10:48 - 1400/01/29
آگهی های مرتبط

پلاتر سابلیمیشن چیست و چطور کار میکند؟

در پلاترهای سابلیمیشن با استفاده از فرایند تصعید رنگ، جوهر سابلیمیشن هنگامی که گرم می‌شود از جامد به فاز گازی تبدیل می‌شود و در پارچه پلی استر نفوذ می کند. وقتی خنک می‌شود، دوباره به فاز جامد برمی گردد و به یک قسمت ثابت از پارچه تبدیل می‌شود.

پلاتر سابلیمیشن چیست و چطور کار میکند؟

پلاتر سابلیمیشنبا فرایند چاپ تصعید رنگ کار می‌کند، چاپ تصعید رنگ فرایندی است که شما برای ایجاد طرحی در انواع محصولات خالی مدنظرتان از چاپگر مخصوص، جوهرهای مخصوص و کاغذ مخصوص استفاده می‌کنید. سپس می‌توانید از یک فشار حرارتی برای انتقال طرح استفاده کنید.

این روند به این دلیل جواب می‌دهد که جوهر تصعید می‌تواند از حالت جامد به گاز تبدیل شود. (مثل: یخ خشک)

 

تفاوت روش چاپ تصعیدی با سایر روش­ های چاپ چیست؟

درپلاترهای جوهرافشان، جوهر کاملاً بر روی سطح زیرلایه قرار می­گیرد و به داخل آن نفوذ نمیکند و جوهر مورد استفاده، هر سه فاز گاز، مایع و جامد را تجربه می­کند. ولی در پلاترهای سابلیمیشن، جوهر مایع ایجاد نمی­شود و جوهر مستقیماً از فاز جامد به گاز تبدیل می­شود و در حالت گازی با زیرلایه ترکیب می­شود. سپس جوهری که در حالت گازی به داخل زیرلایه نفوذ کرده، مجدداً به فاز جامد تبدیل می­شود و طرح مدنظر ایجاد می­شود.

در مورد کاغذ انتقال حرارت در پلاترهای جوهر افشان کاغذهای انتقال حرارت روی پارچه های پنبه ای و پلی استر کار می‌کنند - در حالی که که در روش چاپ تصعید در پلاترهای سابلیمیشن فقط روی پلی استرها کار می‌کند. علاوه بر این کاغذهای انتقال حرارت به گونه ای طراحی شده اند که برای لباس های تیره یا رنگ روشن کار کنند در حالی که در روش چاپ تصعید فقط برای لباس های سفید یا رنگ روشن است.

*** تصعید نه تنها روی پارچه های پلی استر کار می‌کند - بلکه در طیف گسترده ای از سطوح سخت با پوشش پلی استر نیز کار می‌کند. این دنیای کاملاً جدیدی از مواردی را که می‌توانید شخصی سازی کنید- زیر جلدی، جواهرات، لیوان، پازل و موارد دیگر - باز می‌کند.

 

فرایند تصعید چگونه است؟

جوهر تصعید، هنگامی که گرم می‌شود از جامد به گاز تبدیل می‌شود که خود را در پارچه پلی استر قرار می‌دهد. وقتی خنک می‌شود دوباره به فاز جامد برمی گردد و به یک قسمت ثابت از پارچه تبدیل می شود. این بدان معنی است که طرح منتقل شده شما هیچ لایه اضافی در بالا اضافه نمی کند، بنابراین هیچ تفاوتی در احساس بین تصویر چاپ شده و بقیه پارچه وجود ندارد. این همچنین بدان معنی است که انتقال فوق العاده با دوام است و در شرایط عادی، تصاویر تولید شده شما به اندازه خود محصول دوام می آورند و برخلاف وینیل، این طرح بخشی از پوشاک می‌شود. این بدان معنی است که وقتی پارچه کشیده می‌شود؛ طراحی کشیده می‌شود.

 

لوازم مورد نیاز برای چاپ تصعید رنگ

پلاتر سابلیمیشن

• پارچه های پلی استر و انواع محصولات با پوشش پلی استر

• کاغذ سابلیمیشن ترانسفر

• پرس حرارتی

 

فرایند چاپ در پلاتر سابلیمیشن

  1. یک طرح ایجاد کنید.(می‌توانید از هر ویرایشگر عکسی که دارید استفاده کنید.)
  2. طرح روی کاغذ انتقال تخصصی چاپ می‌شود.
  3. با استفاده از جوهرهای رنگی و تخصصی به عنوان یک تصویر چاپ می‌شود.
  4. پس از آن انتقال به پارچه صورت میگیرد و ترکیبی از گرما و فشار اعمال می‌شود. این باعث می شود که جوهرها از شکل جامد فعلی خود، مستقیماً به گاز تبدیل شوند.
  5. سپس جوهرها به الیاف ماده نفوذ کرده و به طور دائمی به الیاف پیوند می‌خورند.

 نتیجه نهایی یک چاپ با کیفیت بالا با جزئیات بسیار پیچیده است.

 

پلاتر سابلیمیشن در کجاها کاربرد دارد؟

طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد که شما میتوانید از پلاترهای سابلیمیشن استفاده کنید. از جمله:

  • پوشاک: پیراهن ها، تاپ ها، کاپشن، شلوار، کلاه، روسری.
  • لوازم جانبی: جوراب، کلاه، کیف دستی، کیف دوشی.
  • دکوراسیون منزل: پتو، کوسن، حوله.
  • کالاهای آشپزخانه: تخته های برش، لیوان، بطری آب، کاشی، زیر لیوانی، پیش بند.
  • لوازم الکترونیکی: قاب گوشی، قاب تبلت، پد موس، قاب لپ تاپ.
  • موارد دیگر: کاسه های حیوانات خانگی، قاب عکس، جواهرات، پلاک، جاکلیدی، پازل.

 

کاغذ تصعید رنگ یا سابلیمیشن ترانسفر

  • با همه اهداف چاپ معمولا سازگار میباشد و به سیستم چاپی اجازه می‌دهد بدون هیچ گونه نگرانی، طرح های خود را به طور کامل به محصول منتقل کنند.
  • کاغذ تصعید رنگ با صرفه و هزینه و به طور مداوم، انتقال رنگ یکنواخت با حداقل مصرف جوهر را ارائه می‌دهد.
  • قابلیت اجرا، وضوح خط و انتقال رنگ واضح، قابلیت اطمینان و عملکرد بالا را ارائه می‌دهند.
  • نشاط رنگ بیشتر.
  • کاغذهای تصعید با فرمول خاصی پوشانده شده اند که چسبندگی بی عیب و نقص بین جوهر و سطح کاغذ را تضمین می‌کند. این منجر به افزایش سرعت انتقال و چاپ یکنواخت رضایت بخش تر می‌شود.
  • نتایج دقیق و وضوح بهتر در چاپ در زمان تولید کوتاه تر.
  • هزینه و زمان موثر: کاغذ تصعید زمان انتقال کوتاهتر و سریعتر ارائه می‌دهد. در نتیجه هزینه چاپ و استفاده از ماشین و همچنین زمان کاهش می‌یابد. مصرف جوهر نیز بدون تأثیر بعدی بر درخشندگی رنگ به حداقل می‌رسد.
  • قابلیت استفاده برای فرمت های فوق العاده گسترده : پایداری بالای کاغذ تصعید، آن را با فرمت های بسیار گسترده تا حداکثر 3.20 متر سازگار می‌کند.
  • قابلیت اطمینان در تولید: به لطف روکش مخصوص کاغذ، جوهر به صورت کنترل شده تری به آن نفوذ می‌کند. بنابراین در حین چاپ، رطوبت و موج دار شدن به حداقل می رسد. علاوه بر این هنگام گرم شدن، هرگونه جمع شدن پارچه را در طول فرآیند چاپ به حداقل می‌رساند. سازگاری کاغذ تصعید با نیازهای مختلف چاپ ، همچنین هرگونه احتمال عدم انطباق و نوسانات کیفیت را به حداقل می‌رساند.

 

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد