آشنایی با انواع پلاتر

پلاتر اولین دستگاه خروجی رایانه با قابلیت چاپ تصاویر و ترسیم‌های با عرض زیاد می‌باشد یعنی نقشه های مهندسی و معماری و صنعتی در اندازه کامل را میتواند چاپ کند. معمولاً از آنها برای چاپ روی کاغذ استفاده می شود که اندازه بسیار بزرگی دارد.( چاپگرهای معمولی حداکثر می توانند تا سایز A3 چاپ کنند )

آشنایی با انواع پلاتر

انواع پلاتر:

 

  • پلاتر ‌های جوهر افشان :

پلاترهای جوهر افشانشبیه بهپرینترهای جوهرافشاناست ولی در سایزی بزرگتر. (جوهر به صورت قطره ای از سوزن های بسیار بر روی کاغذ پاشیده شده و تصاویر بر روی کاغذ چاپ می شوند.)

از پلاترهای جوهرافشان برای چاپ نقشه رنگی ، چاپ عکس ، چاپ پوستر ، چاپ عکس آتلیه ای  و آگهی و بیلبوردها استفاده می کنند .

پلاتر کانن image PROGRAF ipf770
  • پلاتر‌های لیزری :

این نوع از دستگاه ها دارای سرعت چاپ بالاتر اما کیفیت پایین تری نسبت به پلاترهای جوهرافشان هستند.

بیشتر این نوع از پلاترهای موجود در ایران تک رنگ بوده و تنها می توانند از رنگ مشکی برای چاپ استفاده کنند بنابراین بهتر است بدانید این دستگاه بیشتر مناسب چاپ متون و عکسها و نقشه های سیاه وسفید می باشد.

پلاتر اچ پی DesignJet T830 36-in

 

  • دسته بندی دیگر انواعپلاتر،براساس حرکت کاغذهاست که به سه دسته مسطح غلطکی و مختلط دسته بندی میشوند .

 

برای  خریددستگاه پلاترفقط به قیمت تمام شده دستگاه در هنگام خرید توجه نکنید، و قبل از انتخاب نوع و مدل پلاتر از قیمت مواد مصرفی آن دستگاه اطلاعات کسب کنید .

شرکت‌های اچ پی (HP)، اپسون (EPSON) و کانن (Canon) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های پلاتر در جهان محسوب می‌شوند.

 

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع دستگاه های پلاترو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد