20:14 - 1398/02/11

درد دل چاپخانه‌داران از مالیات‌های دوبل تا بدحسابی ادارات

گرچه در تقویم تنها یک روز به نام صنعت چاپ نامگذاری شده است اما کافی است تا نگاهی به دور و بر مان کنیم، چیزی را نمی‌یابیم که با این صنعت ارتباطی نداشته باشد، تقویم رومیزی، دفتر یادداشت، کتاب، بنر و ...

درد دل چاپخانه‌داران از مالیات‌های دوبل تا بدحسابی ادارات

به گزارش بخش خبربازار چاپ ایرانو به نقل از خبرگزاری ایسنا، فعالان این هنرصنعت مشکلاتی دارند که حل آنها مستلزم هماهنگی بیشتر متولیان است، فرهنگ وارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی از جمله اداراتی هستند که می‌توانند به خواسته‌های به‌حق این تلاشگران پاسخ دهند .

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان ایلام و دبیر این اتحادیه و نماینده چاپخانه‌داران استان، به ایسنا آمدند تا از مشکلات صنفی بگویند که صدا و بوی نه‌چندان مطبوع چاپخانه‌ها را تحمل می‌کنند تا کاری جذاب را به مشتری تحویل دهند تا شاید مسئولان بشنوند و عمل کنند .

«جلیل آرامیان» رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، تابلوسازان، مهرسازان و موسسات تایپ کامپیوتری در این نشست اظهار کرد: قبل از انقلاب در ایلام 2 چاپخانه فعال بود و امروزه حدودا 10 چاپخانه افست، 25 چاپخانه دیجیتال، 8 موسسه مهرسازی، و 90 موسسه تایپ فعالیت دارد .

اشتغال 1000 نفر در صنعت چاپ استان ایلام

وی با بیان اینکه اتحادیه چاپخانه‌داران ایلام  در سال 1371کار خود را در ایلام شروع کرد و تا قبل از آن یعنی از سال 1366 زیرمجموعه اتحادیه عکاسان بود، گفت: هم‌اکنون بالغ بر 1000 نفر در صنعت چاپ استان مشغول به کار هستند و همه‌ی این افراد به صورت تجربی وارد این عرصه شده‌اند و فارغ‌التحصیل رشته‌هایی مانند گرافیک و صنعت چاپ نیستند .

آرامیان تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 200 مجوز  چاپخانه ، تابلوساز، مهرساز و موسسه تایپ کامپیوتری صادر شده و فعالان این حوزه با سرمایه‌ی شخصی خود کار می‌کنند و تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند .

فعالان صنعت چاپ مالیات دوبل می‌دهند

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان ایلام گفت: چاپخانه‌داران استان ایلام علاوه بر پرداخت مالیات سالانه مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت می‌کنند که لازم است امور مالیاتی در مالیات تکلیفی سالانه به تناسب جمعیت ایلام تجدید نظر کنند .

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده در کل کشور 9 درصد است اما در ایلام در ضمن خرید کاغذ یا بنر مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود و در واقع ارائه فاکتور مالیات را افزایش می‌دهد در صورتیکه مالیات باید مالیات بر دستمزد باشد .

چرا حق بیمه فعالان صنعت چاپ آزاد محاسبه می‌شود؟

آرامیان با انتقاد از آزاد حساب شدن حق بیمه فعالان این صنف گفت: انتظار می‌رود برابر بخشنامه در این زمینه مساعدت لازم انجام شود .

وی ادامه داد: متاسفانه بیمه کارفرمایان این صنف نیز به صورت ازاد حساب می‌شود که انتظار داریم این رویه تغییر کند .

فعالان عرصه چاپ در معرض برخی بیماری‌ها هستند

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان ایلام ادامه داد: آز آنجا که شرایط کار در چاپخانه بسیار سخت است و فعالان این صنعت در معرض بروزخیلی از ناراحتی‌ها قرار دارند لازم است اداره کل تامین اجتماعی واداره کارتمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند .

همچنان در انتظار تسهیلات کم‌بهره

آرامیان نیاز اساسی چاپخانه‌داران را اعطای تسهیلات کم‌بهره دانست و تصریح کرد: در این زمینه از صنعت ، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار مساعدت داریم .

نیاز صنعت چاپ به سرمایه در گردش و مشکلی به نام مشتریان بدحساب

«حمیدرضا عبدی» دبیر اتحادیه چاپخانه‌داران، تابلوسازان، مهرسازان و موسسات تایپ کامپیوتری و نماینده چاپخانه داران ایلام ، اظهار کرد: صنعت چاپ در ایلام نیازمند سرمایه در گردش است اما متاسفانه مشتریان اداری به این موضوع توجه ندارند و حق‌الزحمه‌ی فعالان این صنف تا 6 ماه و حتی بیشتر پرداخت نمی‌شود.

وقتی مرغ همسایه غاز می‌شود !!

وی از سپردن کارهای اداری و مطبوعاتی استان به چاپخانه‌های دیگر استان‌ها انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که کیفیت کار چاپخانه های استان  نه تنها فرق نمی‌کند بلکه در برخی مولفه‌ها کیفیت بهتری دارند .

دبیر اتحادیه صنف چاپخانه‌داران استان ایلام تصریح کرد: در صورتی که مشکلات چاپخانه‌داران حل و به برخی خواسته‌های آنان جامه‌ی عمل پوشانده شود این مراکز آمادگی دارند تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را به کار بگیرند .

چاپخانه‌داران شهرستان‌ها زیرمجموعه صنف عکاسان و حتی طلافروشان هستند

نماینده چاپخانه‌داران استان ایلام در پایان گفت: متاسفانه فعالان این  صنف در شهرستان‌ها تحت پوشش این صنف نیستند بلکه در زیرمجموعه‌ی اصناف دیگر مانند عکاسان و حتی طلافروشان قرار دارند که این موضوع برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم با همکاری متولیان این مشکل حل شود.  

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد