15:12 - 1401/08/30

مزایا و معایب شارژ کردن کارتریج

شارژ کردن کارتریج، مزایا و معایب خودش را دارد. اگر مزیت ها و خطرات احتمالی این فرایند را بدانید، قدرت تصمیم گیری بالایی خواهید داشت.

مزایا و معایب شارژ کردن کارتریج

مزایا و معایب شارژ کردن کارتریجچیست؟ شارژ مجدد کارتریج برای شما مناسب است یا نه؟ اولین موردی که احتمالاً به ذهن شما می رسد، هزینه کمتر شارژ مجدد نسبت به خرید کارتریج های جدید است! در این مقاله با ما همراه باشید تا مرور کنیم چراشارژ کردن کارتریج‌هامی‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد و همچنین پیامدهای نامطلوب شارژ مجدد کارتریج ها را نگاهی بیندازیم.

مزایای شارژ کردن کارتریج

  • سالانه حدود 375 میلیونکارتریج تونر و جوهردور ریخته می شود. این مقدار ضایعات، مقدار زیادی پلاستیک، جوهر و تونر وارد فضای محیط زیست می کند که سبب آلودگی خاک و آب می شود. اگر کارتریج های خود را حداقل 3 الی 4 بار قبل از خرید کارتریج جدید شارژ کنید، به محدود کردن میزان ضایعات کمک می کنید و مزایای زیست محیطی بیشتری به دنبال دارد.
  • خرید کارتریج جوهر و کارتریج تونر هزینه زیادی دارد و گران است. به طور مثال اگر یک کارتریج تونر 2 میلیون قیمت داشته باشد و یک کارتریج تونر 4 میلیون قیمت داشته باشد. شما می توانید با حدودا 800 هزار تومان یک ظرف تونر شارژی بخرید و چند بار کارتریج چاپگرتان را شارژ کنید. برای جوهر هم همینطور. که این هزینه ها فقط درصدی از هزینهخرید کارتریجکاملاً جدید است.
خرید جوهر و تونر مقرون بصرفه است
شارژ تونر و جوهر کارتریج
  • بازده چاپ:علاوه بر هزینه کم،کارتریج‌های شارژ شدهمعمولاً حاوی جوهر و تونر بیشتری نسبت به کارتریج های برند با نام تجاری هستند. کارتریج‌های شارژ شده صفحات چاپی بیشتری نسبت به مواردی که توسط سازنده فروخته می‌شود، تولید می کنند. این موضوع باعث می شود حتی هزینه کلی هر صفحه در بیشتر چاپگرها نیز کمتر شود.
  • معمولا جوهر و تونرهای شارژ در دسترس هستند. خرید یک کارتریج جدید ممکن است آسان به نظر برسد، اما کارتریج مورد استفاده شما، در برند مدنظر شما ممکن است در هر فروشگاهی موجود نباشد یا اصلا دیگر تولید نشود. پر کردن کارتریج در این مواقع، باعث صرفه جویی در خرید یک چاپگر جدید می شود.

 

معایب شارژ کردن کارتریج

  • در صورتی که هوای داخل کارتریج به صورت کامل تخلیه نشود، تونر یا جوهر به صورت یکنواخت پر نخواهد شد و اسناد چاپ شده مشکل دار خواهند بود.
  • شارژ مجدد کارتریج، فنی و مستعد خطا می باشد. اگر فرآیند شارژ به درستی انجام نشود، کارتریج ممکن است نشت کند و باعث گرفتگی یا آسیب به هد چاپ شود.
نشت تونر کارتریج
  • کیفیت جوهر و تونر شارژ سازگار از کیفیت پایین تری نسبت به کارتریج های اورجینال برخوردار است. ممکن است این کاهش کیفیت در چاپ متن و اسناد زیاد مشخص نشود اما در موارد چاپ عکس قابل توجه است.
  • تفاوت در فرمولاسیون تونر ممکن است منجر به چاپ های عیب دار شود. به طور مثال برخی از تحقیقات نشان می دهند که یکی از دلایل لکه دار شدن چاپ، باقی‌مانده پلیمری است که در PCR (از افزودنی‌های تونر) تشکیل می‌شود.
  • برخی از دستگاه ها طوری تنظیم شده اند که تراشه‌های روی کارتریج را بخوانند تا میزان جوهر را بفهمند. ممکن است برخی چاپگرها نتوانند پر کردن مجدد را شناسایی کنند و یک سری پیغام های جوهر کم/خالی مشاهده کنید.
  • بعضا دستگاه ها از پذیرش کامل کارتریج شارژ شده خودداری می کنند. کارتریج ها دارای تراشه هستند. وقتی کارتریج خالی می شود، وضعیت تراشه به طور خودکار روی "خالی" تنظیم می شود وکارتریج های شارژ شدهرا نمی پذیرند.
  • کارتریج های شارژ شده، طول عمر کمتری دارند و زود کارایی خود را از دست می دهند.
  • کارتریج ها را فقط تا چند بار می توان شارژ کرد و بعد از چندبار معمولا از کار می افتند.
  • بسیاری از افراد و شرکت ها، خدماتشارژ مجدد کارتریج‌هارا ارائه می‌دهند. اگر خودتان توانایی شارژ کارتریج ندارید، باید با این افراد سر و کار داشته باشید. یعنی علاوه برهزینه خرید و شارژ کارتریج، باید هزینه خدمات هم پرداخت کنید.
طول عمر کارتریج های شارژ شده

کارتریج را شارژ کنیم یا نه؟

اکنون کهمزایا و معایب شارژ کردن مجدد کارتریجرا درک کرده‌اید، تصمیم با شماست.

تعویض کارتریج خالی پرینتر یادستگاه کپیهر بار که تمام شود گران است و به مرور زمان به محیط زیست آسیب می رساند. اگر می خواهید در هزینه های مصرفی صرفه جویی کنید و به محافظت از محیط زیست نیز کمک کنید،شارژ کردن مجدد کارتریجمیتواند ایده خوبی برای شما باشد. اما در نظر داشته باشید اگر به دلیل کیفیت پایین چاپ، به چاپ مجدد اسناد اقدام کنید یا به دلیل نشت تونر نیاز به تمیز کردن یا تعمیر دستگاه خود داشته باشید، این صرفه جویی در هزینه معنای خود را از دست خواهد داد و حتی هزینه های جانبی نیز اضافه خواهد شد.
اگر نمی خواهید هیچ یک از خطرات احتمالی را تجربه کنید و کیفیت بالایی در چاپ تجربه کنید، بهتر است سراغ کارتریج اصل بروید.

بازار چاپ ایران، بیش از 10 سال است که در تجارت مواد مصرفی دستگاه های چاپ فعالیت می کند. مطمئناً ما می توانیم در هر یک از نیازهای چاپی به شما کمک کنیم. طیف گسترده ای از کارتریج ها، جوهر و تونرهای شارژی در فروشگاه سایت وجود دارد. با ساده ترین روش و کمترین زمان محصول مد نظرتان را انتخاب و اقدام به خرید کنید.

خرید انواع تونر، جوهر، کارتریج

اگر جوهر یا تونر مدنظر شما در لیست محصولات نبود، لطفا با کارشناسان بازار چاپ ایران در تماس باشید. ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد