پرینتر چیست و چه کاربردی در زندگی روزمره دارد؟

چاپگرها یا پرینترها یکی از نیازهای اصلی جامعه مدرن بشری می‌باشد که از قشر عادی تا قشر تحصیل کرده جامعه، از کمپانی‌های بزرگ، تا صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و از دانش‌آموزها تا ارباب‌رجوع‌های شرکت گرفته همگی نیاز مبرمی به چاپگرها یا پرینترهای باتوجه به حرفه‌ و کسب‌وکارشان دارند.

پرینتر چیست و چه کاربردی در زندگی روزمره دارد؟

پرینتر:

در این مقاله قصد داریم تا مجهولات ذهنی برخی کاربران را مبنی‌بر اینکهپرینترچیست و چه کاربردی در زندگی روزمره دارد، برطرف کنیم. پس بابازار چاپ ایرانهمراه باشید تا شما را بعد از معرفی این دستگاه بی‌نظیر که باعث تحولاتی در دنیا شد، شما را با انواع پرینتر و مقایسه آن‌ها با یکدیگر آشنا و هم‌چنین نکات مهمی را در خصوص خرید پرینتر ذکر کنیم.

پرینتر که در اصطلاح فارسی به آن "چاپگر" می‌گویند، دستگاهی در نوع خود انقلابی است که توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن ۱۵ میلادی اختراع شد که توانست یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و... شود.

اما گفتنی است که اولین چاپگری که روانه بازار شد توسط چستر کارلسون اختراع شد یا می‌گویند اولین مخترع چاپگر بازرگانی چینی بود، گذشته از این‌ها این دستگاه بسیار زود جای خود را در دل اماکن اداری یافت.

و هنوز جایگزینی برای این لوازم جانبی که که می‌تواند تصویر نمایشگر گوشی یا کامپیوترتان را بر روی کاغذ چاپ کند، پیدا نشده است.

پرینتر جوهرافشان

 

انواع پرینتر و مقایسه آن‌ها با یکدیگر

انواع و طرح‌های متفاوتی از پرینترها که متقاضیان با توجه به حرفه و شرایط‌شان می‌توانند آن‌ را خریداری نمایند در بازار موجود هست.

 

پرینترها را می‌توان از نظر رنگ به دو دسته تقسیم نمود:  

و هم‌چنان بسته به نوع چاپگر، منبع تأمین‌کننده رنگ یا مخزن جوهرِ پرینترها، کاتریج یا تونر است.

 

انواع چاپگرها یا پرینترها از نظر سازوکار عبارت‌اند از:

که هرکدام از نظر رنگ، نوع مخزن جوهر و تماسی یا غیرتماسی در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرند.

 

چاپگرهای تماسی:چاپگرهایی که دارای مکانیزم‌هایی هستند که درزمان ایجاد خروجی با کاغذ تماس برقرار می‌کنند؛ که دراین راستا می‌توان به چاپگرهای ماتریس سوزنی اشاره کرد.

چاپگرهای غیرتماسی:همامطور که از نام آن پیداست بالعکس چاپگرهای تماسی، در زمان ایجاد خروجی با کاغذ تماسی برقرار نمی‌کنند؛ که می‌توان چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را در این نوع قرار داد.

چاپگر ماتریس سوزنی:این نوع چاپگرها که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و کیفیت پایینی دارند برای چاپ تصاویر خوب نیستند بلکه می‌توان از آن‌ها در امور اداری مانند: چاپ چک، چاپ فاکتور‌های رسمی و چندنسخه‌ای، بلیط هواپیما و قطار و... به کارگرفت.

چاپگر جوهرافشان:این نوع چاپگر که برای امور خانگی و اداری به‌شمار می‌روند و مخزن جوهر آن کاتریج است با کیفیت بسیار بالایی قادر به چاپ تصاویر هستند. وهمچنین در دسته‌های تک‌رنگ و رنگی موجود می‌باشد و قیمت‌های معقول‌تر و مناسب‌تری نسبت به سرعت‌بالای خود دارند.

چاپگر لیزری:با دونوع تک‌رنگ و رنگی موجود هست و هم‌چنان بسته به نوع کاربرد آن از تونر یا کارتریج استفاده می‌کنند. از نوع تک‌رنگ آن برای چاپ متن و از نوع رنگی آن برای چاپ تصاویر با کیفیت‌بالا استفاده می‌نمایند اما قیمت بالایی در چاپ عکس یا تصاویر دارند به دلیل اینکه هزینه تعویض کارتریج یا شارژ مجدد آن بالاست. برای امور گرافیکی هم مناسب هستند.

 

چاپگر خطی

 

چاپگر حرارتی:با هزینه چاپ کم و سرعت بسیار بالا برای چاپ انواع فیش و فاکتور مناسب هستند.

چاپگر جت یا جت‌چاپگرصنعتی:برای امور صنعتی به‌کار می‌روند که به صورت جت‌دستی و جت‌خودکار در بازار موجود است.

چاپگر سه‌بعدی:چاپگری که می‌توان با استفاده از آن شی‌‌ءها یا حجم‌های سه‌بعدی ایجاد کرد که مواداولیه آن مواد نیمه‌جامد می‌باشد.

 

نکات مهم در خصوص خرید چاپگر یا پرینتر:

اول تعیین کنید که دقیقا برای چه‌کاری به پرینتر نیاز دارید، برای کارهای اداری یا خانگی یا گرافیکی یا کاری که مدنظرتان است. دوم یک لیست از ویژگی‌ها و خصوصیات مدنظرتان در مورد چاپگرها تهیه کنید که این کار به شما کمک می‌کند تا درهنگام خرید بتوانید چاپگر موردنظرتان را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا کنید.  

نکاتی که در حین لیست کردن و یا خرید باید به آن توجه داشت:

  • سرعت موتور و چاپ
  • حافظه داخلی
  • امکانات کار در شبکه یا توانایی آن و استانداردهای سینی ورودی وخروجی
  • کیفیت چاپ
  • پورت یو‌اس‌بی
  • نمایشگر لمسی یا غیرلمسی

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع پرینتر و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد