19:35 - 1398/06/14

برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ مشکلی نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که قول های لازم برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ اصحاب مطبوعات و نشر داده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ مشکلی نداریم

به گزارش بخش خبریبازار چاپ ایرانبهنقل از ایرنا، سید عباس صالحی روز شنبه در ادامه سفر خود به البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در استانداری البرز، با تاکید بر اینکه کاغذ هم به شکل کالای اساسی مطرح می شود، اظهار داشت: برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ قول داده شده و ما نیز به اصحاب مطبوعات و نشر این قول را می دهیم تا مشکلی برای واردات کاغذ وجود نداشته باشد. 


وی با بیان اینکه عده ای از فضای موجود در زمینه ارز برای تعریف قیمت های مختلف در کاغذ سواستفاده می کنند، اظهار داشت: با کسانی که بخواهند از این شرایط سوء استفاده کرده و در بازار متلاطم سود بالا کسب کنند، مقابله می شود. 


صالحی با اشاره به بیمه اصحاب مطبوعات، خاطرنشان کرد: نگاه دوره قبل این بود که حتما باید کارفرما فرد را بیمه کرده و ما حمایت کنیم، اما اکنون نگاه دیگری وجود دارد که در حال تکمیل است که امیدواریم با تکمیل شدن آن مساله بیمه خبرنگاران را به پیش ببریم. 


وی با بیان اینکه راه اندازی سازمان صنفی رسانه یکی از راهکارها برای بهبود وضعیت معیشتی و امنیتی اصحاب مطبوعات است، گفت: مشکل رسانه این است که یک سازمان صنفی در حوزه رسانه نداریم که این سازمان مسایل معیشتی و امنیت شغلی را هدایت کند. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم که لایحه نظام صنفی رسانه به نقطه مطلوب برسد، چرا که می تواند حمایت ها و فرصت های قابل توجهی را برای خبرنگاران ایجاد کند. 
صالحی همچنین گفت: در این دولت در معاونت مطبوعاتی اقداماتی برای این منظور آغاز کرده ایم و البته انتقادات و پیشنهاداتی به آن وارد شده است. 
وی تصریح کرد: هم اکنون در حال انجام دادن کارهایی از جمله بیمه و امنیت شغلی هستیم و برداشت ما این است که سازمان صنفی رسانه می تواند برنامه های رسانه را در حد بهتری پیش ببرد. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه ها در کل کشور مشکلات خودشان را دارند و انتظار ما از استانداران و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بخش هایی که به حمایت استانی و کشوری نیاز دارد را منعکس و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنند. 


وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های توانمند کردن استان ها، حمایت از رسانه ها است، بیان داشت: هر استانی که فضای رسانه ای آن قوی باشد، نشان از پویایی آن دارد، و بر این اساس هدف ما این است که دغدغه های تمام خبرنگاران را به طور جدی دنبال کنیم که بیمه یکی از آنها است. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از صاحب نظران دیگر بخش ها نیز باید بهره برد، افزود: نهادهایی که در حوزه فرهنگ عمومی کار می کنند، برای توسعه این بخش باید به یک هم افزایی برسند و یکی از جاهایی که می توانند به این هم افزایی برسند، شورای فرهنگ عمومی است و نیاز است تا موازی کاری در دستگاه های فرهنگی کاهش یابد. 
صالحی به حمایت قضایی از مطبوعات اشاره کرد و گفت: هر رسانه ای که ثبت شده باشد از حمایت های معاونت مطبوعاتی برخوردار خواهد بود، اما این حمایت ها کامل نیست و به دنبال این هستیم تا از رسانه های ثبت شده حمایت های بیشتری در این بخش صورت گیرد. 


اخلاق اجتماعی یکی از دغدغه های اساسی است 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه اخلاق اجتماعی یکی از دغدغه های اساسی است، گفت: اخلاق سالم باعث بقای جامعه می‌شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا با فرهنگ درست اخلاق را در جامعه نهادینه کند. 


صالحی افزود: در چند حوزه مشکل اساسی داریم که شواری فرهنگ عمومی می‌تواند به کمک آید، حوزه اول آسیب‌های اجتماعی است و از منظر رهبری این مساله یک موضوع ملی است، از منظر رهبری باید مشکل آسیب‌های اجتماعی را روزانه پیگیری کنیم. 


وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند برروی فرهنگ‌های دیگر هم تاثیرگذار باشد، بنابراین حضور دستگاه‌ها در این سطح در کنار هم در شواری فرهنگ عمومی یک فرصت بسیار خوب است. 


صالحی گفت: در البرز فرصت‌ها بیشتر از تهدیدها است، این فرصت‌ها می‌تواند استان البرز را به پیشران حل آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی تبدیل کند، اما شرط به وجود آمدن یک اتفاق خوب هم‌افزایی است و ما نباید مساله‌های اصلی خود را گم کنیم. 


وی خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت‌های مردمی در شواری فرهنگ عمومی باید رخ بدهد، برای حل مسائل خود باید مردم را بشناسیم و این مردم می‌تواند نهادهای مدنی، دینی و اجتماعی و حتی موسسات قرآنی باشد که تنها نیاز به شناسایی دارد. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تجزیه و تحلیل شورای فرهنگ عمومی، کمتر شورایی در این سطح را می‌توان یافت که به صورت مویرگی در قلب استان‌ها نفوذ می‌کند، شواریی که از لحاظ گستره کاری در کل کشور جریان دارد. 


وی ادامه داد: این شورا در قالب یک قوه نیست و در تهران و کلیه استان‌ها و در همه قوه‌ها، نهادها و دستگاه‌ها جاری است، شورای فرهنگ عمومی به موضوعی می‌پردازد که در رابطه با دیگر مسائل زندگی ما قابل مقایسه نیست، اگر فرهنگ نباشد هوا آلوده می‌شود و آنگاه همه چیز را برهم می‌زند. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هسته فرهنگ هم فرهنگ عمومی است، آنچه می‌تواند هویت اجتماعی ما را تعریف کند سطح فرهنگ عمومی است و این شورا به این موضوع می‌پردازد. 


صالحی با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: ما باید امکانات را از مرکز به استان‌ها سوق دهیم و این تفاهم‌نامه‌ها در استان‌ها با این نگاه حرکت می‌کند، همچنین در سفرهای استانی خود به جلسات شورای فرهنگ عمومی رفته تا با نمایندگان استان‌ها صحبت کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و از تجربیات و نظرات دیگران استفاده کنیم. 


وی افزود: اتفاقات خوبی در این چهل سال انقلاب رخ داده است، ما باید تلاش کنیم نقاط ضعف را بپوشانیم و به سوی کاهش مشکلات برویم. 

منبع :irna

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد