مزایا و معایب چاپگرهای لیزری

مزایای اصلی چاپگرهای لیزری سرعت، دقت و کیفیت است. اما بی عیب و نقص نیستند. هر دستگاه مزایا و معایب خاص خود را دارد ، این مورد برای پرینترهای لیزری نیز صادق است. با بررسی جوانب مثبت و منفی، کاربران می توانند تصمیم بگیرند که آیا چاپگرهای لیزری بهترین عملکرد را برای آنها دارند یا خیر؟

مزایا و معایب چاپگرهای لیزری

پرینترهای لیزریاز بهترین پرینترها هستند، اما قبل از اقدام به خرید از نیازهای خود مطلع شوید و از مزایا و معایب آن مطلع شوید. زیرا به شما کمک می کند نگرانی ها و بهره وری خود را بهتر درک کنید.

در این مقاله ، مزایا و معایب چاپگر لیزری را مرور کوتاهی خواهیم کرد . بابازار چاپ ایرانهمراه باشید:

مزایای چاپگرهای لیزری

  • بهترین عملکرد برای چاپ زیاد:چاپگرهای لیزریبرای چاپ حجم زیاد طراحی شده اند. آنها قادر به چاپ چندین صفحه هستند بدون اینکه مسدود شده و مشکلات دیگری را تجربه کنند. چاپگرهای لیزری مخصوص چاپهای فله ای و همچنین چاپ متن با کیفیت بالا طراحی شده اند.

ماندگاریتونرهای چاپگر لیزریبیشتر است. تونرهای استاندارد به 4000 چاپ محدود می شوند و تونرهای اورجینال می توانند تا 10000 صفحه چاپ کنند.

تونرها بدون هیچ تلاش اضافی می توانند تعداد زیادی چاپ را کنترل کنند. به همین دلیل چاپگرهای لیزری همیشه به عنوان اولین انتخاب برای حجم زیاد چاپ پیشنهاد میشوند.

  • سرعت:چاپگرهای لیزریبه دلیل سرعت و همچنین صرفه جویی در وقت شناخته می شوند. آنها کارآمد هستند و سریعترین سرعت چاپ را نسبت به سایرین فراهم می کنند. به خصوص اگر شما نیاز به چاپ مقادیر زیاد کاغذ دارید، چاپگرهای لیزری با دارا بودن ویژگی سرعت بالا بهترین گزینه هستند. حتی کندترین نسخه این چاپگرها، قادر به چاپ حدود 20 برگ کاغذ در دقیقه هستند. سرعت بالا در اصل می تواند منجر به بهره وری و کارایی بیشتر و حتی صرفه جویی در هزینه های کارهای چاپی شما شود.
  • قابلیت اطمینان:چاپگرهای لیزریاز قابل اعتمادترین و با دوام ترین چاپگرها هستند زیرا از تونری استفاده می کند که ماندگاری بیشتری دارد و هرگز مانند جوهر خشک و تبخیر نمی شوند.
  • هزینه کلی: گرچه هزینه اولیه چاپگر لیزری بیشتر است اما هنگام خرید یک چاپگر، فقط لازم نیست قیمت آن را در نظر بگیرید. شما باید در مورد هزینه چاپ آن در هر صفحه یک نیز بررسی دقیق داشته باشید. یکچاپگر لیزریمی تواند مقالات بیشتری را با قیمت ارزان تری چاپ کند. بر خلافچاپگرهای جوهر افشان، در اینجا هیچ کارتریج جوهر استفاده نشده است. چاپگرهای لیزری از تونرهایی استفاده می کنند که می توانند مقالات بیشتری نسبت به کارتریج جوهر با همان قیمت چاپ کنند. همچنین تعویض تونر در مقایسه با کارتریج های جوهر بسیار ارزان تر است.

ماندگاری تونرها بیشتر است و صفحات بیشتری نسبت به کارتریج های استاندارد جوهر چاپ می کنند.( کاربرد تونرها برای چاپ 1500-60،000 صفحه امکان پذیر است )

  • کیفیت:از نظر وضوح و کیفیت، مخصوصاً چاپ متن ها بالاترین وضوح و دقت درچاپگرهای لیزریدیده می شوند. بر خلاف کارتریج های جوهر مورد استفاده در چاپگرهای جوهر افشان، چاپگرهای لیزری به جای آن از تونر استفاده می کنند. تونر یک پودر ریز است که مستقیماً با غلطک های گرم شده روی کاغذ ذوب می شود. این بدان معناست که می توانید بدون نگرانی در مورد لکه گیری رایج در چاپ جوهر افشان، بلافاصله کار با آنها را شروع کنید و حتی نگران مسدود شدن نازل ها نیز نباشید زیرا در چاپگر لیزری هیچ نازلی وجود ندارد.
  •  انتشار صدا:بیشتر اوقات در حین کار، یکچاپگر لیزریهیچ صدایی تولید نمی کند. به گونه ای بهینه شده است که بندرت سر و صدایی را منتشر می کند.
مزایا و معایب پرینترهای لیزری

معایب چاپگرهای لیزری

  • هزینه اجرایی:چاپگرهای لیزری گران هستند. قیمت متوسط ​​یک چاپگر لیزری تقریبا 3 برابر یک چاپگر جوهر افشان است. به خصوص در موردچاپگرهای لیزری رنگی، قیمت چاپگر لیزری کمی بیشتر است.
  • گزینه های محدود کاغذ:نمی توان از همه انواع کاغذها روی چاپگر لیزری استفاده کرد و محدود به نوع خاصی از رسانه چاپی یا کاغذ است.

اگر قصد خرید چاپگر لیزری برای عکاسی را دارید، فراموش نکنید آنها به دلیل سرعت بالا قادر به چاپ یا انتقال گرما نیستند.

از آنجا که چاپگرهای لیزری با سرعت بالاتری چاپ می کنند، اگر سعی کنید روی کاغذ انتقال حرارت که دارای رطوبت بالایی هستند چاپ کنید به طور مکرر گرفتگی کاغذ را تجربه خواهید کرد. 

  • اندازه فیزیکی: به طور کلیپرینترهای لیزریدر مقایسه با چاپگر جوهر افشان بسیار سنگین تر و حجیم تر هستند و فضای زیادی را در دفتر کار اشغال می کنند. آنها حاوی درام و سایر اجزای ظریف هستند که آنها را بزرگتر می کند و این ویژگی قابلیت حمل و نقل آنها را محدود می کند .
  • گرافیک ضعیف برای عکس ها : فناوری این چاپگرها هنوز قادر به ایجاد ترکیب صحیح از همه رنگها نیست و حتی اگر از یک چاپگر لیزری با کیفیت بسیار بالا چاپ کنید، هنوز برخی از رنگهای کم رنگ را مشاهده خواهید کرد.

اگر مشاغلی را اداره می کنید که به چاپ رنگی برای صفحات گسترده، نمودارها و سایر چاپهای رنگی نیاز دارد، چاپگر لیزری مناسب شما نیست. چاپگرهای لیزری برای تولید چاپ با کیفیت عکس طراحی نشده اند، زیرا مکانیک فرمولاسیون تونر به کیفیت و ماندگاری مشابه روش جوهر افشان نیست.

  • مصرف برق: داغ نگه داشتن عنصر فیوزر در حالت بیکار بودنچاپگرهای لیزری، باعث مصرف برق می شود و به همین دلیل اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، یک چاپگر لیزری نمی تواند راه حل ایده آل شما باشد. به این دلیل که کار با این ماشین ها می تواند فضای اتاق را بسیار گرم کند. فیوزر داخل آنها، وسیله ای است که گرانولهای پلاستیکی را تشکیل می دهد که پودر سازنده تونر را روی کاغذ تشکیل می دهد و تا 200 درجه سانتیگراد گرم می شود.

 با این حال آخرین مدلهای چاپگرهای لیزری با حالت "صرفه جویی در مصرف برق" یا "حالت خواب"  ارائه می شوند که به چاپگر در صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

  • مسائل بهداشتی:تونرهایی کهچاپگر لیزریاستفاده می کند حاوی ذرات پودری است که اگر استنشاق شود باعث برخی از خطرات سلامتی از جمله بیماری های تنفسی می‌شود.

همچنین از آنجا که ولتاژ زیادی برای عملکرد چاپگرها لازم است  تخلیه ساکن ذرات تونر می تواند باعث آتش سوزی و آسیب به ازن نیز شود.

  • ماندگاری:پرینترهای لیزریقطعات متحرک زیادی دارند و این قطعات می‌توانند خراب شوند. با این حال قطعات نیز قابل تعویض یا تعمیر هستند. چاپگرهای لیزری عموماً دارای چرخه کار نسبتاً بالایی هستند، اما اگر به درستی نگهداری شوند و طبق مشخصات تولید کننده مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند سالها دوام داشته باشند.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد