15:29 - 1399/11/30
محصولات مرتبط

معرفی دستکش ضد حلال افست

دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی که در چاپ افست به کار برده میشوند ضدحلال هستند و بسته به مواد سازنده شان انواع مختلفی دارند از دست ها در برابر مواد شیمیایی محافظت می کنند.

معرفی دستکش ضد حلال افست

دستکش ضدحلال در چاپ افست:

دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی دستکش هایی هستند که برای محافظت مناسب از دست در مقابل مواد شیمیایی  و جلوگیری از آسیب های احتمالی در بسیاری از محیط های کاری ضروری اند. اگر هنگام کار به راحتی در معرض  مایعات خطرناکی قرار دارید ، به این دستکش ها نیازمندید.

محدوده دستکش های ایمنی یعنی دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی شامل طیف گسترده ای است. برای اطلاعات بیشتر در مورد طیف دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی باسایت بازار چاپ ایرانهمراه باشید.

دستکش ضدحلال ماپا

 

 

در حالی که ده ها سبک و نوع دستکش برای محافظت در برابر خطرات شیمیایی وجود دارد ، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

 

لاتکس: دستکش لاستیکی طبیعی یا لاتکس کم هزینه ترین و متداول ترین نوع دستکش است که در محیط های شغلی استفاده می شود. لاتکس مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی ندارد. این ماده عمدتا در صنایع غذایی و صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به خوبی در برابر عوامل بیماری زای منتقله از طریق خون محافظت می کند.

با این حال ، یک نگرانی در هنگام استفاده از لاتکس ، احتمال واکنش آلرژیک به پوشش پودر در دستکش است که به عنوان بثورات پوستی مشهود است. همچنین احتمال واکنشهای حساسیت بیش از حد (به عنوان مثال ، درماتیت تماسی یا آسم) به لاتکس وجود دارد.

 

نیتریل: دستکش های نیتریلی مقاومت شیمیایی عمومی و خوبی دارند و به طور کلی قیمت کمتری نسبت به سایر دستکش ها دارند. آنها در کاربردهای متنوعی از بیشتر دستکش ها استفاده می شوند. دستکش های نیتریلی به خوبی در برابر بنزین ، نفت سفید و سایر حلالهای نفتی مقاومت می کنند (و این باعث می شود جز اصلی در شیلنگ های پمپ بنزین باشد). در تلاش برای جلوگیری از آلرژی به لاتکس ، دستکش های پزشکی اغلب از نیتریل ساخته می شوند زیرا در برابر روغن و چربی های بدن نیز مقاوم است.

​​دستکش نیتریل برای استفاده با کتون ، اسیدهای اکسید کننده قوی و مواد شیمیایی آلی حاوی نیتروژن توصیه نمی شود. همچنین نیتریل مقاومت کمی در برابر شعله دارد.

 

نئوپرن: دستکش های نئوپرن مقاومت شیمیایی بسیار خوبی در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی خطرناک از جمله اسیدها ، الکل ها ، روغن ها و جوهرها ایجاد می کنند. در حقیقت ، از نئوپرن به عنوان "دستکش اسیدی" برای محافظت برتر در برابر اسیدها و بازها و بسیاری از مواد شیمیایی آلی استفاده می کنند. یکی دیگر از ویژگی های این پلیمر ، انعطاف پذیری و مهارت آن است. نئوپرن در شرایطی که به حساسیت و چسبندگی خوبی نیاز دارند عالی است.

دستکش نئوپرن برای استفاده با مواد اکسید کننده غیر آلی توصیه نمی شود ، مانند اسیدهای نیتریک غلیظ یا اسیدهای کروم.

 

پی وی سی (پلی وینیل کلراید): از دستکش های پی وی سی (که به آن پلاستیک یا وینیل نیز می گویند) به طور مکرر در صنایع پتروشیمی استفاده می شود. دلیل اصلی استفاده از آنها ارزان بودن آنهاست و تقریبا می توانید از آنها به عنوان یک دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. علاوه بر ارزان بودن ، دستکش های PVC از دوام خوبی برخوردار هستند و مقاومت خوبی در برابر برش و برش دارند.

دستکش های پی وی سی مقاومت شیمیایی بهتری نسبت به پلیمرهای دیگر در برابر عوامل اکسید کننده رقیق مانند اسیدهای نیتریک ، کروم ، هیدروکلریک و فسفریک دارند. 

 استفاده از دستکش پی وی سی همراه با استون ، کتون ، اتر و حلالهای معطر یا کلر شده را توصیه نمی شود (برخی از اسیدهای غلیظ و حلال ها در واقع نرم کننده را استخراج کرده و دستکش های PVC را سخت می کنند و آنها را سفت و سخت می کند.)

 

 PVA (پلی وینیل الکل): دستکش PVA در هنگام کار با مواد معطر و مواد شیمیایی کلر بسیار عالی استPVA.  چیزهای واقعاً ناخوشایند را تحمل خواهد كرد ، اما آب آنها را حل خواهد كرد."

دستکش PVA محلول در آب است زیرا از محلول آب ساخته شده است. (اگرچه آنها تقریباً در برابر هر ماده شیمیایی فوق العاده هستند ، اما اگر آنها را در یک روز مرطوب خارج کنید ، آنها شروع به بیرون کشیدن رطوبت از هوا می کنند و به معنای واقعی کلمه در مقابل چشمان شما حل می شوند.)

 

بوتیل: بیشترین استفاده از دستکش بوتیل برای کار با گازها است - به عنوان مثال گاز کلر یا سیانید هیدروژن ، دلیل آن این است که نفوذ پذیری بسیار کمی از بوتیل در برابر گازها دارد. برای لوله های داخلی لاستیک استفاده می شود زیرا ساختار مولکولی بسیار سفتی دارد. بوتیل همچنین توسط ارتش برای لباسهای شیمیایی استفاده می شود زیرا عوامل شیمیایی نمی توانند در آن نفوذ کنند. هنگام استفاده از متیل اتیل كتون ، استون یا سایر مواد تمیز كننده مشابه آن نیز استفاده از این دستکش توصیه می شود (این دستکش گاز و دستکش کتونی است.)

یکی از اشکالاتی که در استفاده از دستکش بوتیل وجود دارد قیمت آن است. بوتیل یکی از گرانترین مواد دستکش است.

 

ویتون: ویتون گرانترین پلیمر برای تولید است ، اما همچنین موثرترین است. آن را پلیمر آخرین چاره می نامند. نه تنها به این دلیل که بسیار گران است ، بلکه به این دلیل که در مواردی که بعضی چیزهای دیگر کار نمی کنند ، کار می کند.

ویتون به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر مواد شیمیایی و گرما برای استفاده در صنایع هوافضا تولید شد

از دستکش ویتون هنگام برخورد با هیدروکربن های معطر مانند بنزن ، تولوئن و زایلن استفاده می شود. 

 

 

نحوه انتخابدستکش های ضدحلال در چاپ افست:

کدام دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای شما مناسب است؟

مطمئن نیستید که کدام دستکش به شما بهتر کمک خواهد کرد؟

فاکتورهایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب دستکش مناسب به خاطر بسپارید ، یعنی محیط فیزیکی که در آن دستکش استفاده خواهد شد. 

"برش ، چنگ ، سوراخ ، سایش و...  کارگر در معرض چه نوع خطرات جسمی است؟ همه این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

شما می توانید مواد مناسبی داشته باشید ، اما اگر کارگری نتواند انگشتان خود را خم کند و یا ابزاری را برای انجام کار بگیرد ، آن دستکش مناسب نیست.

 

برخی از ملاحظات فیزیکی عبارتند از:

• طول دستکش

• محافظت از لغزش

• مقاومت در برابر سوراخ شدن ، برش یا سایش

• مقاومت در برابر حرارت و شعله

• محافظت از سرما

• زبردستی.

 

برای دانستن اینکه به کدام دستکش برای یک کاربرد خاص یا ماده شیمیایی نیاز دارید باید4 مرحلهرا طی کنید:

مرحله 1: به محیط اطراف خود نگاه کنید و خطرات احتمالی را ارزیابی کنید

مرحله 2: مواد مناسب را انتخاب کنید

مرحله 3: عملکرد و راحتی

مرحله 4: اندازه مناسب را انتخاب کنید

 

مرحله 1: به محیط اطراف خود نگاه کنید و خطرات احتمالی را ارزیابی کنید

 

  • خطرات اولیه

با بررسی محیط کار و خطرات کارکنان خود شروع کنید.

از کدام مواد شیمیایی استفاده می کنید (اسیدها ، بازها ، حلال ها و غیره)

غلظت و سمیت ماده شیمیایی.

چه مدت و چند بار با مواد شیمیایی تماس پیدا خواهید کرد.

به چه روشی کارکنان شما با یک ماده شیمیایی (پاشیدن ، انفجار ، فرو بردن و غیره) تماس می گیرند.

طول دستکش.

حساسیت ، گیر و راحتی انگشت.

اندازه دستکش

 

  • خطرات ثانویه

احتمال این است که شما فقط به محافظت شیمیایی احتیاج نداشته باشید. برنامه ها به قدری متنوع هستند که شما باید خطرات ثانویه را نیز در نظر بگیرید.

شاید کارکنان شما با اجسام تیز کار کنند. در این صورت ، دستکش نه تنها باید در برابر مواد شیمیایی محافظت کند ، بلکه باید در برابر برش نیز مقاوم باشد 

در صورت تماس با شعله های آتش یا اجسام گرم ، دستکش هایی را انتخاب کنید که محافظت بیشتری در برابر گرما و آتش داشته باشند.

در واقع ، اگر در صنایع غذایی فعالیت می کنید ، مطمئن شوید که دستکش های شما نیز مورد تأیید مواد غذایی هستند.

 

مرحله 2: مواد مناسب را انتخاب کنید

اکنون که دانستید کارکنان شما (از جمله خطرات) با چه موادی تماس دارند ، می توانید این اطلاعات را با بهترین مواد برای دستکش مطابقت دهید.

   مواد دستکش دارای خصوصیات خاصی هستند که آنها را برای یک محیط کار خاص بسیار مناسب می کند ، اما برای محیط دیگر کمتر است

متداول ترین مواد و مهمترین آنها 

• PVC

• لاتکس

• نیتریل

• نئوپرن

• بوتیل

• ویتون

پی وی سی (پلی وینیل کلراید)

هستند .

 

 مرحله 3: محافظت و راحتی

با توجه به اطلاعاتی که راجع به هر کدام از دستکش ها به دست آوردید و از  مزایا و معایب متداول ترین مواد مطلع شدید ، باید در مورد اینکه به کدام نوع دستکش نیاز دارید ایده خوبی بدست آورید.

 

دو فاکتور اصلی دردستکش های ضدحلال افست: تخریب و نفوذ

تخریب تغییر فیزیکی است که پس از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای یک دستکش اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، هیدروکربن ها (یا مواد شیمیایی پایه روغن) لاتکس را به سرعت تخریب می کنند ، در حالی که نیتریل پلیمر به خوبی در برابر این گروه از مواد شیمیایی مقاومت می کند.

از طرف دیگر نفوذ به سرعت نفوذ گاز یا بخار مواد شیمیایی از طریق یک دستکش است. از آنجا که برخی از مواد شیمیایی به راحتی در برخی از پلیمرها نفوذ می کنند ، بنابراین این مواد شیمیایی می توانند به دست یا پوست کارگر برسند و در جریان خون جذب شوند.

 

تغییرات فیزیکی دستکش: به عنوان مثال ، ممکن است دستکش بعد از استفاده سفت شود ، متورم شود ، یا حتی تغییر رنگ دهد.

آسایش: بسته به نوع کاربرد خود ، باید مدت زمان طولانی یا کوتاه از دستکش استفاده کنید. بنابراین ، آنها نه تنها باید محافظت کنند ، بلکه به خوبی متناسب باشند.

بنابراین باید با داخل ، بیرون و ضخامت دستکش سازش مناسبی داشته باشید.

ضخامت: ضخامت یک دستکش شیمیایی از حدود 0.05 میلی متر تا حدود 2.5 میلی متر متغیر است.

مهمترین آن تأثیر بر حساسیت و راحتی است. اگر کسی نیاز به پوشیدن دستکش برای مدت طولانی دارد ، نسخه ضخیم تر آن بسیار راحت تر است. با این حال ، توجه داشته باشید که می خواهید برای مدت زمان کوتاهتری دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کنید.

 

مرحله 4: اندازه مناسب را انتخاب کنید

آخرین اما نه کم اهمیت: چه سایزی را باید خریداری کنید؟ اندازه خیلی کوچک به شما امکان حرکت موثر را نمی دهد ، دستکش نیز سریعتر فرسوده می شود.

اگر اندازه آن خیلی بزرگ باشد ، احتمال خراب شدن دستکش وجود دارد. اندازه های معمول از سایز 5 تا 12 متفاوت است.

برای اندازه صحیح ، دور و طول دست خود را اندازه بگیرید.

 

جمع بندی

آیا تمام مراحل را طی کرده اید؟ عالی! اکنون شما خلاصه ای از تمام خطرات احتمالی را در اختیار دارید ، از خصوصیات متداول ترین مواد و خصوصیات تقویت کننده آنها می دانید.

شما برای انتخاب درست دستکش های شیمیایی آماده هستید.

 

شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع دستکش های ضد حلال و مقاوم در برابر مواد شیمیاییدر چاپ افست و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایرانمراجعه کنید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد