17:00 - 1399/12/11
آگهی های مرتبط

همه چیز درباره دستگاه های کپی رنگی

دستگاه های فتوکپی رنگی با استفاده از فرایند 4 رنگ فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه تصاویری کاملا رنگی چاپ میکنند و در اکثر پروژه هایی که شامل طرح یا عکسهای رنگی میشوند کاربردی هستند .

همه چیز درباره دستگاه های کپی رنگی

دستگاه های فتوکپی رنگی:

برخلاف دستگاه هایفتوکپی سیاه و سفید(مونو) ، دستگاه هایفتوکپی رنگیقادر به تولید نسخه های رنگی هستند و برای این فرآینداز 4رنگ استفاده می شود:فیروزه ای،سرخابی،زردوسیاهکه در مجموع به عنوان CMYKشناخته می شوند این4 رنگوقتی در لایه های پی در پی اعمال می شوند ، تصویری کاملاً رنگی ایجاد می کنند.فرآیند 4رنگ بیشترین روش برای چاپ تصاویر تمام رنگی است. همه چاپگرهای تجاری برای پروژه هایی که شامل طرح ها یا عکس های چند رنگ هستند از روش 4-Color Process استفاده می کنند. این شامل کتابها ، کاتالوگ ها ، کتابچه های راهنما ، مجلات ، بروشورها ، کارت پستال ها و سایر موارد چاپی است که حاوی تصاویر کاملاً رنگی است. فرآیند 4 رنگ به دلیل کاربرد گسترده آن در چاپ افست و دیجیتال ، امروزه بسیار مقرون به صرفه تر از سالهای گذشته است.

 

انواعدستگاه فتوکپی رنگی:

  • دستگاه فتوکپی رنگی آکبند:با خرید دستگاه فتوکپی رنگی اغلب مشاغل می توانند مشخصات بالاتری از آنچه پیش بینی می کردند را داشته باشند. همچنین به کسب و کارها انعطاف بیشتری می دهد تا اسناد چاپی مدنظر خود را به روز کنند.
  • دستگاه فتوکپی استوک (کارکرده):دستگاه های فتوکپی دست دوم برای مشاغل با بودجه محدود ایده آل است.به عبارتی با بودجه کمتری امکانات و عملکردهای بیشتری را میتوان به دست آورد. این دستگاه ها قبل از بازاریابی توسط متخصصین بازرسی و تعمیر و با استانداردهای بالا و قابل قبولی ارائه شرکتها و مشتریان میگردند.

 

نکات قابل توجه هنگام خریددستگاه های فتوکپی رنگی:

  • کیفیت تصویر:این عملکرد به خوبی دستگاه کپی را در زمینه های مختلف ارزیابی می کند:

کیفیت چاپ رنگی (گرافیک تجاری و تصاویر عکاسی)

کیفیت چاپ سیاه (متن ، دامنه نیم تنه ، پر کردن نیم رنگ ، خط تولید و مواد جامد)

  • تراکم چاپ:تراکم یک تصویر چاپی با بلوک های تمام رنگهای ثابت بر اساس خروجی .
  • دامنه قرائت:فاصله بین رنگها را ارزیابی می کند.
  • سهولت استفاده
  • امنیت:هر دستگاه کپی دارای داده های ایمن است ، از جمله : احراز هویت کاربر شبکه ، بیومتریک ، کارت شناسایی ، دسترسی مشترک و موارد دیگر.
  • ویژگی ها:انواع برنامه ها و ابزارهای همراه دستگاه ، و همچنین سایر ویژگی های سخت افزاری مانند حافظه اضافی و ظرفیت هارد دیسک.

 

چاپ چهار رنگ چگونه کار می کند؟

در چاپ رنگی این چهار رنگ اصلی که مدل رنگی CMYKرا تشکیل می دهند با هم مخلوط می شوند و از طریق سنتز ، رنگهای زیادی ایجاد می کنند (. این رنگ ها می توانند تقریباً 70 درصد از رنگهای قابل مشاهده برای چشم انسان را روی کاغذ تولید کنند!).

سنتز یعنی چه؟ 

رنگ های اصلی چاپ شده روی ورق سفید به عنوان فیلتر عمل می کنند. نور از رنگ اول عبور می کند (به عنوان مثال سرخابی) و جوهر مقداری از آن را جذب می کند. نور باقیمانده از رنگ دوم عبور می کند (به عنوان مثال فیروزه ای) و مقدار بیشتری از آن جذب می شود. سپس نور باقیمانده توسط ورق سفید منعکس شده و به چشم ما برخورد می کند: این محرک رنگی است که می بینیم.

چگونهرنگ های CMYKمخلوط می شوند؟

ممکن است فکر کنید که در چاپ چهار رنگ ، رنگها مانند نقاشی رنگها را مخلوط می کنند. در حقیقت ، این مورد نیست.مخلوط کردن رنگ ها شامل چاپ تعداد زیادی از نقاط کوچک تک رنگ ، یکی در کنار دیگری ، با استفاده از شبکه های ویژه است . بنابراین یک چاپخانه در واقع مستقیماً رنگها را با هم مخلوط نمی کند ، بلکه نقاطی از فیروزه ای ، سرخابی ، زرد یا سیاه را در اندازه و فرکانس از پیش تعیین شده چاپ می کند: چشم و مغز ما سپس این اطلاعات را برای تولید رنگ پردازش می کند!

CMYK

 

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن  انواع چاپگرهای رنگی و انواع قطعات این دستگاه هاو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد