذ است، گفت: این وزارتخانه باید با پیگیری‌های لازم مشکلات حوزه کاغذ را رفع کند.

وزارت فرهنگ مسئول پیگیری و ساماندهی بازار کاغذ است

به گزارش بخشخبریبازار چاپ ایرانبه نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی، محمد علی وکیلی با اشاره به توقف صدها تن کاغذ در گمرکات کشور به دلیل تامین نشدن ارز، گفت: برای حل مشکلات این حوزه باید وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد و صنعت معدن تجارت آخرین اتفاقات و مسائل موجود در این حوزه را گزارش دهند تا وضعیت مشخص شود.

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که براساس گزارش وزارت فرهنگ مشخص شود به دلیل عدم تخصیص ارز کافی وضعیت بازار کاغذ بحرانی شده است وزرای مسئول به مجلس فراخوانده می‌شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبرهایی مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ تمایلی به مدیریت بازار کاغذ ندارد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ مسئول پیگیری و ساماندهی بازار کاغذ است از آنجا که وزارت فرهنگ مسئول نشر کتاب و مطبوعات است نمی‌تواند از انجام وظیفه خود سرباز زند.

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ در پایان افزود: هرگونه مشکلی در حوزه کاغذ متوجه وزارت فرهنگ است؛ این وزارتخانه باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد و وزارت اقتصاد و صنعت نیز منابع موردنیاز برای تامین کاغذ را فراهم کنند.

صدها تن از محموله‌های کاغذ در گمرکات کشور به دلیل عدم تخصیص ارز متوقف شده‌اند.

منبع :papna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد