21:41 - 1398/06/05

مقاومت واردکنندگان کاغذ و مقوا برای عرضه اجناس خود

رییس اتحادیه صحافان با اشاره به هزینه بالای مواد اولیه مورد نیاز این صنف گفت: به دلیل برخی مشکلات ارزی در تامین مواد اولیه مثل کاغذ و مقوا متاسفانه نرخ‌ کالا در بازار بالا رفته و این موضوع هزینه تمام شده کار را به شدت افزایش داده است.

مقاومت واردکنندگان کاغذ و مقوا برای عرضه اجناس خود

به گزارش بخشخبریبازار چاپ ایرانبه نقلاز ایبنا : جلیل غفاری‌ رهبر؛ رییس اتحادیه صحافان تهران ، عنوان کرد: تاکنون اعتبار گشایش برای واردکنندگان کاغذ و مقوا با مشکلاتی روبرو شده و این موضوع موجب شده است که تلاش‌ها با مشکلاتی روبرو شود و قیمت‌ها بالا برود.
 
وی افزود: طبق صحبت‌هایی که با برخی واردکنندگان و تجار داشتیم متوجه شدیم که افتتاح گشایش با مشکلاتی روبرو بوده است و به همین دلیل واردکنندگان کالا برای عرضه جنس به بازار مقاومت می‌کنند که این موضوع به ضرر اهالی صنعت است.
 
غفاری‌ رهبر با بیان اینکه حل این موضوع به راهکار دولتی و ورود مسئولان دولت به ماجرا نیازمند است، گفت: درحال حاضر کاغذ و مقوا با نرخ آزاد در بازار عرضه می‌شود و این قیمت‌ها برای اصناف گران است. این گرانی در ادامه برای سفارش‌دهنده و در انتها مردم و مشتریان خسارت‌هایی را به همراه دارد.
 
رییس اتحادیه صحافان تاکید کرد: بی‌ثباتی قیمت‌ها و عدم اطمینان تاجر نسبت به نرخ روزانه دلار موجب شده است که بازار در نوسان باشد و مشکلاتی برای بازار و مشتریان حوزه کاغذ ایجاد شود.
 
وی اظهار کرد: امیدواریم به زودی راهکاری اندیشیده شود تا طبق گفته دولت عرضه دلار با نرخ دولتی تسهیل و از ایجاد برخی حواشی موجود در این زمینه جلوگیری شود تا بازار در ثبات و آرامش بتواند فعالیت کند.

منبع :ibna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد