15:39 - 1398/06/12

تولید مُهر امنیتی در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران

رضا منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، از راه‌اندازی واحد تولید مُهر امنیتی در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران خبر داد.

تولید مُهر امنیتی در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از تسنیم :

وی با اشاره به اینکه از دیرباز تاکنون به منظور اعتباربخشی به اسناد هویتی، اعتباری و بهادار از مُهر استفاده می‌شده است،‌ افزود: سالیان طولانی است که از انواع مهرها به منظور هویت بخشی به اسناد مختلف استفاده می‌شود. در سالیان اخیر استفاده از انواع مهرهای ژلاتینی رواج زیادی یافته و هم اکنون نیز از آن به عنوان یکی از عوامل مهم اصالت سند یاد می‌شود. اما متاسفانه همواره شاهد این هستیم که به منظور سوء استفاده از انواع اسناد، مهرها به روش‌های مختلف جعل می‌شوند.

منصوری تصریح کرد:‌ یکی از معایب مهرهای ژلاتینی، امکان بازتولید آن ها با استفاده از نرم‌افزارهای رایج گرافیکی است. همچنین مهرهای ژلاتینی از مولفه‌های امنیتی برخوردار نیستند و با حداقل هزینه قابلیت تولید دارند. از سویی دیگر، در حال حاضر، سازمان‌های مختلف به منظور بالا بردن ایمنی مهرهای خود، از مُهرهای برجسته استفاده می‌کنند که نسبت به مُهرهای ژلاتینی از امنیت بالاتری برخوردار هستند. اما متاسفانه امکان ساخت این مهرها نیز وجود دارد. علاوه بر این، نسل دیگری از مُهرها از نوع لیزری هستند که با تکنیک نوردهی به سطح حساس یک نوع پلیمر خاص ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در ادامه گفت: در برخی موارد در ایران بعضی از ارگان‌ها با صرف هزینه‌های گزاف مبادرت به تولید مهر در خارج از کشور می‌کنند که امکان تولید این مهرها امروز در کشور فراهم است.

منصوری همچنین ادامه داد: مهرهای تولید شده در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، توسط نرم افزار طراحی امنیتی که تنها در اختیار چند شرکت محدود قرار دارد، طراحی می‌شوند و باز تولید فایل آن‌ها عملاً غیر ممکن است. همچنین امکان پیاده‌سازی مولفه‌های امنیتی با توجه به نیاز سازمان‌ها وجود دارد.

منصوری گفت:‌ داشتن طراحی منحصر به فرد و یکتا، علاوه بر بالا بردن امنیت، می‌تواند اثر تبلیغی مناسبی برای سازمان‌ها به همراه داشته باشد.

منبع :tasnimnews

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد