23:23 - 1398/05/01
آگهی های مرتبط

توقف تولید کاغذ چاپ و تحریر در کارخانه‌های داخلی کشور

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به وضعیت بد کاغذ در سال گذشته، از توقف تولید کاغذ چاپ و تحریر در کارخانه‌های داخلی کشور به دلیل اشباع بازار از واردات خبر داد.

توقف تولید کاغذ چاپ و تحریر در کارخانه‌های داخلی کشور

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه تقل از تسنیم, ابوالفضل روغنی گلپایگانی، با اشاره به وضعیت نامناسب بازار کاغذ در سال جدید گفت: سال گذشته کاغذهای بسته‌بندی سال خوبی را داشتند، صادرات این کاغذها از رشد مناسبی برخوردار بود،‌ اما کاغذ تحریر و روزنامه سال خوبی نداشت‌، آنقدر حمایت نکردیم که اکثر کارخانه‌های داخلی تولید خود را متوقف کردند.

وی ادامه داد:‌ کارخانه چوب و کاغذ مازندارن،‌ کاغذ تبریز و کارخانه پارس سه کارخانه تولیدکننده کاغذ چاپ و تحریر در کشور هستند که در سال 96 تولید جدی نداشتند،‌ زیرا تمام نیاز بازار از طریق واردات انجام شد و تولیدات این کارخانه‌ها یا دپو شد یا خمیر؛ بنابراین تولید صرفه اقتصادی نداشت. پس می‌توان گفت،‌ سال 96 سال خوبی برای کاغذ سفید روزنامه و تحریر نبود.

روغنی با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه کاغذ گفت:‌ در سال97 شرایط نه تنها بهتر نشده است،‌ بلکه شرایط بدتری هم پیش خواهد آمد،‌ این به این دلیل است که کاغذ در کشور متولی خاص و جدی ندارد، از یک سو  نهادی غیرحرفه‌ای در این حوزه به نام وزارت فرهنگ و ارشاد بدنبال حمایت است  و از یک سو نهاد حرفه‌ای در این زمینه به نام وزارت صنعت ورودی نمی‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تصریح کرد: در دولت دوازدهم صنعت به شدت مظلوم شده است،‌ متاسفانه معاونت صنایع در وزارت صنعت و معدن معاونت ضعیفی است، قدرت دفاع از صنایع را ندارد،‌ اما بخش بازرگانی به مراتب قوی‌تر از بخش صنعت است‌، مدافعان قدرتمندی دارد. در نتیجه تولید ضربه خواهد خورد.

منبع:tasnimnews

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد