آشنایی با طرز کار میخکوب منگنه کوب بادی

منگنه کوب بادی ابزاری است که اغلب در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. مانند اسلحه به نظر می رسد و دارای ماشه و یک کارتریج برای منگنه ها است و از هوای فشرده برای هدایت منگنه ها به داخل سطح مدنظر استفاده می کند.

آشنایی با طرز کار میخکوب منگنه کوب بادی

اگر تصاویر را آویزان می کنید یا یک قفسه کتاب کنار هم قرار می‌دهید، چکش ابزاری مناسب است: ساده، ارزان و کاملاً کارآمد. اما اگر در حال ساخت خانه ای دو طبقه، نصب کف چوب های سخت یا راه اندازی فروشگاه تعمیر مبلمان خود هستید، نیاز بهمیخکوب های بادیدارید. این ماشین های قدرتمند میخ ها را با سرعت زیاد میکوبند و فقط در کسری از ثانیه آنها را کاملاً در یک تکه چوب قرار می‌دهند. بدیهی است که چنین دستگاهی می‌تواند ساعت ها در کار و انرژی شما صرفه جویی کند. آنها تقریباً همه کارها را از میخ زدن خارج می‌کنند.

میخکوب بادی، روش کار سازندگان را تغییر داده است و امروزه مانند اره های مدور و دریل/ دریل های بی سیم به عنوان یکی از ابزارهای محل کار رایج است. این ابزارهای مفید از هوای فشرده برای چکش زدن یا شلیک میخ به داخل چوب استفاده می‌کنند.

از نظر کارایی، منگنه کوب بادی خیلی سریعتر از منگنه دستی یا حتی منگنه برقی کار را انجام می‌دهد. علاوه بر این ابزارهای پنوماتیک نسبت به سایر ابزارها نیز به نگهداری کمتری نیاز دارند. استفاده از هوای فشرده به جای گاز و برق نیز هزینه ها را کاهش می‌دهد.

در این مقاله، ما خواهیم فهمید که چگونه این ابزار های محبوب با چنین سرعتی حیرت انگیز میخ میکوبند. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

میخ کوب بادی جیت مدل 1850A
میخ کوب بادی جیت 1850A

میخکوب بادی چگونه کار می‌کند؟

درمیخکوب بادی، هوای فشرده از طریق یک کمپرسور هوای جداگانه تأمین می‌شود که از طریق برق یا بنزین تأمین می‌شود. هوای کمپرسور از طریق یک شلنگ به داخل یک قسمت نگهدارنده در تفنگ میخکوب رانده می‌شود. به این قسمت نگهدارنده، مخزن هوا گفته می شود. میخکوب بادی از پیستونی استفاده می‌کند که شفت بلندی به آن متصل است که درایور نامیده می‌شود. درایور همان چیزی است که با منگنه تماس می‌گیرد و آن را به سطح کار وارد می‌کند. پیستون در یک استوانه در داخل بدنه اصلی میخکوب قرار دارد. هوای مخزن توسط دریچه ای که در بالای پیستون قرار دارد محبوس نگه داشته میشود.

قبل از کشیدن ماشه، فشار هوا در زیر پیستون بیشتر از فشار هوای بالای آن است که پیستون را در بالای سیلندر نگه می‌دارد. با فشار دادن ماشه میخ، سوپاپ باز می‌شود و هوا را به داخل سیلندر وارد و فشار بالای پیستون را بیشتر از زیر آن می‌کند. این فرایند پیستون را به پایین رانده و میخ را می‌کوبد. 

آنچه در هنگام کشیدن ماشه بر روی میخکوب پنوماتیک اتفاق می‌افتد:

سوپاپ ماشه بسته شده و مجرای عبور جو را باز می‌کند. با وجود شیر ماشه در این وضعیت، هوای فشرده نمی‌تواند به ناحیه بالای پیستون شیر جریان یابد.

در زیر پیستون فشار بیشتری نسبت به بالای آن وجود دارد. پیستون بلند می‌شود و هوای فشرده به سر پیستون راه می یابد.

هوای فشرده پیستون و تیغه را به سمت پایین هدایت می‌کند و میخ را از محفظه خارج می‌کند.

هنگامی که پیستون به سمت پایین می لغزد، هوا را در داخل سیلندر از طریق یک سری سوراخ به یک محفظه هوای برگشت هدایت می‌کند.

هرچه هوای بیشتری به محفظه رانده شود، سطح فشار افزایش می‌یابد. هنگامی که ماشه را رها می‌کنید، هوای فشرده پیستون را به عقب برمی گرداند و جریان هوا را به سمت سر پیستون مسدود می‌کند.

 

منگنه کوب بادی در کجاها کاربرد دارد؟

ازمنگنه کوب بادیبرای عایق بندی، بسته بندی، نمد سقف و کفپوش چوب سخت، مبلمان و روکش مبلمان، ساخت و ساز، کابینت و سایر مصارف صنعتی میتوان استفاده کرد.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد