13:24 - 1398/04/20

آوار مشکلات صنعت چاپ با رشد نرخ ارز

در چند روز گذشته فشار رسانه ها بر افکار عمومی بسیار زیاد شده است، نرخ ارز بخصوص دلار بصورت لحظه ای اعلام میگردد و تاثیرات اقتصادی و روانی بسیار بر بازار دارد که باید گفت تاثیر روانی آن نسبت به بخش اقتصاادی بسیار بیشتر است.

آوار مشکلات صنعت چاپ با رشد نرخ ارز

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، یکی از کودتای نظامی می گوید، یکی از اتحاد اصول گریان در برابر اصلاح طلبان دیگری از آمار خروج ارز از کشور در سال گذشته، ورزشی ها به محاسبه قرارداد مربیان خارجی می پردازند، کانالها و گروه ها بحث داغ ارز را رواج می دهند؛ اما باید پرسید متضرر اصلی کیست؟

وقتی به سراغ کسب و کارهای متوسط و کوچک می روید کاملا ضربه روانی این فشار رسانه ای را کاملا حس می کنید، تقریبا اکثر قریب به اتفاق کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اثر این فضا متوقف می شوند در حالی که روند کاری می تواند بار رشد قیمت را هرچند مشکل تحمل نماید - شایان ذکر است که در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد دلار 1200 تومانی راس 3600 تومان ایستاد.

رشد نرخ ارز تبعات فراوانی برای اقتصاد به همراه دارد، اما فشار روانی هدف دار و هدایت شده اکنون ضربات سنگین تری بر جامعه و اقتصاد آن وارد می کند. بهترین پیشنهاد در این زمان این است که هر فرد و گروهی در جایگاه خود سعی کند به بهترین شکل مسئولیت مربوطه را انجام دهد هرچند برای ما ایرانی ها اینکار بسیار دشوار است، اما این مشق در این برهه خاص می تواند سرآغازی برای توسعه پایدار در تمام ارکان باشد.

اما در بخش و بحث چاپ و چاپخانه داری، برای این برهه خاص زمانی بهترین پیشنهاد تدوین و اجرای یک برنامه منسجم تا ثبات بازار است. با توجه به سیل مشکلات قبل که اکنون بر چاپ آوار شده اهالی و دست اندر کاران باید بسیار دقیق و هوشمندانه برای آینده کاری برنامه ریزی و اجرا نمایند که درغیر اینصورت بزودی شاهد خروج تعداد بیشتری چاپخانه از چرخه تولید در صنعت چاپ باشیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد