15:30 - 1400/03/26

قابلیت تغذیه خودکار ADF یا (Auto Document Feeder)چیست؟

اگر شغلتان به گونه ای است که با حجم بالایی از اسناد فیزیکی سر و کار دارید. ممکن است یک منبع تغذیه اسناد خودکار (ADF) برای شما مناسب باشد. منبع تغذیه خودکار اسناد به توانایی اسکنرها، دستگاه های نمابر یا چاپگرها گفته می شود که به دستگاه اجازه می دهد یک دسته کاغذ را به طور خودکار پردازش کند.

قابلیت تغذیه خودکار ADF یا (Auto Document Feeder)چیست؟

وقتی اسناد یک یا دو صفحه ای برای کپی دارید، فتوکپی دستی آنها یک کار ساده و سریع است. اگر اسناد طولانی تری داشته باشید با 10، 50 یا حتی صدها صفحه ایستادن پای دستگاه کپی و قرار دادن دستی هر صفحه به صورت دستی، بسیار وقت گیر است. برای ساده سازی فرآیند؛ بهترین دستگاه های کپی، دستگاه های نمابر،اسکنرها و چاپگرهای چند منظوره شاملفیدرهای تغذیه کننده اسناد خودکارهستند که کار شما را انجام می دهند.

تغذیه کننده اسناد خودکار(ADF) این امکان را به شما می دهد تا چندین صفحه از یک سند مشخص را گرفته و آنها را یکی یکی تغذیه کند تا توسط دستگاه چاپ، کپی یا اسکن شود بدون اینکه مجبور شوید هر برگه کاغذ را به صورت دستی وارد کنید.

قبل از محبوب شدن ADF، مردم دو گزینه داشتند. آنها باید هر صفحه از یک سند را به صورت دستی یکی در اسکنر دستگاه کپی قرار دهند یا باید هر صفحه را جداگانه روی شیشه بشقاب بگذارند تا اسکن شود. پیشرفت در فناوری در نهایت منجر به توسعهفیدر اتوماتیک اسنادشد. این اتوماسیون به افراد امکان می دهد بدون نیاز به قرار دادن هر صفحه با دست، اسناد را با چندین صفحه اسکن کنند. این پیشرفت بزرگی در صنعت بود و باعث صرفه جویی در وقت و انرژی ارزشمندی برای کارمندان اداری در همه جا شد.

ADF در پرینتر

انواع فیدرهای اسناد

فیدرهای اسناد دو نوع اصلی دارند (در غیر این صورت به عنوان قسمت اسکن دستگاه کپی شناخته می شوند): 

  • فیدرهای معکوس کننده خودکار اسناد(RADF):یک طرف صفحه را اسکن می‌کنند و سپس کاغذ را ورق می‌زنند تا طرف دیگر اسکن شود.
  • فیدرهای اسناد Single-Passیا فیدرهای اسناد Duplex(DADF): تغذیه کننده اسناد خودکار Duplexing (DADF) یک منبع تغذیه اسناد تک گذر است زیرا می تواند هر دو طرف صفحه را به طور همزمان اسکن کند، به این معنی که صفحه فقط یک بار باید از طریق فیدر عبور کند. دو مزیت فیدرهای اسناد خودکار Duplexing این است که سرعت آنها بسیار بالاتر است و می توانند با اسناد ضخیم یا آسیب دیده کنار بیایند در حالی که احتمال وقوع گرفتگی سند را به حداقل می رسانند.

منبع تغذیه اسناد با اسکن دوگانه(DADF) گران قیمت است و هزینه بیشتری دارد. زیرا دارای چندین سطح اسکن است تا هر دو طرف سند را در یک عبور ضبط کند. از آنجا که برای سند اصلی حرکت کمتری وجود دارد، می تواند اسکن را در حدود 70٪ زمان کمتر از RADF انجام دهد.

 

کاربرد تغذیه کننده اسناد خودکار

هر کسی از یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی تا یک بانکدار می تواند از اسکن سریع، نمابر، کپی و چاپ سریع ADFبهره مند شود. 

با استفاده از ADFمی توانید کل اسناد را به پرونده های دیجیتالی، قابل جستجو و قابل ویرایش تبدیل کنید. افزایش کارایی و پیشرفتی که می تواند تعداد زیادی فاکتور، قرارداد، رسید یا سایر مدارک را در اختیار شرکت قرار دهد توصیف دشواری است.

توانایی دیجیتالی کردن سریع اسناد می تواند جریان کاری را ساده کرده و وقت کارمند را برای اهداف دیگر آزاد کند. به جای اینکه یک ساعت پای دستگاه کپی بایستد و تعداد زیادی از اسناد را اسکن کند، می تواند ADF را برای انجام کار تنظیم کند و به کار خود ادامه دهد.

در مجموع، ADFدر دفتر کار وقت و نیروی زیادی را صرفه جویی می کند.

 

نکاتی برای کار با ADF

  • مطمئن شوید که ورق های کاغذ فاقد هرگونه منگنه، گیره یا موارد مشابه این باشد.
  • کاغذ زیادی در فیدر نریزید.
  • از کاغذهای پاره یا مچاله استفاده نکنید که ممکن است دارای مواد چسباننده باشند.
  • از استفاده از عکسها خودداری کنید زیرا احتمال آسیب دیدن آنها وجود دارد. هنگام اسکن یا کپی کردن عکس ها، از اسکنر یا دستگاه کپی استاندارد برای این کار استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کاغذ شما کاملاً متناسب با راهنماهای عرض کاغذ باشد و کاغذ خم نشود.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد