18:24 - 1398/05/18

عدم تاثیر نوسانات دلار بر تولید کارتن/تهیه کارتن با مواد اولیه ایرانی

مدیر عامل شرکت کارتن‌سازی گفت:با توجه به سخنان مقامات معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی تمام کاغذ مصرفی و مواد اولیه تهیه کارتن ایرانی است و از کاغذ خارجی هیچگونه استفاده نمی‌شود.

عدم تاثیر نوسانات دلار بر تولید کارتن/تهیه کارتن با مواد اولیه ایرانی

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبه نقل از خبرگزاری میزان، امیر حسین اسماعیل‌پور در نشست خبری امروز در خصوص وضعیت تولید کارتن با توجه به نوسانات نرخ ارز بیان کرد: فعالیت شرکت کارتن سازی ایران از سال 1338 آغاز شده و تمام مسئولین در این شرکت تلاش کرده اند که کالای با کیفیت مرغوب به دست مصرف کننده برسانند و در حال حاضر شرایط را برای فروش محصولات در بازار صادراتی بورس کالا فراهم میکنیم و امیداواریم استارت آن از خرداد ماه زده شود.

وی در ادامه افزود: در این راستا و با توجه به سخنان مقامات معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی تمام کاغذ مصرفی و مواد اولیه تهیه کارتن ایرانی است و از کاغذ خارجی هیچگونه استفاده نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت کارتن‌سازی ایران تصریح کرد: در حال حاضر بازار صادراتی فروش کارتن در عراق است و از طریق کارخانه و یا مرز این کالاها جابجا می شود و امیدواریم در آینده بازار صادراتی بهتری با ورود به بازار سرمایه ایجاد شود.

اسماعیل‌پور یادآور شد: با توجه به اینکه تمام مواد اولیه مربوط به ساخت کارتن در کشور ساخته می شود نوسانات نرخ ارز در بازار تاثیر چندانی بر بازار فروش نداشته است و سعی شده با تدابیر ویژه افزایش قیمت نیز نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: هنوز درخواستی برای دریافت ارز 4200 تومانی به دولت نداده ایم ولی با توجه به اقدامات سایر تولیدکنندگان برای دریافت این ارز، دولت نگاه مساعدی به این موضوع داشته و تولیدکنندگان نیز امیدوارند تا بتوانند با این ارز مبادلات خود را انجام دهند.

مدیر عامل شرکت کارتن‌سازی ایران گفت: به علت وجود نوسانات در بازار ارز و شرایط اقتصادی در 3 سال اخیر شاهد اُفت درآمد بوده ایم ولی با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده از جمله افزایش تولید، استفاده از فضای مازاد، وصول مطالبات و ... درآمد کارخانه را افزایش دهیم.

اسماعیل‌پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید کارتن در شرکت کارتن ایران حدود 24 هزار تن است و با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود شاهد افزایش 4 تا 5 برابری تولید باشیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد