19:42 - 1398/06/14

پانزدهمین چالش نوآوری نانو برای کاربردهای الکترونیک چاپی

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پانزدهمین چالش نوآوری نانو برای کاربردهای الکترونیک چاپی را برگزار می‌کند.

پانزدهمین چالش نوآوری نانو برای کاربردهای الکترونیک چاپی

به گزارش بخشخبریبازار چاپ ایرانبهنقل از مهر , چالش نوآوری «ساخت جوهر رسانا یا نیمه‌رسانا برای کاربردهای الکترونیک چاپی» از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود.

الکترونیک چاپی یکی از فناوری‌های نوظهور است که در زمینه‌های مختلف از بهداشت و سلامت تا تبلیغات، خودروسازی، حمل و نقل، انرژی و الکترونیک کاربردهای فزاینده‌ای دارد.

روش متعارف، ارزان و سریع ایجاد مدارهای الکترونیکی چاپی، استفاده از چاپ جوهرافشان است و برای این منظور به طور معمول از جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا استفاده می‌شود.

اما ساخت جوهری با سایز ذرات بهینه، پایدار توام با عدم تجمع ذرات که علاوه بر تامین هدایت و استحکام مناسب، قابلیت بکارگیری در چاپگرهای جوهرافشان را دارا باشد و باعث صدمه به هد چاپگر نشود، یک چالش جدی است.

در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به دنبال راهکارهای عملیاتی برای «توسعه زیرساخت‌های فناوری الکترونیک چاپی و در نخستین گام ساخت جوهرهای رسانا و نیمه رسانا مناسب برای چاپگرهای جوهرافشان» از سوی شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فناوران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از داخل و خارج کشور است.

با توجه به موارد یادشده و بنابر اعلام فراخوان دبیرخانه چالش­های نوآوری و فناوری نانو، کلیه علاقمندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش شرکت کرده و از تسهیلات حمایتی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال در جریان مرحله دوم چالش، شامل کمک‌ هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای ساخت نمونه آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

در پایان مرحله دوم به برنده نهایی در هر یک از دو بخش (جوهرهای رسانا و جوهرهای نیمه‌رسانا) مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

همچنین برندگان نهایی چالش با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو، فرصت همکاری مشترک و نیز امکان دریافت تسهیلات تجاری‌سازی را خواهند داشت.

منبع :mehrnews

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد