14:41 - 1399/11/27
محصولات مرتبط

دارو آب در چاپ افست

چاپ افست براساس این اصل است که روغن و آب با یکدیگر مخلوط نمی شوند اما‌ آب‌ به‌ تنهایی‌ دارای‌ یک‌ سری‌ کم‌ و‌ کاستی‌هایی‌ است‌ که‌ نمی‌تواند‌ این‌ وظیفه‌ را‌ به‌ درستی‌ انجام‌ دهد. و نمیتوان از آن به عنوان محلول چاپ استفاده کرد ، برای‌ این‌که آب ‌ قابل‌ استفاده‌ در‌ چاپ‌ باشد برخی‌ افزودنی‌ها‌ به‌ آن‌ اضافه‌ می‌شود و دارو آب که موضوع بحث مقاله هست ساخته میشود

دارو آب در چاپ افست

آب (H2O) یک مولکول قطبی با قدرت حلالیت بالا است و در مقایسه با مایعات دیگر، همیشه به عنوان "حلال جهانی" شناخته می شود. منابع زیادی از آب (آب لوله کشی، آب زیرزمینی، آب تصفیه شده و غیره) وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی است.

با این حال وقتی در مورد چاپ صحبت می کنیم، آب نقش بسیار مهمی دارد. چرا؟ آب در کل فرآیند چاپ یکی از اجزای اصلی را تشکیل می دهد. تقریباً 90 تا 95٪ با محلول آبنما کار می کند و بقیه موارد کمکی چاپ هستند(مانند الکلها). کیفیت آب همچنین می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد. بنابراین استفاده از آب تمیز و بدون آلودگی در طی مراحل چاپ بسیار حیاتی است.

 

اهمیت داروآب در چاپ افست:

چاپ افست براساس این اصل است که روغن و آب با یکدیگر مخلوط نمی شوند. نواحی تصویر در سطح چاپ به عنوان مثال صفحه باید آب دوست باشد. در عین حال، مناطق غیر تصویری صفحه باید آبگریز باشند. آب موجود در ماشین چاپ افست که قسمت‌های غیر تصویری را پوشش می‌دهد که اصطلاحاً محلول مرطوب کننده نامیده می‌شود باید دارای خاصیت اسیدی باشد و PH آن در محدوده 4.8-5.2 باشد. این کار با استفاده از یک محلول بافری و اضافه کردن به محلول مرطوب کننده صورت می‌پذیرد در حالت ایده آل، جوهر باید حدود 15٪ ظرفیت پذیرش آب داشته باشد.

 آب جنبه های بسیاری دارد،‌ اما‌ آب‌ به‌ تنهایی‌ دارای‌ یک‌ سری‌ کم‌ و‌ کاستی‌هایی‌ است‌ که‌ نمی‌تواند‌ این‌ وظیفه‌ را‌ به‌ درستی‌ انجام‌ دهد. و نمیتوان از آن به عنوان محلول چاپ استفاده کرد. برای‌ این‌که آب قابل‌ استفاده‌ در‌ چاپ‌ باشد برخی‌ افزودنی‌ها‌ به‌ آن‌ اضافه‌ می‌شود و دارو آب تولید می شود.

 

اجزاء دارو آب:

  • اسیدهای ضعیف مثل اسید فسفریک، اسید سیتریک، اسید لاکتیک، نمک های کبالت و منیزیم، بافر، صمغ، آنتی فوم، نمک نیترات منیزیم (ضد خورندگی) و مواد لازم دیگر برای افزایش قابلیت امولسیون و واکنش مرکب و آب و کاهش pH آب بین 4.8 - 5.2 است.
  • محلول های بافر که از یک جفت اسید و باز مزدوج مانند استیک اسید و سدیم استات یا آمونیوم کلرید و آمونیاک تهیه می شود برای نگه داشتن pH محلول در یک مقدار نسبتاً ثابت و از پیش تعیین شده است.

هدایت حد نرمال دارو آب باعث می شود حلال آب، روی سطح فلزی زینک (قسمت چاپ نشونده) جذب شده و مرکب چاپ از روی سطح فلزی به قسمت چاپ شونده زینک هدایت شود. 

اگر میزان هدایت آب دارو پایین باشد و از 700 میکروزیمنس کمتر باشد،آب داروتوان کافی برای دفع مرکب از روی سطح فلزی زینک را ندارد و نمونه چاپ سیاه می شود. در مقابل اگر هدایت بالاتر از 1200 میکروزیمنس باشد قدرت دفع مرکب توسطدارو آببه حدی می رسد که مرکب را از نواحی چاپ شونده و ژله زینک پس زده و چاپ ضعیف می شود.

دارو آب لیتو مکس

برای ثبت سفارشدارو آبدر هر میزان که میخواهید با کارشناسان بازار چاپ ایران در تماس باشید.

09143082603

04134796928


 

سختی آب:

در چاپ افست، سختی آب تأثیر اساسی در روند چاپ و همچنین محصول چاپی حاصل دارد. 

سختی آب با مقدار مواد معدنی محلول مانند یون های کلسیم و منیزیم در آب تعریف می شود. معمولاً سختی آب با درجه آلمانی (odH) بیان می شود. سختی آبی که روزانه از شیر استفاده می کنیم می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. این می تواند از بسیار سخت تا نرم باشد. عملی ترین روش برای اندازه گیری سختی نسبی آب برای چاپگر، رسانایی است. رسانایی با محتوای یون افزایش می یابد، به این معنی که آب سخت میزان رسانایی  بالاتر را فراهم می کند.

 درچاپ افست، آب سخت می تواند باعث مسدود کردن جوهر، مشکلات انتقال جوهر و کنترل تعادل جوهر شود. در حالی که آب نرم می تواند باعث امولسیون بیش از حد جوهر شود و در برابر قطعات فلزی چاپخانه خورنده است. در حالت ایده آل، چاپگرها باید از آب تصفیه شده برای خلوص و قوام استفاده کنند. سختی مطلوب آب برای چاپ افست 8 - 12 odH است. 

سیستم تصفیه آب 2 نوع سیستم تصفیه آب وجود دارد که برای صنعت چاپ توصیه می شود:

 سیستم اسمز معکوس (Reverse Osmosis) روشی تصفیه ای است که با فشار بر آب هنگامی که در یک طرف غشای نیمه تراوا قرار دارد، بسیاری از مولکول ها و یون های بزرگ را از آب خارج می کند. نتیجه این است که املاح در طرف تحت فشار غشا ret حفظ می شود و اجازه داده می شود آب خالص به طرف دیگر منتقل شود.

 سیستم آب دیونیزه: تبادل یونی بین دو الکترولیت یا بین محلول الکترولیت و یک کمپلکس است. در بیشتر موارد این اصطلاح برای نشان دادن فرایندهای خالص سازی، جداسازی و ضد عفونی کردن محلول های آبی و دیگر محلول های یونی با مبدل های یونی پلیمری جامد یا مواد معدنی استفاده می شود. این سیستم آب دیونیزه برای استفاده در صنعت چاپ مناسب تر است زیرا ساده، ارزان تر و عملکرد بیشتری نسبت به سیستم RO دارد.

همانطور که نمی توانیم از هر شیر آب در جهان آب بنوشیم، نمی توان انتظار داشت که آب کاملاً متعادلی برای چاپ در سراسر جهان در دسترس باشد. انواع مختلفی از روش های تصفیه آب وجود دارد و یکی از آنها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اسمز معکوس است. در این فرآیند آب به غشایی فشار می آید. آبی که به این ترتیب تصفیه می شود، با مقدار باقی مانده نمک بسیار کم ظاهر می شود. متعاقباً این آب اسمز با نمک اصلاح می شود تا جایی که به درجه ای از سختی از 8 درجه سانتیگراد تا 12 درجه سانتیگراد برسد.

تعادل pH معیاری است که برای تعیین میزان اسید یا قلیایی محلول های آبی استفاده می شود. به محلولهای با PH  کمتراسیدیو به محلولهای با PH  بالاترقلیاییگفته می شود. مقیاس های pH  از 0 تا 14 است (7 محلول خنثی است). شرایط کم pH (اسیدی) باعث خورنده شدن آب می شود. اسیدها باعث ایجاد حفره در بتن، حل شدن فلزات، ایجاد چین و چروک و تحریک پوست و چشم می شوند.

 شرایط pH  بالا (قلیایی) باعث پوسته پوسته شدن می شود: مواد معدنی (کلسیم، مس، آهن و غیره) در آب رسوب می کنند و این مواد معدنی فیلترها و لوله ها را مسدود می کنند.

 بسته به مقدار pH، کربنات کلسیم موجود در کاغذ با محلول واکنش نشان می دهد یا واکنشی نشان نمی دهد. در مقادیر بالای pH، کربنات کلسیم پایدار خواهد بود اما در مقادیر کم می تواند تعامل بین کاغذ و آب وجود داشته باشد.

 بافرها برای نگه داشتن pH  در سطح پایدار محلول های چاپ باید باشند. pH می تواند تحت تأثیر فعل و انفعال بین محلول چشمه، کاغذ و جوهر باشد. به همین دلیل سیستم ها همیشه بافر می شوند تا از نوسانات pH  جلوگیری کنند. 

برای تنظیم سطح pH  و ساختن یک محلول پایدار، ترکیب نمک لازم است. برای خیس شدن کامل صفحات بدون هیچ گونه رسوبی به ترکیبات صحیح اسید در بافر نیاز است. از طرف دیگر برای دستیابی به مرطوب شدن کامل صفحه، بافر باید حاوی ترکیبات صحیح اسید باشد. 

بافر کردن باعث می شود تا کاغذ و جوهر تعادل pH  را تغییر ندهد. به طور طبیعی، برای تعیین کیفیت محلول، هدایت آن نیز باید تعیین شود. رسانایی = μS / cmرسانایی توصیف می کند که چگونه برق از طریق مایع هدایت می شود. ناخالصی های موجود در محلول مرطوب کننده باعث افزایش رسانایی می شوند. رسانایی بسته به آب و مواد افزودنی متفاوت است. دما و غلظت الکل نیز بر هدایت تأثیر می گذارد. با افزایش ایزوپروپانول (IPA)، رسانایی کاهش می یابد.

مهم است که سنجش هدایت در محلول مرطوب مرکزی به طور منظم تمیز و دوباره کالیبره شود. رسانایی باید با استفاده از یک "آب دارو" تازه تهیه شده تعیین شود، بنابراین وقتی آب دارو بعداً تعویض می شود، این معیار می تواند بعنوان استاندارد عمل کند. 

وقتی رسانایی در محلول رطوبت تقریباً بالا رفت. 1000 μs / cm ، این باید به عنوان یک سیگنال در نظر گرفته شود که زمان تغییر |آب دارو  است. به منظور محافظت در برابر مشکلات چاپ ، توصیه می شود که محلول آب دارو هر 14 روز یکبار تجدید شود. با معرفی فیلترهای محلول نوسان دهی اختیاری (به عنوان مثال جریان نرم)، می توان عمر مفید محلول آب دارو را به طور قابل توجهی طولانی کرد. استفاده از کیفیت خوب و سازگار آب برای رقت آب دارو در درجه اول و مهمترین مرحله در دستیابی به کیفیت چاپ خوب، بهره وری بالا و هدر رفت کم است.

 

مزایای استفاده از دارو آب در چاپ افست:

  • کاهش‌ کشش‌ سطحی‌ آب‌
  • ثابت نگه داشتن دما در حد مطلوب
  • افزایش قدرت چسبندگی آب
  • مانع از رسیدن مرکب به سطوح غیر چسب میشود
  • پاک کردن امولسیون
  • ویسکوزیته جوهر
  • کمک به خشک شدن براقیت
  • امکان استاندارد سازی پارامترهای رنگی متریک جوهر را روی چاپ فراهم می کند.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد