آشنایی با پلاتر جوهر افشان

پلاترهای جوهرافشان عملکردی شبیه به پرینترهای جوهرافشان دارند. این پلاترها برای چاپ کارها و تصاویر گرافیکی و نقشه های فنی،معماری با تراکم و یا رزولوشن بالا مناسب هستند.

آشنایی با پلاتر جوهر افشان

پلاترهای جوهر افشانرایج ترین نوع پلاترها هستند. این پلاترها کارکردی همانندپرینترهای جوهر افشاندارند. با پاشیدن قطرات کوچک جوهر روی کاغذ، اسناد چاپی را ایجاد می‌کنند.

این پلاترها، معمولا با قیمت و هزینه کم در دسترس هستند. از قابلیت چاپ رنگی بدون افت کیفیت برخوردار هستند. معمولاً اسناد چاپی با کیفیت بهتری نسبت به انواع دیگر پلاترها تولید می‌کنند.

 از پلاتر جوهر افشان، عموماً برای خروجی های بزرگ مانند آگهی ها، بیلبوردها، تابلوهای بزرگ، نمودارها و نقشه های ساختمانی، نقشه های مهندسی و نقشه های معماری و غیره استفاده می‌شود.

پلاتر اچ پی دیزاین جت T795
پلاتر اچ پی مدل دیزاین جت T795

 

انواع پلاتر جوهر افشان

  • پلاترهای جوهر افشاندر مدل های حرارتی یا پیزوالکتریک موجود هستند.پلاترهای جوهر افشان حرارتیاز گرما برای استفاده قطرات جوهر استفاده می کنند. در حالی کهپلاترهای پیزوالکتریک، از کریستال‌های شارژ شده برای جوهر استفاده می‌کنند. 
  • پلاترهای جوهر افشانمعمولاً در پالت های سه یا چهار رنگ تولید می‌شوند.

پلاترهای جوهر افشان سه رنگبر روی فیروزه ای، سرخابی و زرد تمرکز دارند. رنگها را با هم مخلوط می‌کنند تا سایه های تیره تری مانند سیاه ایجاد کنند.

پلاترهای جوهر افشان چهار رنگ، جوهر سیاه اختصاصی دارند. این موارد زمانی توصیه می‌شود که روشن ترین سایه های سیاه را بخواهید.

پلاتر جوهر افشان کانن مدل ipf770
پلاتر کانن image PROGRAF ipf770

قطعات و مواد مصرفی پلاترهای جوهر افشان

قطعات و مواد مصرفی پلاتر جوهر افشان، هر کدام کارکرد خود را در دستگاه دارند. هنگامخرید پلاتر جوهر افشان به این قطعات توجه لازم را داشته باشید و هزینه های جانبی و تعمیر آنها را نیز در نظر بگیرید. حتی به طول عمر مفید دستگاه و قطعات توجه لازم را بکنید. این اطلاعات و نکات شما را در انتخاب بهتر یاری میکند.

  • مواد مصرفی: جوهر
  • قطعات: اهرم گیره کاغذ، برد، بوش، پمپ جوهر، تانک، تسمه، جوهر، چیپست، سرویس استیشن، سنسور، کابل فلت، کاتر، کریج، لوازم شارژ جوهر، موتور، نگهدارنده رول کاغذ، نوار اینکودر، هد.

 

مزایایپلاترهای جوهر افشان

  • اصلی ترین مزیتی که با استفاده ازپلاتر جوهر افشان، به دست می‌آورید این است که به شما امکان می دهد روی ورق های بزرگ کاغذ کار کنید و در عین حال وضوح با کیفیت استثنایی را ارائه می‌دهد.
  • پلاترهای جوهر افشان سرعت، دقت، تکرارپذیری و کارایی بالایی دارند.
  • جوهرهای مورد استفاده درپلاترهای جوهر افشان، غالباً مبتنی بر آب هستند. تقریباً از هیچ حلال VOC  یا هیدروکربن استفاده نمی‌کنند. این امر به گزینه چاپی سازگار با محیط زیست تبدیل می‌شود. جوهرهای مبتنی بر آب همچنین وزن کمتری به کاغذ اضافه می کنند و پس از آماده شدن آن صفحات برای حمل و نقل، آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کنند.
  • این نوع گزینه چاپ همچنین می تواند بسیاری از عناصر زباله را در طول مراحل چاپ از بین ببرد. زمان تنظیم شما را کاهش می دهد. بنابراین به شما امکان می دهد بهره وری خود را به حداکثر برسانید.
  • پلاترهای جوهر افشان مقرون به صرفه و همه کاره هستند.
پلاتر اپسون SureColor P6000
پلاتر اپسون SureColor P6000

معایب پلاترهای جوهر افشان

  • اگر با فضای محدود کار می‌کنید، ممکن است در یافتن مکان مناسب برای این دستگاه مشکل داشته باشید. آنها فضای بیشتری نسبت به چاپگرهای معمولی اشغال می کنند.
  • طول عمر کارتریج پلاتر جوهرافشان کمتر از کارتریج پلاتر لیزری است.
  • پلاتر جوهر افشان، برای تهیه متن مناسب نیست.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد