00:26 - 1398/06/28

کارگاه آموزشی پرینت سه‌بعدی 14 تیرماه

کارگاه آموزشی پرینت سه‌ بعدی توسط موسسه ساخت افزایشی و ایران مواد، 14 تیرماه امسال برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی پرینت سه‌بعدی 14 تیرماه

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از ایسنا ,کارگاه آموزشی "پرینت سه‌بعدی" با هدف توانمندسازی علاقمندان این حوزه از مرحله خلق ایده و در نهایت ساخت به روش چاپ سه بعدی (ساخت افزایشی) به صورت تئوری و عملی برگزار می‎‌شود.

آموزش مبانی ساخت افزایشی (پرینت سه بعدی، اسکن سه بعدی)، آشنایی با نرم افزارهای طراحی سه‌بعدی، یادگیری نحوه استخراج یک فایل سه بعدی و آماده سازی آن برای پرینت سه بعدی، یادگیری نحوه به کاراندازی و ساخت توسط پرینترهای سه بعدی و اجرای یک پروژه ساده از یاده تا ساخت نهایی به روش ساخت افزایشی مواردی است که در این کارگاه آموزش داده می‌شود.

همچنین در این کارگاه علاوه بر کار مستقیم با دستگاه و ساخت قطعه اختصاصی خود، یک بن کار با پرینترهای سه‌بعدی موجود در کارگاه ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، پرینت سه‌بعدی به روشی از ساخت گفته می‌شود که با قرار دادن لایه به لایه مواد بر روی هم قطعه نهایی را می‌سازد. پرینترهای سه‌بعدی توانایی ساخت پیچیدگی‌هایی را دارند که هیچ دستگاه دیگر نمی‌تواند. همچنین نمونه‌سازی سریع و توانایی تولید تعداد زیادی از قطعات منحصر به فرد بدون نیاز به تمهیدات و آماده‌سازی خاص یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیر این فناوری است. بنابراین با توجه به اینکه فناوری ساخت افزایشی یکی از 10 فناوری بنیان برانداز دنیا تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود، لزوم پرداختن به این حوزه مشخص است.

منبع  :isna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد