02:01 - 1398/06/22

صنعت چاپ کشور درگیر رکود تولیدات داخلی

جعفر مرادی؛ مدیر شرکت بافت پلاست ماشین-تولیدکننده بنر با بیان اینکه صنعت چاپ کشور درگیر رکود تولیدات داخلی شده است، گفت: تمام صنایع مختلف با چاپ سر و کار دارد ولی به دلیل اینکه تولید در کشور دچار رکود شده است، افرادی که در این صنعت هستند به ناچار در رکود مطلق به سر می‌برند و نمی‌توانند گام موثری برای بهبود وضعیت خود بردارند.

صنعت چاپ کشور درگیر رکود تولیدات داخلی

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از ایپینا , 

وی با بیان اینکه وضعیت صنعت چاپ در کشور ما شامل دو مقوله می‌شود، توضیح داد: یکی از این مقوله‌ها توانمندی‌های سازمان‌های چاپ در ایران و دیگری بازار کسب و کار آن‌ها است. از نظر توانمندی‌ها اگر بخواهیم به موضوع نگاه کنیم شاهد هستیم که صنعت چاپ بسیار قدرتمند با پشتکار خوب و همت بالا در این عرصه‌ها فعالیت‌ می‌کنند.

 وی افزود: اما اگر بخواهیم از نظر اقتصادی فعالیت‌ها آن‌ها را بسنجیم باید بگویم بسیار ضعیف هستند و دلیل عمده این است که در بازار کسب‌های دیگر دچار رکود مطلق هستیم بنابراین افرادی که در حوزه چاپ دیجیتال یا انواع دیگر فعالیت می‌کنند با مشکلاتی روبرو هستند.

مرادی با بیان اینکه تمام صنایع مختلف با چاپ سر و کار دارند، عنوان کرد: ولی به دلیل اینکه صنعت تولید کشور در رکود است، دست‌اندرکاران این صنعت به ناچار در رکود مطلق به سر می‌برند و نمی‌توانند گام موثری برای بهبود وضعیت خود بردارند.

وی با ذکر مثالی در این زمینه یادآور شد: اگر فعالیت‌ و گردش مالی در یک کارخانه تولید لوازم منزل خوب باشد به تبلیغات محیطی، کاتالوگ و بروشور نیاز دارد اما از آنجایی که صنعت تولید دارای رکود است لاجرم صنعت چاپ ما نیز با مشکلات جدی روبرو شده است.

مرادی با اشاره به توانمندی‌های صنعت چاپ، گفت: چاپ دیجیتال توانمندی‌های بسیار خوبی دارد اما در طول این سال‌ها بستر مناسب برای این حوزه وجود ندارد مثلا شما یک دونده بسیار خوب دارید اما پیست خوبی برای دویدن وجود ندارد، در این میان صنعت تولید کشور خوابیده است و کسی که در صنعت چاپ است از این موضوع متضرر می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم صنعت چاپ در کشور پویا شود نیاز است که صنایع تولیدی ما فعال باشند و نیاز است صنایع داخلی را آماده کنیم تا آسیاب آن‌ها بچرخد و تولید انجام شود و سپس آن‌‌ها به صنعت چاپ نیاز پیدا می‌کند و در این میان ضروری است که مسوولان قانونگذار ما حوزه دید خود را عوض کند.

مرادی با بیان اینکه انتخاب مدیران برای این حوزه‌ها نیز اهمیت دارد، گفت: من اگر سمتی در کشور داشتم برای حوزه صنعت فردی را انتخاب می‌کردم که در این حوزه پیشکسوت و قدیمی بوده و با درد صنعت و تولید آشنا باشد. به نظر من اگر قرار است ارز مبادله‌ای بدهند یک صنعتگر نباید درگیر این موضوعات باشد.

وی ادامه داد: این در حالیاست که الان تمام توانمندی یک مجموعه در این است که ارز دولتی بگیرد، گره‌های کور موجود در گمرک را باز کند، در سامانه‌های مختلف ثبت‌نام داشته باشد تا مواد اولیه را بگیرد و پس از آن تازه باید به دنبال کارهایی مثل پرداخت بیمه و دارایی و شهرداری و مالیات بر درآمد باشد و تمام پتانسیل‌ها برای کارهای حواشی صرف می‌شود.

مرادي با بیان اینکه یک تولیدگر به همه چیز فکر می‌کند به جز تولید، گفت: یک تولیدکننده به دنبال باز کردن گره‌هایی است که ما خودمان ناخواسته به دست‌های آنها می‌زنیم. به نظر من دشمن ما را تحریم نمی‌کند بلکه ما خودمان هستیم که خودمان را تحریم می‌کنیم آن‌ها یک در را می‌بندند اما مسوولان پنجره‌ها را هم می‌بندند و مشکل از درون ما است.

به گفته وی، متاسفانه که در داخل کشور قوانینی برای تولید و صنعت وضع شده است که در طول سال تمام توان مردم فقط برای باز کردن گره‌های کور قوانین صرف می‌شود و آن‌ها برای کارهای دیگر فرصتی ندارند.

منبع :ipina

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد